Pitäis karttaplotteri hommata. Venemessuilla viime helmikuussa kattelin Humminbirdin viistokaikuja, vaikuttivat mielenkiintoisilta.
Esimerkiksi täällä, kolme eri mallia:
http://www.marinea.fi/shop/product_catalog.php?c=555
Onko kokemuksia tai mielipiteitä noista? Onko muilla valmistajilla vastaavia tuotteita?
Jenkeistä näkyis lähtevän todella merkittävästi edullisemmin...nuokin.
Humminbirdin viistokaiut
Alueen säännöt
Tälle palstalle keskustelut jotka koskevat veneitä, niihin liittyviä varusteita ja kulkupelejä.
Kalamies.com foorumin yleissäännöt
Tälle palstalle keskustelut jotka koskevat veneitä, niihin liittyviä varusteita ja kulkupelejä.
Kalamies.com foorumin yleissäännöt
Re: Humminbirdin viistokaiut
diipa daapa
Jees, tänks! Kävi ilmi hiukan mitä odotinkin: ihan hyvä laite, ainakin hauska leluntapanen ja hiano ku sika pienenä, jos ei kamalan hyödyllinen välttämättä.
Ihan sopiva mulle.
Ilmeisesti on siis edelleen niin, ettei muilla valmistajilla ole tällaisia ainakaan tällaiseen hintaluokkaan olemassa ollenkaan?
Ihan sopiva mulle.
Ilmeisesti on siis edelleen niin, ettei muilla valmistajilla ole tällaisia ainakaan tällaiseen hintaluokkaan olemassa ollenkaan?
Lowrancen HDS-laitteisiin pitäisi myös saada piakkoin lisämodulin, josta tuo "viistokaikukin" löytyy..
Tuolla lisätietoa aiheesta
Tuolla lisätietoa aiheesta
Itselläni ollut tuollainen Humminbird 798 viistokaiku tämän kesän. Ihan hyvä laite kyseessä. Etenkin se viistokaiku toimii hyvin ja pohjanmuodot näkyy selvästi, mm. pohjassa menevät viemäriputket jne. Kaislikon reunoja skannaillessa näkyy kalat hyvin, mitä normaalilla kaikuluotaimella ei näe jos on liian matalaa. Jos rahaa löytyy niin melkeinpä suosittelisin tuota 997 mallia, koska siinä on isompi näyttö jolloin viistokaikukuvasta saa enemmän irti. Tuo 798 laitteen ruutu on liian pieni jos haluaa käyttää karttakuvaa ja viistokuvaa samaan aikaan. Ajattelinkin hankkia jonkun Lowrancen plotterin rinnalle näyttämään pelkkää karttaa ja tuo Humminbird toimisi vain kaikuna.
Jenkeistä ostettaessa kannattaa ottaa huomioon se, että Jenkkimalleissa ei saa metrisiä yksiköitä (metrit,celcius,km/h) käyttöön. Lisäksi kellonaikaa ei kuulemma voi muuttaa laitteessa Euroopan aikavyöhykkeille.
Itse ostin laitteen Kanadasta Ebayn kautta. Kanadassa myytävissä laitteissa on metriset yksiköt saatavilla, koska siellä käytetään niitä. Kielivaihtoehdoista löytyy englanti ja ranska. Hinta tulleineen ja alveineen oli muistaakseni 950 euroa eli selkeästi halvempi kuin Suomesta. Toimitusaika oli 4 pvää Tullipostiin mistä hain laitteen.
Noista Lowrancen HDS-laitteista sen verran että muistaakseni hinta tuolle erilliselle StructureScan-yksikölle oli jotain 500$, eli jos/kun Suomessa sitä aletaan myymään niin hinta lienee tyypilliseen tapaan n. tonnin luokkaa
Noita yksiköitä en vielä ole nähnyt juurikaan myynnissä netissä, tai sitten en vaan löydä 
Jenkeistä ostettaessa kannattaa ottaa huomioon se, että Jenkkimalleissa ei saa metrisiä yksiköitä (metrit,celcius,km/h) käyttöön. Lisäksi kellonaikaa ei kuulemma voi muuttaa laitteessa Euroopan aikavyöhykkeille.
Itse ostin laitteen Kanadasta Ebayn kautta. Kanadassa myytävissä laitteissa on metriset yksiköt saatavilla, koska siellä käytetään niitä. Kielivaihtoehdoista löytyy englanti ja ranska. Hinta tulleineen ja alveineen oli muistaakseni 950 euroa eli selkeästi halvempi kuin Suomesta. Toimitusaika oli 4 pvää Tullipostiin mistä hain laitteen.
Noista Lowrancen HDS-laitteista sen verran että muistaakseni hinta tuolle erilliselle StructureScan-yksikölle oli jotain 500$, eli jos/kun Suomessa sitä aletaan myymään niin hinta lienee tyypilliseen tapaan n. tonnin luokkaa
Moro Cello !
Joko olet veneen löytänyt,vai varusteet ensiksi ?
T:mä
Joko olet veneen löytänyt,vai varusteet ensiksi ?
T:mä