Rami kirjoitti:Tavoitteita vuodelle 2009:
- yrittää hinata järvihaukienkkaa taas ylemmäs
- kuhaennätystäkin olisi mukava pitkästä aikaa parantaa
- käydä pitkästä aikaa jäällä, viime talvi jäikin väliin
- muskiekin vähän kiinnostaisi, taisin jäädä vähän koukkuun. Eri asia riittääkö lomat ja rahat
Varsinkin merellä uistinpuolella paljon erilaisia ideoita mitä pitää kokeilla. Omatekemät tulevat ainakin tekemään vahvan paluun siiman päähän hyvillä värivalikoimilla ja useilla malleilla. Myös vetopuolelle tarkoitus kehitellä sekä isolle hauelle että isolle kuhalle omia uusia malleja.
Välitilinpäätöstä...
Järvihaukienkka parani tänä vuonna yli kilolla ja samalla meni vihdoinkin maaginen 10 kiloa rikki.
Jäälläkin tuli käytyä. Ahkerammin hauen perässä kuin koskaan aikaisemmin. Kerrankin oli mahdollisuus lähteä juuri silloin kun itse halusi ja sinne minne itse halusi. Palkintona vieläpä pari jääenkkaa, jälkimmäinen 2 kiloa yli aikaisempien vuosien.
Kuhakausi oli loistava, parempi kuin koskaan ennen 10 suurimman keskipainon osalta (4.77 kg). 5 kiloa meni rikki 4 kertaa, mutta ennätys ei ollut lopulta lähelläkään.
Muskiekalastukseen olin varannut lomaa, mutta kaatui enemmänkin siihen ettei kavereilla ollut nyt mahdollisuutta lähteä. Nuo lomat käytän nyt sitten hauenkalastukseen.
Uusia omatekemiä malleja tuli kehiteltyä. Kuhapeleinä eivät Räminä-Raminat toimineet, kun yritin tehdä monikäyttöisiä. Suspeina uskon niiden pelaavan kuitenkin loppukaudesta haukivesillä. Jerkkimalleista uudet eivät ole vielä saaneet täysin vakuuttuneeksi. Osaksi myös sen takia että värikartta jäi hyvinkin suppeaksi ja samantien myös peliaika keväällä.
Täysin ylimääräistä oli 3 onkipäivää. Mukavaa vaihtelua, mutta en jäänyt vielä koukkuun.
Ja mukava oli päästä yhdeksi päiväksi lohtakin uistelemaan. Oli vielä kaikin puolin hieno päivä.