Samtheman kirjoitti:Mun vetoauto sutas tänään
Härreguu, oletko nyt shokissa?
Samtheman kirjoitti:Mun vetoauto sutas tänään
On olemassa kahdenlaisia uistelijoita; niitä joiden auto on sutaissut, ja niitä joiden auto tulee sutaisemaan.Samtheman kirjoitti:Mun vetoauto sutas tänään
Liukasta kyllä oli, meinaan vaan siitä, että kun Subarukin vetäs poikittain Suonenjoella asfalttitiellä ja hyvillä talvirenkailla.Jussijii kirjoitti: Eilen meinasi kyllä maantiellä illalla ja aamulla välilä vähän jännittää, sen verran oli jäässä tiet. Onneksi on mobiilissa ja trailerissa melko uudet nastarenkaat molemmissa. Vielä kun keksisi miten saisi tuota Suparun pensankulutusta pienemmäksi, ahnaasti kyllä imee pensaa traileri perässä. Mutta ei ole varaa riisseli-Supruunkaan, ei...
Wanha farkku-Imppu. Kulutus paketti perässä 12-16 litraa satkulla, riippuen vähän kuinka kiire on. Yleensä ~13l/100km. Sais olla enemmän tehoa ja vääntöä, niin pääsisi varmaan paljon pienemmällä kulutuksella.rotte kirjoitti:Milläs Subarulla sinä vetelet venettä?
Kyllähän sitä tuollakin pärjää, itsehän ajelen tiettävästi tämän kirkonkylän ainoalla tummansinisellä -07 2.0R farkulla. Väännöt ja tehot on tuossa bensakoneessa vaan valitettavasti yläkierroksilla, mutta onneksi alennus paikkaa vähän tuota heikkoa vääntöä.Jussijii kirjoitti:Wanha farkku-Imppu. Kulutus paketti perässä 12-16 litraa satkulla, riippuen vähän kuinka kiire on. Yleensä ~13l/100km. Sais olla enemmän tehoa ja vääntöä, niin pääsisi varmaan paljon pienemmällä kulutuksella.rotte kirjoitti:Milläs Subarulla sinä vetelet venettä?
Itse itselleni vastaten. Kävin Hyundain H1 (-00/01) hakemassa viime viikolla ja nyt lauantailta eka vetoreissu takana. Ihan asiallisestihan tuo tuntui 2.5 td koneella menevän n. 1200kg paketti perässä ja kolmen ukon jerkkirojut kyydissä. Luiskalla vähän pientä suttausta aluksi kun ei takapyörillä ollut tarpeeksi painoa, +100kg lihaa siihen päälle niin nousi hienosti. Pitänee hiukan siirtää venettä eteenpäin että saa enemmän aisapainoa, kun säädetty aika kevyeksi entisen henkilöauton kanssa. Tai sitten vaan jo talven liukkaita varten hiekkasäkkejä painoksi. Viiden päivän pakumies kokemuksen perusteella ainakin vielä tyytyväinen hankintaa, halvalla tietenkin kun sai...tupe kirjoitti:Kokemuksia Hyundai H1 Vanista (2001-2004) vetohommissa? Kävin tänää ajaa ja tuntu ihan ok peliltä. Pakuista ei hirveitä kokemuksia ole, mutta ei siis ainakaan pahalta tuntunut, suht henkilöautomainen ajaa ja 2,5td tuntu ihan asiallisesti vääntävän. Vene perässä ei tosin tullu kokeiltua.
BE-kortin se vaatii, eli pikku-Een.Jani kirjoitti: Tossahan saa olla joku rekkakortti et tollast yhdistelmää saa kuljetella laillisesti.
Mikey kirjoitti:Kellään kokemusta 1970-luvun Landrovereista vetoautoina? Tai ei nyt oikeastaan vetoautoina mutta veneen laskemisessa ja nostamisessa, trailaamista kun en juurikaan harrasta? Ikinä en ole mitään edes tuohon suuntaan viittaavaa omistanut, mutta nyt tekisi mieli hankkia tuollainen kun ei ilmeisesti ole tarpeeksi tekemistä sellaista ilmankaan, ja lähinnä haen "järkiperusteluja" hankkeen puolesta tai sitä vastaan...
"järkiperusteluja" : Kato boldattu! Maastoauto on aina järkihankinta!Mikey kirjoitti:Kellään kokemusta 1970-luvun Landrovereista vetoautoina? Tai ei nyt oikeastaan vetoautoina mutta veneen laskemisessa ja nostamisessa, trailaamista kun en juurikaan harrasta? Ikinä en ole mitään edes tuohon suuntaan viittaavaa omistanut, mutta nyt tekisi mieli hankkia tuollainen kun ei ilmeisesti ole tarpeeksi tekemistä sellaista ilmankaan, ja lähinnä haen "järkiperusteluja" hankkeen puolesta tai sitä vastaan...
Jaa juu katos vaan eli ku oma auto painaa rekisteriotteen mukaan maksimissaan muistaakseni n. 2200 kg ni siihen sais ottaa saman painoisen yhdistelmän viel perään ja sais pikku-e:llä kuljetella moista yhdistelmää. Kaikkee sitä oppii ku kyselee.abo kirjoitti:BE-kortin se vaatii, eli pikku-Een.Jani kirjoitti: Tossahan saa olla joku rekkakortti et tollast yhdistelmää saa kuljetella laillisesti.
Jos nyt oikein olen noita autoverotuksen kiemuroita tulkinnut, niin harrastemaasturin pitäminen on jatkossa nykyistä kalliimpaa lystiä, vaikka se olisikin pakuksi rekisteröity. Syynä siis se, että ajoneuvovero muuttuu CO2-perusteiseksi ja vanhat autot, joiden CO2:set ei ole tiedossa verotetaan painon mukaan. Nykyisin pakuista on kai maksettu vaan se reilun satasen perusvero.Mikey kirjoitti:Jeps, koko tämä projekti perustuu siihen että tekisi mieli omistaa moinen peli. Kiitos tarjouksesta Johtaja, mutta olen tosiaan hakemassa jonkinlaista harrasteprojektia, joka sopisi ulkonäkönsä puolesta Vac-Racin alustaksi.![]()
Kaikki ennen 2001 ja raskaammat ennen 2002 ja pakut ennen 2008 käyttöönotolla menee kokonaispainon mukaiselle ajoneuvoverolle. http://www.ake.fi/AKE/Verotus/Ajoneuvov ... vovero.htmcatch_a_fish kirjoitti:Jos nyt oikein olen noita autoverotuksen kiemuroita tulkinnut, niin harrastemaasturin pitäminen on jatkossa nykyistä kalliimpaa lystiä, vaikka se olisikin pakuksi rekisteröity. Syynä siis se, että ajoneuvovero muuttuu CO2-perusteiseksi ja vanhat autot, joiden CO2:set ei ole tiedossa verotetaan painon mukaan. Nykyisin pakuista on kai maksettu vaan se reilun satasen perusvero.