Kalakameraa hankkimassa.

JiiHoo
HaggiMatti tahtoo naista, heh

Viesti Kirjoittaja JiiHoo »

Mä oon liittynyt Fujin tarjouskirjeisiin ja sieltä tuli tuommoinen tarjous.
Mä voin antaa alekoodin sen halajaville.

FinePix F30/31fd Underwater Housing* less than half price!

RRP: £127.22
Offer Price: £59.99

Hi Juha-Matti,

Take stunning pictures underwater as well as on land with the FinePix F30/F31fd Underwater Housing!

Your FinePix F30/F31fd camera has its own Fujifilm underwater housing that is waterproof to 40 metres so you can capture fantastic shots on the beach and in the sea! Amazing examples below!

Only valued MyFuji members can enjoy this fantastic discount of over 50%.
http://media.myfujimail.co.uk/mar09/DSCF3915.jpg
Mun YV ei toimi, käytä sähköpostia.
Remox
Mr. KMC Metaani

Viesti Kirjoittaja Remox »

osaaks joku kertoo onks tää kamera hintansa väärti?

http://www.netanttila.com/webapp/wcs/st ... uctDisplay

tai saako samalla rahalla paremman tai samat ominaisuudet halvemmalla toisesta merkistä?

saaks 200e sellasta mikä kestää suurinpiirtein samat ominaisuudet?

kiitoksia vaivannäöstä.
Kaima

Viesti Kirjoittaja Kaima »

JiiHoo kirjoitti:Mä oon liittynyt Fujin tarjouskirjeisiin ja sieltä tuli tuommoinen tarjous.
Mulle kelpais kyllä,vois leikkiä ton f31 kanssa vedessä olen daivaassa.Nakkaa vaikka yv:llä,KIITOS!!
-Jos sanani syön niin mörökölli minut vieköön-
jja

Viesti Kirjoittaja jja »

Remox kirjoitti:osaaks joku kertoo onks tää kamera hintansa väärti?

NetAnttilassa toi näyttää ainakin olevan hävyttömän kallis. Monesta paikasta tuon Olympuksen tough 6000:sen saa alta 300€. Itse kamerasta mulla ei ole kyllä mitään tietoa.

Kts linkki:
http://hintaseuranta.fi/tuote.aspx/236475
JiiHoo

Kaima kirjoitti:
JiiHoo kirjoitti:Mä oon liittynyt Fujin tarjouskirjeisiin ja sieltä tuli tuommoinen tarjous.
Mulle kelpais kyllä,vois leikkiä ton f31 kanssa vedessä olen daivaassa.Nakkaa vaikka yv:llä,KIITOS!!

Pistin meiliä.
JiiHoo

Remox kirjoitti:osaaks joku kertoo onks tää kamera hintansa väärti?

tai saako samalla rahalla paremman tai samat ominaisuudet halvemmalla toisesta merkistä?

saaks 200e sellasta mikä kestää suurinpiirtein samat ominaisuudet?

kiitoksia vaivannäöstä.
-Ei tuo kyllä kehuja saa mistään. Kuva on suttua ja kohisee. Kymppikuvat saa.
We could not get consistently sharp images. The lens appears to deliver soft focus and poor resolution. Image noise also blurs detail and at ISO400 noise is intrusive. We could not imagine anyone producing a decent print larger than postcard size. Using the Scene settings seemed to improve matters slightly, presumably because the full resolution of the sensor is activated. Image stabilisation does not appear to be effective, and what Olympus calls “dual stabilisation” is no solution because it automatically boosts the ISO speed into realms where image noise (grain) is appalling.
tupe
ebayn myhäilevä thutri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tupe »

Lohjan Cittarissa parit Olympuksen 1050SW kamerat poistohintaan 200,- ja 790SW mallikone 90,-..
Jos jollain tarvetta kalakameralle täällä päin.
ma^ko
Überbesserwisser
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ma^ko »

Pentax K20D/K200D, Olympus E520/E620, Sony a350/a700, Fuji S5pro, Canon EOS450D... vaikeaa... sit huokeempina Sony a200/Olympus E420... tai sit käytetty EOS30 tai 40... plääh, valinnat on ikäviä, lasin osaan ostaa mut mitä sen lasin taakse. Seiskasatku Sony söis kaikki vanhatkin Minolta-lasit, Pentaxin 20D söis vanhatkin Pentax-lasit... Fuji S5Pro söis ilmeisesti vanhatkin Nikon-lasit. Ärh, melko tuskaa yrittää ratkoo mihin hukata joka tapauksessa toista kiloa rahaa.
><(((((°> <°)))))>< Lähes kaiken mitä insinööri on ryssinyt, ihminen voi korjata. ><(((((°> <°)))))><
JiiHoo

Mulle oli tullut pari YVtä kameroista, en pysty vastaa niihin, kun se ei toimi. Mailia saa laittaa.

Abon ääneen ajatteluun jatkaen omilla harmailla soluilla:
Mä ostin 450 tiki repelin. Olen kyllä ihan saakurin tyytyväinen. Kuvat on mannaa ja ainoat asiat jotka harmittaa on sarjakuvausnopeus ja sen puskuri ja se että ISO jää 1600. Meinaan kun tuolla ISO 1600 saa mielettomiä kuvia ja vieläkin huonompikin kelpaisi. Pistän tuohon lopuksi yhden ISO 1600 kuvan.
Se kaikista paskin juttu tuossa on sekundäärinen ongelma, optiikka. Hyvä lasi maksaa käytettynäkin niin vitusti Canoniin. Markkinaa piisaa.
Ja tuo syy on niin valtava, että jos nyt ostaisin kameraa ja tietäisin tän asian ja olisin yhtä PA kuin nyt, niin luultavasti valinta ei olisikaan Canoni enää??? En tiiä.
Olympuksen ja Nikonin bajonettiin sopivia loistavia, käytettyjä obiskoita liikkuu ihan toisella tapaa ja hinnat on ihan toisenlaisia.
D200 voisikin olla kohtuullinen vaihtoehto?

Vaan Pana tarjoa aika kovaa mustaa hevosta, Lumix G1. Kenno on huonompi kuin DSLRissä, mutta vain aavistuksen. Kittiobiskat, 15-55 ja 55-250 on loistavia piirroltaan. Vastaa melkein Canonin L:ää. Vedin nuo millit ulkomuistista, mutta suurin piirtein tuommoiset ne oli.

Että mitä sitä nyt tekisikään, jos ei tuo kamera olisi tuossa? Uskoisin, että valinta olisi Nikoni tai tuo Pana?

Kuva
sms

Viesti Kirjoittaja sms »

JiiHoo kirjoitti:Olympuksen ja Nikonin bajonettiin sopivia loistavia, käytettyjä obiskoita liikkuu ihan toisella tapaa ja hinnat on ihan toisenlaisia.
Todella widea kans? Ja valovoimaista pitkää zoomia vakaajalla? :shock:

Bärkkele, jos noin o, ni sit voip olla, et pitää Nikoni sit kuitenki... (vaik meinasin 5D mk I:stä). Tosin D700 o liian kallis ainaki viel.
There's no water like bluewater.
JiiHoo

Widea en oo niin katsellut, mutta esim. FlightForumissa liikkuu VR100-300 valovoimaisena aika edukkaasti välillä. Ja DCforumissa ja. Sekä sakemannien käytettyjen obiskojen kaupoissa.
ma^ko
Überbesserwisser
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ma^ko »

JiiHoo kirjoitti: D200 voisikin olla kohtuullinen vaihtoehto?
Tuo Fujin S5Pro on Nikonin D200 paremmalla kennolla ja prosessorilla ja sen saa kohtuulliseen hintaan. Se vaan pirun iso rohjoke ja tuo Pansku taas on hieman kennovammanen ja turhankin snadi, ei tää ole helppoa.
><(((((°> <°)))))>< Lähes kaiken mitä insinööri on ryssinyt, ihminen voi korjata. ><(((((°> <°)))))><
Hoffi

Viesti Kirjoittaja Hoffi »

Itsellä valinta on onneksi melko helppo, Minoltan kakkuloita löytyy muutama niin Sony on ainut vaihtoehto. Pikkasen vaan harmittaa kun tuli muutama vuos sitte myytyä halvalla itselle silloin ylimääräistä optiikkaa, oli 100mm macro, valovoimaiset 50 ja 135 milliset, 400mm tele, kalansilmä sekä pari ihan laadukasta zoomia. Nyt jos vastaavia lähtee kaupasta hakemaan niin menee euro jos toinenkin :cry:
Tatuu
"Larvanto"

Viesti Kirjoittaja Tatuu »

sms kirjoitti:
JiiHoo kirjoitti:Olympuksen ja Nikonin bajonettiin sopivia loistavia, käytettyjä obiskoita liikkuu ihan toisella tapaa ja hinnat on ihan toisenlaisia.
Todella widea kans? Ja valovoimaista pitkää zoomia vakaajalla? :shock:

Bärkkele, jos noin o, ni sit voip olla, et pitää Nikoni sit kuitenki... (vaik meinasin 5D mk I:stä). Tosin D700 o liian kallis ainaki viel.
Mihin sä tarvit todella widea, jos oot FF ostamassa? Esmes 17-40 alkaa olla todella wide ainakin mun mielestä täyskennolla.
Team Don't Push The River Member #1

"Kun ihminen nukkuu, sille ei tapahdu mitään. Mutta kun se ei nuku, se voi saada vaikka kalan.", Matti Nykänen.
sms

Viesti Kirjoittaja sms »

Jos croppicanonin esmes hommaisin tai hommaan niin, 10-20 ois pakkohankinta. No, toi on 16mm vertailukelpoinen, mutta jokainen milli on prosentuaalisesti koko ajan suurempi ja suurempi. Sen verran noita ultra wide-kuvia kattonut mitä kaveri ottanut, niin kyllä sille käyttöä löytyy. Zoomi tietysti plussaa, mutta valovoimainen prime ois kyl asiaa. Mut mut tuli tuossa pikavoitto poimittua liikennepelissä, joten vähäksi aikaa ainakin jäissä proggis...
sms

Viesti Kirjoittaja sms »

JiiHoo 100-300mm VR Nikkor????
JiiHoo

Juu ja FlightForumissa. Mut se män jo.
Remox
Mr. KMC Metaani

Viesti Kirjoittaja Remox »

Kiitokset JiiHoo :lle

nyt on pana FT1 tilattu :wink:
Aavikkosammakko
PaMu "the Hand" Henry

Viesti Kirjoittaja Aavikkosammakko »

Pakko mainita, että juon tuota olutta just nyt joka on tuolla testisivuilla yksissä kuvissa :lol: :lol:

Ja liitteen kuvan kamerana toimi N78 :wink:
Liitteet
olut.jpg
olut.jpg (60.08 KiB) Katsottu 4453 kertaa
Rytmilepakko

Viesti Kirjoittaja Rytmilepakko »

Rytmilepakko kirjoitti:Tarkoitus olisi hankki uusi pokkari itselle, joka kulkisi mukana niin kalassa, metsällä ym. reissuilla.
Hintaluokka olisi todellakin max. 300 euroa.
Itse ajattelin Canonin Ixus 90 IS -pokkaria, joka ainakin Mikrobitin testin mukaan olisi ihan jees. Millaisia kokemuksia kamerasta?

Vaikka Ixus-sarjassa ei ilmeisesti mitkään kovin hyvät hämäräkuvausominaisuudet olekaan, pitäisi tuon olla ainakin lievä parannus mun entiseen Ixus 30:een verrattuna?
Aattelin kuitenkin pistää budjetin ihan äärirajoille ja kattelin nyt Ixus 980 IS:ää, joka vaikutti suht hyvältä (vaikka en mä kyllä mitään kameroista tiiä :roll:).
Anyway, tossa kai pitäisi olla vähän enemmän manuaalisiakin säätöjä?
tupe
ebayn myhäilevä thutri
Viesti:

Mitäs mieltä asiantuntijat on ultrazoomeista hintaluokassa n. 300e?
Videokuvaus on elintärkeä eli järkkäri ei oikeen tule kyseeseen ja kokokin kasvaa heti jonkun verran, tarkoitus on kuitenkin roudata reissuilla mukana aina. Zoomia sais olla se 15-25x, SDHC-muistikorttipaikka, laajakuvazoom, optinen vakaaja, näytönkoko min 2.5". Tällä hetkellä käytössä on ollut Canon PowerShot 720IS ja lähinnä pidempää zoomia ja laajakuvaa kaipaisi.

Tässä pikasella etsimisellä löytyneet vaihtoehdot:
-Canon SX10
-Nikon L100
-Nikon P80
-Panasonic Lumix DMC-FZ28

Onko kokemuksia ko laitteista?
mkj

Viesti Kirjoittaja mkj »

itselläni on tuo panasonikki.valikkoja aivan tarpeeksi,on makroa,yökuvausta(pitkä valotusaika oliskohan pisin ollut 30s) ja myös itsesäätö valikko.on suht kookas eli ei aivan takintaskus kanneta.muuten olen ollut aivan tyytyväinen kameraan.
Kalakaima
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kalakaima »

Kohdaltani Olympus 1030 SW tuotti pienen pettymyksen, kun kuvailin lomareissulla pintaa syvemmältä. - vettä tuli sisään :shock: takuuseen meni.

- Kalakaima -
Kaikki okei....
tupe
ebayn myhäilevä thutri
Viesti:

mkj kirjoitti:itselläni on tuo panasonikki.valikkoja aivan tarpeeksi,on makroa,yökuvausta(pitkä valotusaika oliskohan pisin ollut 30s) ja myös itsesäätö valikko.on suht kookas eli ei aivan takintaskus kanneta.muuten olen ollut aivan tyytyväinen kameraan.
Pystyykö videokuvauksessa zoomaamaan ilman että ääni pätkäisee? Parista näyte pätkästä ainakin niin ymmärsin..
mkj

Viesti Kirjoittaja mkj »

videokuvausta en ole edes kokeillut.cyberfotosta tilasin.
Vastaa Viestiin