Uistelukisojen "lahtaus"

Alueen säännöt
Täällä keskustellaan kaikesta yleisestä kalastukseen liittyvästä.
Kalamies.com foorumin yleissäännöt - Kalastus-uutisia - Etusivu uusiks!
Wallu
Hymyilevä Haukiguru

Viesti Kirjoittaja Wallu »

Kyllä tuo paikka ihan Suomessa on,ja täällä asuu sitten vaikka minkälaista sakkia,kerran luulin että Frenkkelissäkin (lue HKL:än) bussi on tummennetut lasit,vielä mitä vaan mutiaisia täynnä kuskista lähtien.
Vaan onneksi ei tässä meidän nurkalla moisiin ole törmännyt.

Niin siitä Vaskosta,aiemmin tuolla tuli käytyä useastikin kun ohikulkiessa pidin leiriä päivän pari.
Tirrostakin on tullut mentyä Muotkatuntureille eräskin kerta,nykyisin hilpasen sinne siitä Aksujärven kohdalta mutta kiinnostaisi tuolta Tirrostakin vielä joskus mennä.

Wallu
J.a.M
Viesti:

Viesti Kirjoittaja J.a.M »

juu en mitään kemijokee meinaa tää on sellanen melkein ylihypättävä pikku joki josta tulee melkein vuosittain tilastoiduttua 10 haukia pienempiä saavat saavitolkulla ja silti tulee mitta harreja taimenia joka reissulla ihan yhen miehen syömisiksi pienempää joskus haitaksi asti ... mutta ys syy voi olla miksi kalaa riittä on että alkukaudesta joki on täynä särkee ja seipee joa keskikesää kohden katoaa ja jäljelle jää harrit ja taimenet hauetkin katoaa osittain kans
Paino on voimaa ja Ylipaino on Ylivoimaa
Roaveaja

Viesti Kirjoittaja Roaveaja »

Niin eikö se ole vuosaari tai jotain, itte asun vielä 2 kk laajasalossa eli en ole kovin kaukana, ainakaan vuosaaresta. Jaa tirrosta oot noussut tunturiin, mukkalompolon kautta peltojärvelle, kurtonkämpälle vai stuoräytzille? Ei oo hääppöset kalaveet sielläppäin. Tietenkin palojärvi on hyvä, moni ei tiiäkkään sieltä löytyy taimenta(isoa) ja siikaa. Paluumuuttaja nääs! tamperelaisittain.
Wallu
Hymyilevä Haukiguru

Hys hys hissun kissun nyt,tuolla toisella saitilla on niin mahdoton meininki ettei tässä enää uskalla kertoa missä käy ja mikä on hyvä paikka.
Kohta pitää olla E-huoltamon etukortti,plussakortti golfseuran clubikortti ja ties mitä ennenkuin pääsee kalalle.

Kyllä siellä Muotkallakin on tosi hyviä kalapaikkoja kun vain tietää paikat,olin siellä nytkin ja kohta lähden takaisin.

Jos kesällä käyt Karikasniemellä niin voimme törmäillä.

Wallu
Roaveaja

Mitä luulet, olen poromiehenä kulkenut ristiin rastiin koko tunturialueen. Onhan siellä muutamissa paikoissa kallaa, mutta ku on tottunut parempiin. Mitä siitä vaikka kertookin ei ne kuitenkaan saa mahottomasti. Toisaalta jos kesällä liikkuvat ei voi pyytää, kala ei säily. Tietenkin jos vesitasolla liikkuu voi tuoda suuretkin määrät . Ite oon kalatellut palojärvellä ja joella useasti. Helppo päästä, hyppää vain inarista vesitasoon 10 min ja oot keskellä erämaata. Mitä tarkoitit toisessa saitissa, missä?
Wallu
Hymyilevä Haukiguru

KULIKOM eli http://www.kalastus.com/keskustelu/ ja siellä kaveria ei jätetä.

Wallu
Roaveaja

Wallu mitä mieltä olit, melkoisia tietäjiä kulikomin puolella. Nuo jätkät ei kyllä selviäis todellisilla tunturialueilla muuta kun sen pakollisen pariviikkoa. Ite oon joutunut olemaan kesällä ja talvella kuukausi tolkulla. Oon muute itse kehitellyt sen laavu systeemin, on muute hyvä ja kevyt, eikä pystyttämiseenkään mee ku 20 sekenttiä. Mitä nyt tuulella joutuu kiilaamaan maahan.
Tyrä
Raksiteline
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tyrä »

Kuva
Nuorten kalakerho etsii lahjoituksina käyttökelpoista tai korjauskelpoista kalastustavaraa. Yksäriä minulle, niin kerron lisää.
Wallu
Hymyilevä Haukiguru

Kato Tyrä on oppinut jotain uutta sitten viimenäkemän,tuosta pitää jo vähän antaa kehujakin,eli HYVÄ HYVÄ.

Roaveajalle pittää mainita näin pöytäkirjan ulkopuolella että kyllä se teltta tavalliselle dallaajalle on ihkä hyvä vaihtoehto,kun vain valitsisivat telttansa oikein niin hyvä ja turvallinen valinta se on.
Mutta tunturiolosuhteisiin soveltuvaa telttaa ei saa hokkuspokkusmarketeista,toinen huonopuoli on hinta sillä kunnon teltta maksaa.

Wallu
Roaveaja

Jos muistatte maurimyrskyn oli muuten kovatuuli huhu!! Oltiin inarilla aallot oli niin korkeat , että pakotti rantautumaan hillasaareen. Silloin testattiin lavvun ominaisuuksia, se muoto ylöspäin suippeneva älyttömän hyvä tuulella, tuulee suunnasta mistä tahansa. Et tarvi miettiä miten päin laitat, on aina oikein päin. Ei ne vanhat lapin äijjät tyhmiä olleet. :roll:
Vastaa Viestiin