Ottipeleinä ekana päivänä Waken Nemo ja toisena Waken kultahile, välillä pohjasta ja välillä pinnasta.
Jigihommatkin hauskoja
Alueen säännöt
Palsta heittokalastuksesta. Keskustelun aiheina heittokalastukseen soveltuvat kalapaikat, välineet, vieheet, kalastustavat jne.
Kalamies.com foorumin yleissäännöt
Palsta heittokalastuksesta. Keskustelun aiheina heittokalastukseen soveltuvat kalapaikat, välineet, vieheet, kalastustavat jne.
Kalamies.com foorumin yleissäännöt
Jigihommatkin hauskoja
Moneen vuoteen en ole kuin kuhaa yrittänyt jigailla. Kaveri tuli möksälle käymään ja tuuli niin kova ettei vetohommiin päässyt, kahtena päivänä jigailimme ahventa n. 5h/päivä. Saaliina parikymmentä abborea, suurin 800g, muut 700-500g ja kaksi liki 3 kg haukea. Olipa hauskaa hommaa ja tapahtumiakin kohtuu paljon ihan kotirannasta, suosittelen lämpimästi
Ottipeleinä ekana päivänä Waken Nemo ja toisena Waken kultahile, välillä pohjasta ja välillä pinnasta.
- Liitteet
-
- 700g abbora.jpg (7.17 KiB) Katsottu 7128 kertaa
Je Vois Tout!
Re: Jigihommatkin hauskoja
Parasta mitä vesillä voi tehdä 8)
Viimeksi merellä jigaillessa opetin kavereille tuon tekniikaan ja siinä napsin niitä pannukarkeita affenia ylös joka toisella heitolla ja kun kaveritkin sen oppi niin niitä tuli oikasti niin paljon että ei seuraavana päivänä viitsinyt enää edes kokeilla. Ensimmäinen kerta elämäni aikani kun kyllästyin kalastamiseen muutamassa tunnissa, onneksi vain hetkelliseksi.
Viimeksi merellä jigaillessa opetin kavereille tuon tekniikaan ja siinä napsin niitä pannukarkeita affenia ylös joka toisella heitolla ja kun kaveritkin sen oppi niin niitä tuli oikasti niin paljon että ei seuraavana päivänä viitsinyt enää edes kokeilla. Ensimmäinen kerta elämäni aikani kun kyllästyin kalastamiseen muutamassa tunnissa, onneksi vain hetkelliseksi.
Jigihommat on hauskoja! Vielä aika vähän kokemusta mutta jo ne vähät tärpit, tartutukset ja karkuutukset... On kyllä jännittävää touhua! 
Jigitys siinä mielessä hauskaa että se vaatii keskittymistä koko ajan ja on oikeasti aktiivista kalastamista...
Zaphod: I can't do this without my third arm!
Suojele norppaa. Vältä verkkokalastusta. Osta katiska.
--== : Kalamittatarroja kaupan : ==--
Suojele norppaa. Vältä verkkokalastusta. Osta katiska.
--== : Kalamittatarroja kaupan : ==--
Yes! Olen itekki innostunu jigaamisesta. nyt alkaa vaan olla sen verran promilleja veressä, ette kehtoo enää lähtee tälle päivälle...
Kelit meni taas liian lämpimiksi vetohommiin ja uhrasin viimeisiä lomapäiviä jigailuun. Saalista tuli kivasti, kaverin kanssa toistakymmentä yli 500g abborea pääsi pannulle ja savustimeen. Yhdellä oli vielä täysi mätipussi mahassa?
- Liitteet
-
- jigiabborreja.jpeg (6.41 KiB) Katsottu 6017 kertaa
Je Vois Tout!
joo niin olen minäkin hurahtanu tohon jigaamiseen toden teolla,aina hyrrävehkeet ja haspeli vehkeet mukana kummillakin todella hauska heitellä 
Eilen yhdellä isommalla sillalla pari tuntia tuli vietettyä ja ranne meinasi väsyä kun siltapaalun vierestä vastaliikkeitä teki.
Tuntui kelpaavan 4" Keltainen toukkajigi enemmän kuin hyvin. Isot vaan jäi tartuttamatta. Helvetin hauskaa ja jännittävää hommaa!
Tuntui kelpaavan 4" Keltainen toukkajigi enemmän kuin hyvin. Isot vaan jäi tartuttamatta. Helvetin hauskaa ja jännittävää hommaa!
Mites kuhan jigaus keskikesällä järvellä? Onko ihan ajan hukkaa? Olen jigannut kuhaa ja ahventa merellä syksyisin hyvällä menestyksellä, mutta järvi jigaus on jäänyt vähemmälle. Aloitin jigihommat kunnolla myös järvellä viime syksynä, ja olen jatkanut hommaa tänä kesänä - ahventa ja haukea tulee hyvin, mutta kuhat ovat kadoksissa!
Järvi on osa Puulavettä. Vaikka Puula onkin tunnettu karuudestaan ja kirkkaasta vedestään, on kalastusalueeni sen verran eristyksissä "pää-altaista", että vesi on melko humuspitoista (kiitos Vapon turvesoiden) ja kuhalle muutenkin sopivaa elinaluetta. Ovatpa naapurimökkiläiset jokusen verkolla saaneetkin, eli tiedän niitä siellä olevan.
Osaisiko joku kokeneempi kuhan järvi-jigaaja ehdottaa mahdollisia ottipaikkoja oheisella kartalla? Mites kellonaika? Olen tähän asti koittanut koluta n. 10 metrin monttuja päiväsaikaan...
http://kansalaisen.karttapaikka.fi/kart ... al&lang=fi
Kiitos jo etukäteen!
Järvi on osa Puulavettä. Vaikka Puula onkin tunnettu karuudestaan ja kirkkaasta vedestään, on kalastusalueeni sen verran eristyksissä "pää-altaista", että vesi on melko humuspitoista (kiitos Vapon turvesoiden) ja kuhalle muutenkin sopivaa elinaluetta. Ovatpa naapurimökkiläiset jokusen verkolla saaneetkin, eli tiedän niitä siellä olevan.
Osaisiko joku kokeneempi kuhan järvi-jigaaja ehdottaa mahdollisia ottipaikkoja oheisella kartalla? Mites kellonaika? Olen tähän asti koittanut koluta n. 10 metrin monttuja päiväsaikaan...
http://kansalaisen.karttapaikka.fi/kart ... al&lang=fi
Kiitos jo etukäteen!
Jep,kyllähän jigittely on ihan jees hommaa silloin kun kalaa nousee ja paikat on tiedossa,
mutta auta armias kun niitä paikkoja joutuu hakeen tunti tolkulla ja mahdollisesti
Esterin muistaessa pienellä(ja Vähän suuremmallakin) kostealla vuodolla,niin kyllähän
siinä raittiuslupaukseen sortunut mies saa pyörtämään puheensa ja kääntämään kokan
kohti kotirantaa hirveän vitutuksen voimalla ja kömpimään kellarista kopan
sandellssia ja yläkaapista kossupullon,istahtaen sitten lepotuoliin takapihan terassille muistelemaan menneitä, hyvin onnistuneita kalareissuja...
mutta auta armias kun niitä paikkoja joutuu hakeen tunti tolkulla ja mahdollisesti
Esterin muistaessa pienellä(ja Vähän suuremmallakin) kostealla vuodolla,niin kyllähän
siinä raittiuslupaukseen sortunut mies saa pyörtämään puheensa ja kääntämään kokan
kohti kotirantaa hirveän vitutuksen voimalla ja kömpimään kellarista kopan
sandellssia ja yläkaapista kossupullon,istahtaen sitten lepotuoliin takapihan terassille muistelemaan menneitä, hyvin onnistuneita kalareissuja...
Mary-Ann is dead
Reborn through hate...
Reborn through hate...
AAMEN!!! Tossa oli hieno puhe!
ISO uisteluvene kaupan! Nettivene 735003
Tsekkaa mun blogi: https://www.facebook.com/ruodollarokotettu/?fref=ts
Tsekkaa mun blogi: https://www.facebook.com/ruodollarokotettu/?fref=ts
Itellä sattu niin hyvä säkä että tossa vartin soutumatkan päässä on yhden istarikosken alapuolinen virtapaikka, ja siinä menee vielä ruopattu laivaväylä. Kuuluisa kuhapaikka täälläpäin, ite aika usein käyn siinä jos kavereita lähtee mukaan.
Jostain syystä aina kun mää oon siinä ollu, oon saanu parhaiten kalaa. Yleensä muut kyselleet kun tunnin-pari tyhjää pyytäneet, ja mä irrotellu läjän kuhia jigistä, että millä mää niitä saan
No keltanen jinkula on ollu kova sana.
Ompa joskus kuultu kommentti eräältä vakiotyypiltä, kun kalantuloa jotkut kyselleet: "hiljasta on pidelly kaikilla, mutta tuo yks tyyppi tossa valkosessa veneessä suap kokoajan kuhia"
Niin, miks soutamalla eikä moottorilla. Isä ei jostain syystä anna yksin käyttää moottoria, vaan haluaa ite mukaan ja ei muuten lähde selvinpäin eikä ilman olutta. Autoa saan kylläkin ajaa
Jostain syystä aina kun mää oon siinä ollu, oon saanu parhaiten kalaa. Yleensä muut kyselleet kun tunnin-pari tyhjää pyytäneet, ja mä irrotellu läjän kuhia jigistä, että millä mää niitä saan
Ompa joskus kuultu kommentti eräältä vakiotyypiltä, kun kalantuloa jotkut kyselleet: "hiljasta on pidelly kaikilla, mutta tuo yks tyyppi tossa valkosessa veneessä suap kokoajan kuhia"
Niin, miks soutamalla eikä moottorilla. Isä ei jostain syystä anna yksin käyttää moottoria, vaan haluaa ite mukaan ja ei muuten lähde selvinpäin eikä ilman olutta. Autoa saan kylläkin ajaa
[quote="Acab"]Mites kuhan jigaus keskikesällä järvellä? Onko ihan ajan hukkaa? Olen jigannut kuhaa ja ahventa merellä syksyisin hyvällä menestyksellä, mutta järvi jigaus on jäänyt vähemmälle. Aloitin jigihommat kunnolla myös järvellä viime syksynä, ja olen jatkanut hommaa tänä kesänä - ahventa ja haukea tulee hyvin, mutta kuhat ovat kadoksissa!
Lähtisin kokeilemaan noita nopeasti putoavia syvänteiden reunoja (2->+10m), keskellä selkää olevien +6m matalikkojen reunoja, väreinä keltasia, keltaruskeita, oljy/kultahile jopa musta ja yllärinä "nemo". Nuo päiväsaikaan ja yöllä pinnasta vetämällä vaapuilla (HK, bomberi, jesse, perza ym) samantyyppisillä väreillä keltaisen sävyjä/muikku. Jos noilla ei jotain tule niin ei kun värejä vaihtamaan
Lähtisin kokeilemaan noita nopeasti putoavia syvänteiden reunoja (2->+10m), keskellä selkää olevien +6m matalikkojen reunoja, väreinä keltasia, keltaruskeita, oljy/kultahile jopa musta ja yllärinä "nemo". Nuo päiväsaikaan ja yöllä pinnasta vetämällä vaapuilla (HK, bomberi, jesse, perza ym) samantyyppisillä väreillä keltaisen sävyjä/muikku. Jos noilla ei jotain tule niin ei kun värejä vaihtamaan
Je Vois Tout!
Tänään ensimmäistä kertaa vertikaali-jigaamassa ihan kokeilu mielessä.
Saalista nousi 4kpl n.300g ja kasa pienempää.
Yhden ison(700-900g) karkuutin veneen vieressä.
Näyttäs toimivan vertikaali paremmin kuin tavallinen jigin viskominen tuolla mökki järvellä.
Saalista nousi 4kpl n.300g ja kasa pienempää.
Yhden ison(700-900g) karkuutin veneen vieressä.
Näyttäs toimivan vertikaali paremmin kuin tavallinen jigin viskominen tuolla mökki järvellä.