Semisameeseen veteen hyvä kontrasti, sameeseen sitten vahvemmat ja kirkkaisiin vesiin ei tarvita juovia...vai tarvitaanko?...mutu eli oma perstuntuma!Haukikoira kirjoitti:saa kai tehdä kuin haluaa, mut jos ei halua niin kovaa kontrastia ni noin sitä voi "säätää", eikä mulla ainakaan ole asetoonia mukana veneessä, ainakaan vielä, joten tuosta voi aina lisätä jos haluaa. Tuossa on itseasiassa jo aika paljon pisteitä.
Eli otetaas vähän tarkemmin omia kokemuksia tästä värirumbasta ja miten sen kukin toteuttaa, itse pyrin nopeasti löytämään sen päivän värin vaihtamalla selkeästi eri värejä, sitten kun löytyy niin sehän tarkoittaa, että saa kalan...tai useamman! Sitten kun väri samalla paikalla hyytyy pyrin vaihtamaan väriä vain hieman eli samaa pääväriä löytyy mutta vähemmän ja esmes muu väritys tummuu...tällä systeemillä tullut jonnin näköisiä tuloksia mutta huom! samalla paikalla siis!
Eli ed.kuvattu toimii siis yhdellä mestalla ainakin minulla mikäli muita muuttuvia tekijöitä ei merkittävästi ilmaannu...sade, tuuli yltyy selkeästi, iltahämärä alkaa etc.
Joskus kannattaa tätäkin asiaa vesillä testailla, ihan mielenkiintoisia huomioita saattaa ilmaantua korvien väliin!...tämä siis joskus vastapainoksi sille, että polttaa bensaa kokoajan vaihtamalla paikkaa ja huom!... en nyt tarkoittanut ed. kuvaamallani värirumballa sitä, että oltaisiin aamusta iltaan samalla patilla vaan ollaankin 5min sijasta 1 tunti!
Heitäs HK omia näkemyksiä asiasta!