Putki varmasti ihan ok perusputki vaikka vähän enemmän si9ihen pitikin santsata kun ei ne pakettiputket oikein innostanut.
Aika näyttää millaisen ostoksen ostin?!?
Itsellänikin d80 ja kohiseehan se ku ruunaankosket konsanaan. Oikeestaan ainoat isot mitä käytän tuolla on 100 ja 800. Jostain syystä tuo kohisee vähemmän iso800 mitä vaikkapa iso 400. Joku sweetspotti.Koivisto kirjoitti:Siivoa jälkeä näyttää 450d tekevän, ei voi muuta sanoa. Itse en mielellään nosta ISOa yli neljänsadan. Se on riittänyt ihan mukavasti muutamaa poikkeusta lukuunottamatta.
Vaikka D80:ssä kohinan poisto olisi pois päältä se tekee sen silti yli 800 arvossa. Voisikohan johtua siitä? Itse en ole kiinnittänyt moiseen huomiota.ashrak kirjoitti: Itsellänikin d80 ja kohiseehan se ku ruunaankosket konsanaan. Oikeestaan ainoat isot mitä käytän tuolla on 100 ja 800. Jostain syystä tuo kohisee vähemmän iso800 mitä vaikkapa iso 400. Joku sweetspotti.Nyt ajattelin päivittää rungon D90:iin. Ainakin revikoiden perusteella kohinat pitäisi olla reippaasti paremmin kurissa.
Saattas tuo kasikymppi joutaa myyntiin tässä parin viikon päästä. Yv jos tarvetta.
![]()
Taitaa tosissaa noissa sonyissa olla hinta/laatu aika kohdallaan. Ihan hyvä valinta.abo kirjoitti:Mä sit kans ostin joku aka sit tikijärkkärin. Olin sit kotti ja otin halavan, mut ihan asialliselta tuo Minolta vaikuttaa, jokin hieman tuota kittimallista 18-70mm linssivä valopitoisempi jossain vaiheessa, mut ei tuo Sony a200 huono ole ainakaan.
Uskoisin että asialla on jotain tekemistä juuri tuon automaattisen kohinanvaimennuksen kanssa.Koivisto kirjoitti:
Vaikka D80:ssä kohinan poisto olisi pois päältä se tekee sen silti yli 800 arvossa. Voisikohan johtua siitä? Itse en ole kiinnittänyt moiseen huomiota.

Sanna-t kirjoitti:ISOa ei kannata tosiaan nostaa yli 400, itse säädän ISOarvon yleensä sataan. Ja mulla käytössä siis EOS 450D.
Tämä on kyllä osittain täysin totta, mutta se paska kalusto vaan tuottaa teknisiä virheitä kuviin, ja ne virheet alan harrastajat kyllä huomaavat heti. Yksi esimerkki on esim. linssipinnasta aiheutuvat heijastumat vastavaloon kuvattaessa. Ja yksi asia on esim. taustanhallinta, jota ei ole mahdollista saada aikaan halvalla kalustolla, kun niissä ei riitä valovoima ja sitä myöten terävyysalueet on mitä on.Haukkivesku kirjoitti:
Kyllä se on vaan niin että hyvä kuvaaja ottaa hyviä kuvia
paskallakin kalustolla...
Luultavasti kuitenkin parempia kuvia, kuin amatöörin huippukameralla saamat otokset. Kuuklailkaapa asiaan perehtymättömät 'toy camera' -hakusanoilla, niin löytyy suorastaan "paska-kameroilla" otettua taidetta. Kun homman osaa, ei sitä voi tehdä väärin edes väärillä työkaluilla.Paccio kirjoitti:Edullisellakin kalustolla saa kyllä erinomaisia kuvia, mutta ei kaikissa tilanteissa. Eli oikeastaan homman voisi tiivistää siten, että hyvä kuvaaja osaa hyödyntää käytettävissä olevan kaluston kaiken potentiaalin, mutta onko sitten lopputuloksena hyviä kuvia vai parhaita mitä kyseisellä kalustolla saa aikaan on eri asia.
Ainankin 70-200 L F4 IS:n kanssa akkukahva oli aivan välttämätön, muuten paketti oli auttamattomasti liian etupainoinen. Toki, jos koolla on väliä niin onhan se komeaa, kun runkokin on vähän muhkeempi.Sanna-t kirjoitti:Mulla olis tän syksyn aikana tarkotus ostaa kameraan uus putki, hevosvalokuvaus ei okeen onnistu tällä nykysellä. Oon harkinnu Canonin putkia pitkään ja päätyny 55-250mm ja 77-300mm. Millasia kokemuksia teillä on näistä ja kumpaa suosittelisitte? Tosta 300 millisestä oon saanu ammattilaisilta ihan kivaa palautetta, eihän sillä samanlaista kuvaa saa kun L-sarjan putkilla mutta siinä on kuulemma kaikkein paras hinta-laatusuhde. Ainoo mikä mua mietityttää siinä on sen paino, se on aika jäädee 450D:lle, ja paketin tasapainottamiseksi pitäis sitä melkeimpä ostaa akkukahva. Toisaalta haluisin sen just sen takia koska se on niin järee, koolla on väliä!
Hupsista, mie oon jotain sekoillu, puhe oli siis 70-300 millisestä. Valovoimahan tossa ei riitä mihinkään, mtta tarkotus onkin kuvata hevosia ulkona, maneesikuvausta en harrasta. Tää on pikkasen kalliimpi kun 55-250mm mutta ehkä mun pitää sit satsata tähänJupezku kirjoitti:Ainankin 70-200 L F4 IS:n kanssa akkukahva oli aivan välttämätön, muuten paketti oli auttamattomasti liian etupainoinen. Toki, jos koolla on väliä niin onhan se komeaa, kun runkokin on vähän muhkeempi.Sanna-t kirjoitti:Mulla olis tän syksyn aikana tarkotus ostaa kameraan uus putki, hevosvalokuvaus ei okeen onnistu tällä nykysellä. Oon harkinnu Canonin putkia pitkään ja päätyny 55-250mm ja 77-300mm. Millasia kokemuksia teillä on näistä ja kumpaa suosittelisitte? Tosta 300 millisestä oon saanu ammattilaisilta ihan kivaa palautetta, eihän sillä samanlaista kuvaa saa kun L-sarjan putkilla mutta siinä on kuulemma kaikkein paras hinta-laatusuhde. Ainoo mikä mua mietityttää siinä on sen paino, se on aika jäädee 450D:lle, ja paketin tasapainottamiseksi pitäis sitä melkeimpä ostaa akkukahva. Toisaalta haluisin sen just sen takia koska se on niin järee, koolla on väliä!Myös jos sattuu omistamaan isomman puoleisen käpälän, niin ote on paljon parempi.
300mm 5.6 aukolla alkaa olemaan jo sellainen yhdistelmä, että melko valoisan päivän vaatii. En moisesta 77-300mm speksejä mistään löytänyt, mutta 70-300mm is usm:stä olen paljon hyvää kuullut. Hintalaatusuhde on ihan kohdallaan.
Runkona mulla oli 400D joka ei juuri yli 400 ISO-arvoja sietänyt, voihan toki 450D olla vähän kehittyneempi sillä saralla.
Samoin suosittelen lämpimästi kaikille kuvaajille jo harrastajille jonkunMokia kirjoitti:Luultavasti kuitenkin parempia kuvia, kuin amatöörin huippukameralla saamat otokset. Kuuklailkaapa asiaan perehtymättömät 'toy camera' -hakusanoilla, niin löytyy suorastaan "paska-kameroilla" otettua taidetta. Kun homman osaa, ei sitä voi tehdä väärin edes väärillä työkaluilla.Paccio kirjoitti:Edullisellakin kalustolla saa kyllä erinomaisia kuvia, mutta ei kaikissa tilanteissa. Eli oikeastaan homman voisi tiivistää siten, että hyvä kuvaaja osaa hyödyntää käytettävissä olevan kaluston kaiken potentiaalin, mutta onko sitten lopputuloksena hyviä kuvia vai parhaita mitä kyseisellä kalustolla saa aikaan on eri asia.
Jeps, eiköhän se ulkona onnistu.Sanna-t kirjoitti:Hupsista, mie oon jotain sekoillu, puhe oli siis 70-300 millisestä. Valovoimahan tossa ei riitä mihinkään, mtta tarkotus onkin kuvata hevosia ulkona, maneesikuvausta en harrasta. Tää on pikkasen kalliimpi kun 55-250mm mutta ehkä mun pitää sit satsata tähän

Jotkut osaa luonnostaan, sitä ei käy kieltäminen. Mutta jos optiikka on valovoimatonta, niin se näkyy kuvissa heti, kun terävyysalueet on tästä ikuisuuteen ja kohde ei irtoa taustasta mitenkään.Mokia kirjoitti: Luultavasti kuitenkin parempia kuvia, kuin amatöörin huippukameralla saamat otokset. Kuuklailkaapa asiaan perehtymättömät 'toy camera' -hakusanoilla, niin löytyy suorastaan "paska-kameroilla" otettua taidetta. Kun homman osaa, ei sitä voi tehdä väärin edes väärillä työkaluilla.