Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Joo toi haspelilla kela yläpuolella on ehkä pahin :P löytyy kans ahvenanmaalta saman moisia turisteja. Siihenku lisää noi pökät niin No nyt rupes heikottaan tyrä heittämässä haukee pelkissä noissa
Isä osti joskus vaappuja tuolta ja täytyy kyllä myöntää, että meinas hätä jysähtää housuun ne nähdessäni, kun olivat niin järkyttävän näköisiä. Ei vakuutteneet ainakaan minua. Siimaakin taisi faija tuolta joskus ostaa ja siinä vaiheessa alkoi ihmetyttämään, kun 6k -kokoiseen hyrrään oli mennyt koko 500m puolallinen, eikä kela ollut vielä edes puolillaan siimaa. Saksalaisten metrit ovat lyhyet.
Kaikki jotka kalastavat meritaimenta, syyllistyvät laillistettuun uhanalaisen lajin sukupuuton edistämiseen!
Kysyin tossa kuukausi sitten, että onko tulossa jotain kalastukseen liittyvää myyntiin, niin siellä sanottiin, että ei lähi näkyminen.
Mutta kai niitä sitte...
Parin kiven heiton päässä Lidl, kai sitä täytyy käydä kattomassa...
"...ei haukia ole syytä mennä häiritsemään, antaa niiden kutea rauhassa. Et sinäkään tykkäisi, jos joku vetää sängyn alta, kun olet lemmenleikeissä."
Jakob kirjoitti:Turskaviehe-setin ostin viime kesänä. Kyllä niillä kevyemmillä (<100 g) pilkeillä sai heittämällä seitiä ja jopa yhden turskan.
Samoja pilkkejä ostin.. Komian näköisiähän ne oli, mutta maalit ja teippaukset ei oikeen pysynyt ja koukut oli aivan suolesta.. Kyllä niillä kalaa tuli siinä missä muillakin pilkeillä..
Itse meinasin aikanaan ostaa haavin. Hypistelin sitä aikani, mutta jätin ostamatta. Pari päivää myöhemmin olin taas lidlissä ja hokasin saman mallihaavin. Se oli menny rikki. Ei ollut kestänyt siis edes uteliaiden hypistelyä. Eli turha kuvitella ostavansa huippulaatua halvalla, kun lidlissä asioi. Tai no ehkä joskus vielä löytyy jokin helmi...
Nuorten kalakerho etsii lahjoituksina käyttökelpoista tai korjauskelpoista kalastustavaraa. Yksäriä minulle, niin kerron lisää.
Onhan se kyllä niinkin...itelle napsuu toi työttömyyskorvaus että ei silläkään paljon haaveilla Mutta oon vaikka pari viikkoo syömättä kuhan saan muutan uuden/uuden käytetyn vieheen (en todellakaan oo koukussa hauen kalastukseen, mutta oliko elämässä jotain tärkeempää???) :P :P
juustok kirjoitti:No se on semmonen siima, mihin kiinnitetään toinen siima, mihin kiinnitetään peruke.
Ja sen vetolujuus oli vissii 40lbs, tai jotaa semmosta.
Eli pohjasiima, heittosiima, peruke, ymmärsinkö oikein? Se mitä en ymmärtänyt oli tuo "kun kaveri veti rannarit poikki ,30mm". Eli mikä ovat ne rannarit jotka kaverisi veti poikki? Onko se jokin nimitys esim. tuolle perukkeelle?
Sori jos kyselen tyhmiä, mutta tahtoisin tietää, vaikka perhosteluslangi onkin minulle silkkaa jargonia.
Nuorten kalakerho etsii lahjoituksina käyttökelpoista tai korjauskelpoista kalastustavaraa. Yksäriä minulle, niin kerron lisää.
Rannari= Running line= Juoksusiima ampumapääsiiman jälkeen. Perho-peruke-heittosiima(ampumapää)-rannari-pohjasiima.
Rannari on kuin virppamiehelle siima, uistimen korvaa heittosiima. Yleensä kai otetaan heittosiima ulos, ja rannari jalkoihin/käsiin/veteen kiepille/irralleen ja linkaistaan heittosiima mäjelle. Rannari seuraa perässä ja säilyttää tuntuman Näin mä sen oon ymmärtäny. Tajusiksää???
Samtheman kirjoitti:Rannari= Running line= Juoksusiima ampumapääsiiman jälkeen. Perho-peruke-heittosiima(ampumapää)-rannari-pohjasiima.
Rannari on kuin virppamiehelle siima, uistimen korvaa heittosiima. Yleensä kai otetaan heittosiima ulos, ja rannari jalkoihin/käsiin/veteen kiepille/irralleen ja linkaistaan heittosiima mäjelle. Rannari seuraa perässä ja säilyttää tuntuman Näin mä sen oon ymmärtäny. Tajusiksää???
Nym mää tajusin, kiitoksia