Kalakaveri
Alueen säännöt
Kalapaikkoja, reissuraportteja ja kuvia kalareissuilta ympäri maailmaa. Kalastusmuoto vapaa...
Lasten pönöt - Lasten kanssa kalaan! - Kalamies.com foorumin yleissäännöt
Kalapaikkoja, reissuraportteja ja kuvia kalareissuilta ympäri maailmaa. Kalastusmuoto vapaa...
Lasten pönöt - Lasten kanssa kalaan! - Kalamies.com foorumin yleissäännöt
Re: Kalakaveri
Nyt tarttis saada mahdollisimman ruma henkilö keulaan huomiseksi. Kuhaa olis tarkoitus jaagata, Turun ympäristöstä voin poimia kyytiin.
Sinä innokas ankkuriorja, ilmoittaudu yyveellä mitä pikimmin!
Sinä innokas ankkuriorja, ilmoittaudu yyveellä mitä pikimmin!
On Nii Hikiki
Morjens.
Aika hakuammuntaa tämä on, mutta ilmoitellaan nyt että 15-18.6 (eli juhannusviikolla) olen Pyhätunturin juurella soutamassa kirjoa ja taimenta. Jos on muita kalamiehiä/naisia sillä suunnalla liikkeellä niin voidaan vaikka turista mukavia
Matti
Aika hakuammuntaa tämä on, mutta ilmoitellaan nyt että 15-18.6 (eli juhannusviikolla) olen Pyhätunturin juurella soutamassa kirjoa ja taimenta. Jos on muita kalamiehiä/naisia sillä suunnalla liikkeellä niin voidaan vaikka turista mukavia
Matti
Paikka vapaana Ruotsin Harrijohkalle
Olen lentämässä heinäkuun viimeisellä tai elokuun ensimmäisellä viikolla perhokalaan Ruotsin Lainiojoen latvoille Harrijohkalle. Kopterissa olisi yksi paikka vapaana noin 300 € omakustannushintaan. Koneeseen sopii 4 kenkeä, joten tässä olisi paikka esim. ryhmän viidennelle tai yksinäiselle seikkailijalle.
Pilvien yläpuolella paistaa aina aurinko!
Huomen ois tarkoitus lähteä Kyykoski/Puolankankoski harrastaa heittokalastusta eli taimenen metsästystä jos olet menossa koukkaa voikkaan kautta bensat ja kahvet tarjoan.Pukkaa yv:tä mulle!
Re: Paikka vapaana Ruotsin Harrijohkalle
Paikka on vielä vapaana. Tällä viikolla varaan lennot, joten vielä on mahdollista sovitella aikatauluja.Veljmies kirjoitti:Olen lentämässä heinäkuun viimeisellä tai elokuun ensimmäisellä viikolla perhokalaan Ruotsin Lainiojoen latvoille Harrijohkalle. Kopterissa olisi yksi paikka vapaana noin 300 € omakustannushintaan. Koneeseen sopii 4 kenkeä, joten tässä olisi paikka esim. ryhmän viidennelle tai yksinäiselle seikkailijalle.
Re: Paikka vapaana Ruotsin Harrijohkalle
Otetaan tämä vielä kerran esille ennen lomille ja kalavesille lähtöä. Paikka on vielä vapaana. Todennäköinen lähtöpäivä on 1.8. ja paluu 8.8.Veljmies kirjoitti:Paikka on vielä vapaana. Tällä viikolla varaan lennot, joten vielä on mahdollista sovitella aikatauluja.Veljmies kirjoitti:Olen lentämässä heinäkuun viimeisellä tai elokuun ensimmäisellä viikolla perhokalaan Ruotsin Lainiojoen latvoille Harrijohkalle. Kopterissa olisi yksi paikka vapaana noin 300 € omakustannushintaan. Koneeseen sopii 4 kenkeä, joten tässä olisi paikka esim. ryhmän viidennelle tai yksinäiselle seikkailijalle.
- silli
- Multimediatäkyonkija
- Viesti:
Menen huomenna heittämään 6-18 luvan Laukaan Kuusaankoskelle, mukaan voin jonkun innokkaan poimia Korpilahti-Laukaa väliltä. Lupia oli aamulla ainakin vapaana, joten soittoa sinne ja sillin kanssa kalaan.
Ja on siellä varmaan joku vaappukin mukana jos niitä joku haluaa käydä päivän aikana ihmettelemässä.
Ne on ilosia ne alle kiloset.
Re: Kalakaveri: pohjoseen 15.8.-1.9. välillä...
Sain venkoiltua lopulta elokuun loppupuolelle (15.8.-1.9) vapaata töistä ja nyt sitten on suunta pohjoseen. Kaikilla tutuilla yllättäen on lomat ja reissut tossa heinäkuun ja elokuun alun puolella, joten ei yksin joutus lähtee.Hakusessa on siis matkaseuraa. Jos on jollakulla autossa tilaa lähteä messiin tai jos joku haluaisi lähteä kyytiin, ilmoitelkaapas mulle, niin ruvetaan suunnittelee. Mulle käy tuolla aikavälillä mitkäpäivät tahansa, ja samoin kaikki kohteet ja kaikki kalalajit käyvät. Yhdistetty matkakin käy, että osan reissusta tulisi pyydettyä taimenta ja harria ja sitten osa lohnaketta. Vaellushommat ei vieroksuta myöskään. Kaikkea mahdollista on tullut lirkittyä ja tulee lirkittyä jatkossakin! Ja mulla on tullut ennenkin entuudestaan tuntemattomien kanssa käytyä heittää reissua ja hauskaa on ollut, joten samoilla mennään.
Kuopiosta oon lähdössä, mutta pieniä mutkia matkassa voin tehdä. Eli kaikki tarjoukset huomioidaan!
Oon 25 vuotias perhosälli, juuri muilla vehkeillä ei tuu itellä kalasteltua, mutta en katso pahalla toisten kalastusta välineillä kuin välineillä..
ps. kuopion seuduilta kyllä kelpaa muutenkin kalastusseura ihan lähialueiden päiväreissuille yms... ei muuta viestii pykälään!
Markus
Kuopiosta oon lähdössä, mutta pieniä mutkia matkassa voin tehdä. Eli kaikki tarjoukset huomioidaan!
Oon 25 vuotias perhosälli, juuri muilla vehkeillä ei tuu itellä kalasteltua, mutta en katso pahalla toisten kalastusta välineillä kuin välineillä..
ps. kuopion seuduilta kyllä kelpaa muutenkin kalastusseura ihan lähialueiden päiväreissuille yms... ei muuta viestii pykälään!
Markus
Keskiviikko ja torstai vapaata töistä. Kalaan tekis mieli, auto käytössä ei venettä. Alueena Turku + 100km. YV:tä saa laittaa halukkaat!
Eli mielellään hyppäisin esim. veneen kyyttiin, mutta kyllä rantaroiskintakin käy.
Eli mielellään hyppäisin esim. veneen kyyttiin, mutta kyllä rantaroiskintakin käy.
Morjestamorjesta! Laittakaaha yytäjaveetä jos haluutte kalaseuraa pääkaupunkiseudulle! Ite en omista venettä mutta kokemusta löytyy varsinki hauenkalastuksesta.
Jerkkausta pääosin harrasta.. Elikkä ikää 18v ja Espoossa asun.
Oon iha tosissaa, et jos haluaa seuraks jonku tälläse ni kylä lähden mielellää. Bensoista ofkoors maksan
Jerkkausta pääosin harrasta.. Elikkä ikää 18v ja Espoossa asun.
Oon iha tosissaa, et jos haluaa seuraks jonku tälläse ni kylä lähden mielellää. Bensoista ofkoors maksan
Nojaaaa, tuollanen syöttikalahan toi..
Kiinnostaisiko jotakuta lähteä huomenna soutelemaan Korkeakosken soutualueelle? Mihin aikaan tahansa käy ja auto+kaikki tarvittava tilpehööri löytyy. Laita yv:tä tai vastaa tähän threadiin..
Tänään olisi hirveät hauestushalut, mutta vene puuttuu.
"Auto" on olemassa, mutta siitäkin paukahtaa kytkin hetkenä minä hyvänsä, että ei tekisi heikkoa vaikka saisi kyydinkin vielä kaupan päälle
Kuluihin tarraan kiinni heti, kun niitä ilmenee eli mielessä ei ole minkään sortin lokkeilu.
Habitus on kalju ja parrakas +0,1 tonnin löysässä varressa ja olen ehtinyt vanhenemaan liki kolmikymppiseksi.
Minut löytää Turun suunnalta, mutta jos joku ystävällinen haluaa minusta kalakaverin niin siirryn mieluusti vaikka vähän pidemmällekin.
Proffa
"Auto" on olemassa, mutta siitäkin paukahtaa kytkin hetkenä minä hyvänsä, että ei tekisi heikkoa vaikka saisi kyydinkin vielä kaupan päälle
Kuluihin tarraan kiinni heti, kun niitä ilmenee eli mielessä ei ole minkään sortin lokkeilu.
Habitus on kalju ja parrakas +0,1 tonnin löysässä varressa ja olen ehtinyt vanhenemaan liki kolmikymppiseksi.
Minut löytää Turun suunnalta, mutta jos joku ystävällinen haluaa minusta kalakaverin niin siirryn mieluusti vaikka vähän pidemmällekin.
Proffa
Siitä lähdetään, että dynamiitti tappaa
Huomisesta lähtien ja koko ensi viikko tulee varmaan oltua melkein joka päivä yksin hauen perässä Paraisilla, joten jos joku halukas haluaa tulla keulaan istumaan ja kalastuksesta nauttimaan niin pistäkööt yv:tä... Sitä en voi luvata että kaloista pääsee nauttimaan...
Vietän 10-11.9 Uudessakaupungissa hauen perässä, jos jollain on kiinnostusta liittyä joukkkoon niin pistelee viestiä tulemaan joko spostiin tahi YV. Kyytikin onnistuu väliltä Tampere-Uki. Tarkemmat tiedot kiinnostuneille. Matkaan mahtuu 1-2hlöä.
Olisko Turun seudulla saumoja päästä tarjoilemaan nelipalaa jonkun veneellisen seuraksi vaikka tältä seisomalta?
Laita yksityisviestiä jos tälläinen tilaisuus minulle suodaan tänään tai miksei lähipäivinäkin.
Laita yksityisviestiä jos tälläinen tilaisuus minulle suodaan tänään tai miksei lähipäivinäkin.
Siitä lähdetään, että dynamiitti tappaa
Veneeseen tunkua / tilaa keulahomppelille
En nyt heti löytänyt topiccia tälle, jos sellainen (kuten oletettavasti) on, poistettakoon tämä.
Siis: Itse ainakin tunkisin mielelläni joskus mukaan merelle pääkaupunkiseudulla tai lähistöllä, oma paatti kun asustelee kauempana. Myös kalakaveria kaipaavat voisivat ilmoittautua tähän. Kaikki paikat käyttöön; se risoo rantaruottalaisia vielä lisää
edit: pärkkeleen nopeaa siirtoa Isoltaveljeltä, täältähän se oikea palsta löytyi, kitoooos.
Pekka, 44 v, on auto, on vene, mutta mökillä Asikkalassa (siis vene, autoa en aina viitsi jättää sinne).
Yleensä kalastan olosuhteiden pakosta haukea, kun Emppai vetää kaikki hienommat kalat järvestä.
Järvellä (Ruotsalainen) kalastaminen on kivaa, mutta olisi mukavaa välillä saada kalaakin.
8 tuntia ilman tärppejä on ihan lämmittelyä.. .
Siis: Itse ainakin tunkisin mielelläni joskus mukaan merelle pääkaupunkiseudulla tai lähistöllä, oma paatti kun asustelee kauempana. Myös kalakaveria kaipaavat voisivat ilmoittautua tähän. Kaikki paikat käyttöön; se risoo rantaruottalaisia vielä lisää
edit: pärkkeleen nopeaa siirtoa Isoltaveljeltä, täältähän se oikea palsta löytyi, kitoooos.
Pekka, 44 v, on auto, on vene, mutta mökillä Asikkalassa (siis vene, autoa en aina viitsi jättää sinne).
Yleensä kalastan olosuhteiden pakosta haukea, kun Emppai vetää kaikki hienommat kalat järvestä.
Järvellä (Ruotsalainen) kalastaminen on kivaa, mutta olisi mukavaa välillä saada kalaakin.
8 tuntia ilman tärppejä on ihan lämmittelyä.. .
Mulla olisi veneen keulassa tilaa yhdelle henkilölle marraskuulle asti. Paikkana järvi Varsinais-Suomessa, hyvät mahkut kunnon kaloihin. Pyyntitapana pääosin hauenuistelu vaapuilla sekä täyllä näin syksyisin, toki tilanteen mukaan myös heittely kuvioissa. Veneenä toistaiseksi hiukan nahkea soutupulkka pienellä työntökoneella.
Kalalle olen valmis lähtemään käytännössä päivästä riippumatta, kunhan mitään massiivista myräkkää ei ole tiedossa. Mestoille etenen Helsingistä.
Kalalle olen valmis lähtemään käytännössä päivästä riippumatta, kunhan mitään massiivista myräkkää ei ole tiedossa. Mestoille etenen Helsingistä.
Huomenna pitäis suunnata aamulla Kustaviin kalakamoja hakemaan ja siin samas vois käydä paiskomas vuoden toinen haukikeikka
. Taimenreissuakin funtsin mut on turhan pal keleist kiinni et varmaan on parempi käydä haukea yrittämäs. Tietty jollei toi kaislikkolima innosta ni mikä ettei ahventa/kuhaakin vois käydä kokeilemas. Jos joku on innostunu kokeilemaan jos Kustavin suunnassa on hauki syönnillä huomenna ni paiskaa yytä ja veetä ni katotaan sitä kautta paremmin.
Aattelin laittaa yv:n, mut yllätys et emäntä oli suunnitellu menoa..Jani kirjoitti:Huomenna pitäis suunnata aamulla Kustaviin kalakamoja hakemaan ja siin samas vois käydä paiskomas vuoden toinen haukikeikka. Taimenreissuakin funtsin mut on turhan pal keleist kiinni et varmaan on parempi käydä haukea yrittämäs. Tietty jollei toi kaislikkolima innosta ni mikä ettei ahventa/kuhaakin vois käydä kokeilemas. Jos joku on innostunu kokeilemaan jos Kustavin suunnassa on hauki syönnillä huomenna ni paiskaa yytä ja veetä ni katotaan sitä kautta paremmin.
Jos tekee aina samaa, saa aina samoja tuloksia.
Emäntä tahtoikin mennä Nauvoon kalalle kenties?? 
Virvelillä heitettävät perhot: RajuVirppa, PikkuVirppa ja nyt myös
RajuRosvo. http://www.kalamies.com/kalastus-keskus ... osvo-61918
RajuRosvo. http://www.kalamies.com/kalastus-keskus ... osvo-61918
...
Viimeksi muokannut Jawa, 16:13:05 21.05.2011. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Hyvän väittelyn tunnistaa humanistin itkusta.
Torstaina olis veneessä tilaa, mutta ongelma on auto. Eli jos kiinnostaa lähteä To eteläiselle merelle haukea heittämään heti aamusta niin pistä viestiä yv:nä tai 040-5646958. Paras tilanne olis jos sulta löytyis auto, missä on koukku ja sillä pystyis kiskomaan tollasta suht kevyttä 5,40 ht paattia (1600kg kärry) Lohjalta Inkooseen tai Tammisaareen. Oma auto on telakalla ja laina-autolla paatti varmaan liikkuis, mutta hiukan menee rajoille laillisuuden kanssa...mutta jos muuta ei löydy niin sillä meen sitten..oli mikä oli..
Vetoautottomatkin voi yv:tä laittaa tulemaan, saattaa järjestyä ilman sitäkin tilaa veneestä. Vesi taas noususssa ja kova luonaistuuli puhaltaa keskiviikkona, torstaiksi vähän tyyntyy tämän hetkisen ennusteen mukaan ja muutenkin hiukan kirkastuu..tupe kirjoitti:Torstaina olis veneessä tilaa, mutta ongelma on auto. Eli jos kiinnostaa lähteä To eteläiselle merelle haukea heittämään heti aamusta niin pistä viestiä yv:nä tai 040-5646958. Paras tilanne olis jos sulta löytyis auto, missä on koukku ja sillä pystyis kiskomaan tollasta suht kevyttä 5,40 ht paattia (1600kg kärry) Lohjalta Inkooseen tai Tammisaareen. Oma auto on telakalla ja laina-autolla paatti varmaan liikkuis, mutta hiukan menee rajoille laillisuuden kanssa...mutta jos muuta ei löydy niin sillä meen sitten..oli mikä oli..
tupe kirjoitti:Vetoautottomatkin voi yv:tä laittaa tulemaan, saattaa järjestyä ilman sitäkin tilaa veneestä. Vesi taas noususssa ja kova luonaistuuli puhaltaa keskiviikkona, torstaiksi vähän tyyntyy tämän hetkisen ennusteen mukaan ja muutenkin hiukan kirkastuu..tupe kirjoitti:Torstaina olis veneessä tilaa, mutta ongelma on auto. Eli jos kiinnostaa lähteä To eteläiselle merelle haukea heittämään heti aamusta niin pistä viestiä yv:nä tai 040-5646958. Paras tilanne olis jos sulta löytyis auto, missä on koukku ja sillä pystyis kiskomaan tollasta suht kevyttä 5,40 ht paattia (1600kg kärry) Lohjalta Inkooseen tai Tammisaareen. Oma auto on telakalla ja laina-autolla paatti varmaan liikkuis, mutta hiukan menee rajoille laillisuuden kanssa...mutta jos muuta ei löydy niin sillä meen sitten..oli mikä oli..
Tarjous päättynyt. Jarnan kanssa mennää kattoo jos isompaa ois jo otilla..