Vesiohenteiset maalit

Alueen säännöt
Kaikkea vaapunrakentelusta veneiden maalailuun.
Kalamies.com foorumin yleissäännöt - Uittovideot
Hero
Kotkan kopiosorvi
Viesti:

Vesiohenteiset maalit

Viesti Kirjoittaja Hero »

Yritin ettiä tällästä aihetta, mut en löytäny :shock:

Noh kumminkin, oisko kellään mielessä mitään hyviä vesiohenteisia "metalli" värejä, tarvetta olis kullalle,hopealle ja kuparille

Nyt on createxin ja comartin värejä, mut kummatkin aika huonoja, ainakin mun mielestä. Comartit on ihan liian lirua ja createxit taas räkii mulla tosi helposti, ja ei saa siististi maalattua ainakaan jos tarvii vähänkään pienemmälle alueelle vaan maalata.

Mites noi Debeerit yms?
mutku

Viesti Kirjoittaja mutku »

spies hecker permahyd,ite käytän noita metallihohtomaaleina on perskeleen hyviä eikä oo koskaan räkiny edes mun halpis ruiskulla..
Hero
Kotkan kopiosorvi
Viesti:

osaatko sanoo mistä noita sais? Saako tilattua mistään?

Tai jos saat jostain sieltäpäin ostettua noi värit, niin voisin ostaa sulta?
Dilnen
oikeesti ihan mukava norsunvittukärpänen

Viesti Kirjoittaja Dilnen »

Kaikesta päätellen heron metsästys ei ole vieläkään tuottanut tulosta :lol:
Keino ei oo konsti eikä mikään, kun sen tietää.
Hero
Kotkan kopiosorvi
Viesti:

Heh, muistelinki et on aikasemminki ollu jotain puhetta noista :lol:

Mut joo, eipä oo löytyny, eikä kyl oikeestaa oo tullu nyt enää noita etsittyäkään.

Ja nyt taas tarvetta :wink:
Affen
Percalan Fluviatilis

Viesti Kirjoittaja Affen »

Moips!

Nyt tarttis vesiohenteista joka tulis ruiskusta vähän "hienompana". Comart:t on mulla ollut lähimpänä tätä, mutta ne on niin perkuleen ohutta litkua että ei oikee iske.

Maali ei saa syövyttää styroksia. Ilmeisesti joku vesiohenteinen automaali olisi jees, mutta mikä? Saisi olla hyvin peittävä, ruisku sais pysyä paremmin puhtaana kuin createxeilla jne... Läpikuultavat sävyt ei pakollisia...
"Ne tekee,jotka osaa,jotka ei osaa,ne arvostelee"
Toku
Kauneussalongin yksisilmäinen kummitus

Viesti Kirjoittaja Toku »

Affen kirjoitti:Moips!

Nyt tarttis vesiohenteista joka tulis ruiskusta vähän "hienompana". Comart:t on mulla ollut lähimpänä tätä, mutta ne on niin perkuleen ohutta litkua että ei oikee iske.

Maali ei saa syövyttää styroksia. Ilmeisesti joku vesiohenteinen automaali olisi jees, mutta mikä? Saisi olla hyvin peittävä, ruisku sais pysyä paremmin puhtaana kuin createxeilla jne... Läpikuultavat sävyt ei pakollisia...
Oletko koittanut Decoa?
Esim Clas Olson myy noit reilun 3 euron kpl hintaan.
Acryl pohjaisia maaleja ja mulla on ainakin toiminut oikein hyvin.
Lantraus hieman reilummin akkuvedellä.
Ei tuki ruuttaa niinkuin esim createx.
Yksi iso pelastaa päivän!
hopeatukka
Saitanivan sieni-insinööri

Viesti Kirjoittaja hopeatukka »

Kokeilepa hakea netistä hakusanalla. Sieltä löytyy jos vaikka ja mitä. Löytyy niin uretaanipohjaisia, kuin muitakin, imeytyviä, kuin myös imeytymättömiä maaleja. Löytyy fosforoivaa, löytyy fluoresoivaa, ja transparentia etc...
Noiden kanssa pitää sitten muistaa käyttää suojainta, ettei käy niinku mulle, ettei makuulla henkeä saa.
Ja jos noilla saat ruiskun tukkoon, niin se kans on sitten tukossa. Olletikin uretaanipohjaset on vit..pir.. ilkeitä.
Juokse villi lapsi!
mutku

Viesti Kirjoittaja mutku »

Hero kirjoitti:osaatko sanoo mistä noita sais? Saako tilattua mistään?

Tai jos saat jostain sieltäpäin ostettua noi värit, niin voisin ostaa sulta?
enpäs osaa sanoa,ite tilasin nimimerkki Paukasulta kalastus.comissa..mut hän myi ne nimimerkki:jk68:lle kysyppä siltä tuolta=jk68@luukku.com
,sillä pitäs olla nyt reilusti..!ja ylimääräistä ei taida mulla olla..automaalikaupoista pitäs löytyä!
mixu74

maalit

Viesti Kirjoittaja mixu74 »

jos tarvitsette mustia ja hopeita ja joskus jotain muitakin vesiohenteisia automaaleja mettallihohtoisia. niin tulkaa hakemaan tampereelta. katsokaa juutalaisen kommentit myytävät palstalta. ilmaisista maaleista:)[/i]
jarno75
Great Balls Of Fire
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarno75 »

siirry suosiolla debeereihin olen daivaassa
Hero
Kotkan kopiosorvi
Viesti:

Joo, nyt on hommattu debeerin värejä, ja pelaa hyvin. Paljon parempia verrattuna noihin comartin tai createxin väreihin.
AhTi]
Viesti:

duu

Viesti Kirjoittaja AhTi] »

Ite olen käytellyt de peerejä jonkun puoli vuotta toimii kun unelma ja aika nopiaa kuivaa :)
Mullo

Viesti Kirjoittaja Mullo »

Menee vähän aiheen ohi , mutta voiko liuotin maaleja ja vesiohenteisia käyttää yhtä aikaa esim. Musta liuotinmaali alle ja ja vesiohenteisella maalilla verkko päälle.
Koivisto

Viesti Kirjoittaja Koivisto »

Mullo kirjoitti:Menee vähän aiheen ohi , mutta voiko liuotin maaleja ja vesiohenteisia käyttää yhtä aikaa esim. Musta liuotinmaali alle ja ja vesiohenteisella maalilla verkko päälle.
Kokemukseni ovat aika vähäisiä, mutta niissä muutamissa missä olen käyttänyt maaleja sekaisin, ei ole ollut ongelmia. Liuotinohenteinen alle, vesiohenteinen päälle. Joissain olen jopa käyttänyt maaleja toisinpäin, eikä niissäkään ole ongelmia ilmennyt. En kuitenkaan kehota sotkemaan maaleja keskenään, yllätyksiä saattaa tulla lakkauksessa.

Suurimmat ongelmat tulevat ruiskussa, kun liuotin irroittaa vesivärin jämiä, aiheuttaen tukoksia, paakkuja, kiroilua ja sulakkeiden palamisia.
Eikka_

Viesti Kirjoittaja Eikka_ »

Vesi ja liuotin maaleja kun sekakäytää, niin kannattaa vaikka välilakata vesiohenteinen kerros ennen liuottimella maalaamista.
Kimo

Viesti Kirjoittaja Kimo »

Kävin nokianväristä ostaan debeerejä.
0.1l maksaa siellä 10euroa.

Voivat toimittaa matkahuollon kautta, jos ihmisiä ihmetyttää mistä voi löytää näitä.
Juutalainen

Viesti Kirjoittaja Juutalainen »

Ittelle kulkeutu satsi Comartin värejä. Pirun hyvin pelas. Paremmin kun Debeerit. Createxeistä puhumattakaan.
Thimba
Hannu Hanhi.. kerjääjä prkl

Viesti Kirjoittaja Thimba »

Vaihdoin nyt liuotinohenteiset vesiohenteisiin, mutta ei meinaa millään tulla hyvää jälkeä, vaan räkii ja paskoo. Mites toi ohenne, nyt käytän hanavettä...
Pitäskö käydä hakee akkkuvettä tai sitte noitten maalifirmojen omia ohenteita??? Mites näitten hinnat? Maaleina nytte ppg:t ja spies heckerit
Vuodesta 1992.
Kalamies1000

Viesti Kirjoittaja Kalamies1000 »

Täältä jostain olen lukenut jonkun viisaamman teksteistä, että kun laittaa tipan Fairyä vesiohenteisiin maaleihin niin pisaroituminen vähenee. Ite kokeilin niihin muutamiin vesiliruihin mitä nyt vielä käytössä on. Täytyy sanoa, että riskinotto kannatti. Maalit ei roisku ja räisky kuin ennen Fairyä. Hanavedellä minäkin ne ohentelen. Siis helkkarin pehmeän sumun saa ruutasta ulos, kun tosiaan laittaa tipan Fairyä joka purkkiin. Sekoitus aina ennen maalausta täytyy tehdä hyvin.

Ne vesilirut ohensin suoraan sanottuna ihan vedeksi. Ainakin on riittosa pullo, kun ei maalaa jäykillä maaleilla. :lol:

Ei ole vielä tullut liuotinohenteisiin kokeiltua, enkä tule kokeilemaankaan. Niillä saa muutenkin jo niin tasokasta suihketta aikaan.

Ja jos joku ei vielä tiedä mitä tämä salamyhkäinen Fairy on, niin tuossa kuvaa. Itellä muuten käytössä FAIRY Naturals. Kokemuksia muista fairylaaduista? :D

Kuva
Kimo

Viesti Kirjoittaja Kimo »

Voispa tuota fairy-juttua kokeilla vanhoilla Deka-maaleilla jotka ovat näistä ominaisuuksistaan tunnettuja.

Onko kellää kokemuksia Autoair maaleista sekä saman merkin airborneista?
http://www.autoaircolors.com/

Createxihan tuos taustalla on mutta onkohan eroa?
cordoba

Viesti Kirjoittaja cordoba »

Autoaircolorsin työkuvia kattellessa,se sarvipääukon kuva, olin huomaavinani ettei sillä hepulla truutassa ollut sitä kärkikappaletta lainkaan ja eikun kokeilemaan halpis yamalla viivan leveys jopa alle millin sopivalla paineella ja kärki paikoillaan huomatavasti leveämpää.Badger ei toimi ollenkaan.Eli vaatii ilmeisesti kaksitoimisen ruutan.
Kahta en vaihda:Moparia GM:n ja Fordin kikkeisiin!
No tulipa annettua periks tuossakin vanhemmiten ukko pehmenee.
Thimba
Hannu Hanhi.. kerjääjä prkl

Viesti Kirjoittaja Thimba »

Kalamies1000 kirjoitti:Täältä jostain olen lukenut jonkun viisaamman teksteistä, että kun laittaa tipan Fairyä vesiohenteisiin maaleihin niin pisaroituminen vähenee. Ite kokeilin niihin muutamiin vesiliruihin mitä nyt vielä käytössä on. Täytyy sanoa, että riskinotto kannatti. Maalit ei roisku ja räisky kuin ennen Fairyä. Hanavedellä minäkin ne ohentelen. Siis helkkarin pehmeän sumun saa ruutasta ulos, kun tosiaan laittaa tipan Fairyä joka purkkiin. Sekoitus aina ennen maalausta täytyy tehdä hyvin.

Ne vesilirut ohensin suoraan sanottuna ihan vedeksi. Ainakin on riittosa pullo, kun ei maalaa jäykillä maaleilla. :lol:

Ei ole vielä tullut liuotinohenteisiin kokeiltua, enkä tule kokeilemaankaan. Niillä saa muutenkin jo niin tasokasta suihketta aikaan.

Ja jos joku ei vielä tiedä mitä tämä salamyhkäinen Fairy on, niin tuossa kuvaa. Itellä muuten käytössä FAIRY Naturals. Kokemuksia muista fairylaaduista? :D

Kuva
Mitä ihmettä :shock: sehä toimi :shock:
Vuodesta 1992.
Kalamies1000

Viesti Kirjoittaja Kalamies1000 »

Thimba kirjoitti: Mitä ihmettä :shock: sehä toimi :shock:
:juu:

Suosittelen kaikille vesilirujen käyttäjille! Ens viikolla ostamaan uutta Fairylaatua testattavaksi, nyt ostan omenan makuista, vai hajuistako se on. Saa nähdä onko mitään eroa.:D
Tossa on pari ylimäärästä purkkia vanhoja dekoja niin niihin on hyvä testata. :lol:

Edit:
Fairy on myös hyvä apu, jos putoaa lentokoneesta. Ohjailee ihtensä vaan jonkun vesialueen päälle, lorauttaa alleen Fairyä ja uppoaa veteen ilman mitään kipuja pintajännityksestä. Tämän pintajännityksen poistamiseen kait tämäkin maalienparannus perustuu.

Joku piruuttaan laskis kosken niskalta pullollisen fairyä veteen, niin siinä olis perhomiehet pulassa, kun mikään pinturi ei kellu vaikka laittaa litran jotain kellumisainetta. :lol:
Ilari

Viesti Kirjoittaja Ilari »

Oletko koittanut Decoa?
Esim Clas Olson myy noit reilun 3 euron kpl hintaan.
Acryl pohjaisia maaleja ja mulla on ainakin toiminut oikein hyvin.
Lantraus hieman reilummin akkuvedellä.
Ei tuki ruuttaa niinkuin esim createx.[/quote]

Ite oon koittanu ja saanutkin hyvää jälkea aikaan mut vttu se reakoi lv1:sen kanssa eli valuttaa joitain värejä.. eli hentoa mut sellasta mitä ei kehtaa esitellä..
Paskaks vaan..
Vastaa Viestiin