sakkeus kirjoitti:Juu liian kevyeillä ja selkärangattomilla kepeillä ei pysy taimenet kiinni kunnolla ja karkuutuksia tulee liikaa. Oli kuidut ja koukut kuinka tikissä tahansa. Oliko se berkleyn muscle tai joku joka tuntuu näin maallikon käteen suht kohtuulliselta taimenkepiltä. Keppi saa olla suhteellisen lähtöjäykkä jolloin kala tartuttaa itse itsensä ja karkuutuksia ei juuri tule. Jos haluaa letkun kepin pitää silloin siihen lisätä muutama jalka lisää jolloin vastaiskuun saa vipuvartta. Itse olen heittämässä series oneja loppuun ja sen jälkeen kaapista kaivetaan naftaliinista wanhat daiwan samurai-ässät....
Mitä mallia noi Samurait on? Itse kaivoin myös vanhan (n.15 vuotta) Super Samurai SSA15B komerosta meritaimen hommia varten. Nyt vaan pitkän tauon jälkeen se tuntuu todella notkealta kepiltä. Vapa on 244cm pitkä ja 10-40g klunsseille speksattu. Mitä vastaavia nykyisiä keppejä kaupoissa käpistellyt, tuntuvat napakammilta. Kävi myös itsellä mielessä toi kalojen karkuutus näkökulma tämän kepin kohdalla.
Silloin junnuna kun tämän ostin muistan jotenkin hämärästi tätä markkinoidun myös mertsarihommiin. Silloin sen kuitenkin joka paikan höyläksi ostin. En sitten tiedä, onko yleinen konsensus näiden vapojen suhteen muuttunut vuosien varrella ja parempi painella vapakaupoille hakemaan jäykempää keppiä, jos tuolla tulee vain turhia karkuutuksia.