Saimaan uistelureffit 15-17.5.2009

Alueen säännöt
Tälle palstalle kaikki uistelu-, onki-, pilkki-, perho-, ym. kilpailuihin, messuihin ja KMC-treffeihin liittyvä keskustelu.
Kalamies.com foorumin yleissäännöt
Wstrand
Don Jouni
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Wstrand »

Hanski_Koo kirjoitti: Puuhamiehet voisivatkin ottaa selvää, onko majoittuminen jo torstaina mahdollista..?
Emppai kirjoitti: Totta kai se onnistuu, maksaa vaan hiukan lisää...
Varmaan onnistuu ja kuten emppai kertoi, jonkinlaisella lisämaksulla/lisävuorokausimaksulla varmaan hoidettavissa...

Kyselenkö vaikkapa 1 mökkiä jo torstailta ?
You’ll Never Walk Alone - Liverpool FC
Champions League: 1977 1978 1981 1984 2005 UEFA Cup 1973 1976 2001
League Champions 1901 1906 1922 1923 1947 1964 1966 1973 1976 1977 1979 1980 1982 1983 1984 1986 1988 1990
Hanski_Koo

Viesti Kirjoittaja Hanski_Koo »

Wstrand kirjoitti: Kyselenkö vaikkapa 1 mökkiä jo torstailta ?
No joo, kysele pois vaan...
Onko maapallolla älyllistä elämää? - Ei, olen vain käymässä.
munapata
Viherpillu

Viesti Kirjoittaja munapata »

Kyselin tänään paikalliselta syöttikalan pyytäjältä mahdollisuutta saada treffeille pakastettuja täkykaloja. Salakkaa ei kuulemma löydy ennenkuin myöhemmin kesällä, mutta muikkua ja helvetin kestävää kuoretta on tarvittaessa tarjolla. Kama on ainakin minun vaatimustasoni laadullisesti täyttänyt ja kalaa olen saanut niillä niin saatanasti, joten rohkenen molempia suositella. Myös hinta on "kohdillaan". Mikäli kiinnostusta ilmenee, laitan homman vireille.

-munapata
Parempi tunti kalassa kun viikko kännissä
Emppai
Käsijuusto

Viesti Kirjoittaja Emppai »

Hanski_Koo kirjoitti:
Wstrand kirjoitti: Kyselenkö vaikkapa 1 mökkiä jo torstailta ?
No joo, kysele pois vaan...
Joo, kysy ihmeessä ja jos et saa hoidettua, niin me tullaan teille. Joko motivoi? Mä pääsen lähtemään viimeistään 13.30, mutta jopa 10.00 on mahdollinen.
Hanski_Koo

munapata kirjoitti:Kyselin tänään paikalliselta syöttikalan pyytäjältä mahdollisuutta saada treffeille pakastettuja täkykaloja. Salakkaa ei kuulemma löydy ennenkuin myöhemmin kesällä, mutta muikkua ja helvetin kestävää kuoretta on tarvittaessa tarjolla. Kama on ainakin minun vaatimustasoni laadullisesti täyttänyt ja kalaa olen saanut niillä niin saatanasti, joten rohkenen molempia suositella. Myös hinta on "kohdillaan". Mikäli kiinnostusta ilmenee, laitan homman vireille.
-munapata
Noita muikkuja tai kuoreita en ole ikinä kokeillut, mutta olen ollut ymmärryksessä, että muikku ei tahdo kestää raksissa vetoa, vaikka tuo vielä kylmänveden aikaa onkin. Kuore lienee kestävämpi - onko täällä jossakin ollut asiasta keskustelua.. (en jaksa nyt haeskella...) Ja eikä mulla itse asiassa ole edes pakkasessakaan muuta, kuin kilohailia tällä hetkellä ja tuohan nyt ei sitten taas käy siellä teillä... :cry:
pike
J. Edgar Hoover

Viesti Kirjoittaja pike »

Muikku ihan ok, kun vesi kylmää. Pääasiassa porukka vetää muikkua keväällä ja syksyllä kylmässä vedessä. Saamamiesten mukaan toimii paremmin kuin salakka. Salakkiin siirrytään sitten kun vesi lämpenee.

Kuore toimi viime vuonna hyvin, mutta jos on sitä viime vuotista satoa, niin laatu oli aika ronskia. Pussista puolet sai heittää järveen ja puolet pyyntiin. Hinta toki oli HALPA ja toimii.
munapata
Viherpillu

Hanski_Koo kirjoitti:
munapata kirjoitti:Kyselin tänään paikalliselta syöttikalan pyytäjältä mahdollisuutta saada treffeille pakastettuja täkykaloja. Salakkaa ei kuulemma löydy ennenkuin myöhemmin kesällä, mutta muikkua ja helvetin kestävää kuoretta on tarvittaessa tarjolla. Kama on ainakin minun vaatimustasoni laadullisesti täyttänyt ja kalaa olen saanut niillä niin saatanasti, joten rohkenen molempia suositella. Myös hinta on "kohdillaan". Mikäli kiinnostusta ilmenee, laitan homman vireille.
-munapata
Noita muikkuja tai kuoreita en ole ikinä kokeillut, mutta olen ollut ymmärryksessä, että muikku ei tahdo kestää raksissa vetoa, vaikka tuo vielä kylmänveden aikaa onkin. Kuore lienee kestävämpi - onko täällä jossakin ollut asiasta keskustelua.. (en jaksa nyt haeskella...) Ja eikä mulla itse asiassa ole edes pakkasessakaan muuta, kuin kilohailia tällä hetkellä ja tuohan nyt ei sitten taas käy siellä teillä... :cry:
Muikku kestää vetoa varsin hyvin alle 10 asteisissa vesissä. Noi kuoreet ei hajoa yli 20 asteisissa kesävesissäkään. Jos laitat treffeillä kuoreet vetoon ja nostat ne aina illalla kylmälaukkuun, niin samoilla syöteillä menee nää treffit helposti. Kolme kalaa samalla kuoreella on paras, mitä minä olen saanut :D kuoreesta ei saa suomuakaan irti kun puukonkärjellä
raaputtamalla. Tää erä, josta kuoreeni sain, sisälsi ainoostaan kudulta pyydettyä valikoitua uroskuoretta. Naaraskuore ei kestä sitäkään vähää, mitä muikku.

-munapata
Viimeksi muokannut munapata, 21:14:54 25.03.2009. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Haukkivesku
Viikonloppusavolainen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Haukkivesku »

Mulkkuja ne täällä hesassakin uittelee.......:)
"En minäkään ole aina oikeassa, mutta silloinkin muut ovat enemmän väärässä."
Hanski_Koo

pike kirjoitti: Kuore toimi viime vuonna hyvin, mutta laatu oli aika ronskia. Pussista puolet sai heittää järveen
Älkää heittäkö, syödään sushina lauantai-iltana ! :lipilipi:
izmo
Tuttu TeeVeestä - Laitela

Viesti Kirjoittaja izmo »

elikkä jos mä tuun emppain kyydissä niin pitäs lähtä jo torstaina. vai käsitinkö väärin ??
``puskarunkkari´´
pike
J. Edgar Hoover

Hanski_Koo kirjoitti:
pike kirjoitti: Kuore toimi viime vuonna hyvin, mutta laatu oli aika ronskia. Pussista puolet sai heittää järveen
Älkää heittäkö, syödään sushina lauantai-iltana ! :lipilipi:
Sitä on mukava syödä kun tuoksuu kurkulta.

Joskus on eväät päässeet loppumaan...

Izmo, tuun melko varmasti vierumäeltä perjantaina puolilta päivin kohti lappeenrantaa, joten siinäkin voipi päästä kyydissä. Varmaksi en uskalla vielä luvata. Tosin tällöin joudut kiertelemään hetken keskustassa ja tässä meille himassa, kun raavin kamat kasaan. En kehtoo erikseen ajaa tuonne lomakylään, mutta kyllä sinne iltasella päästään. Eiköhän tuolta muitakin vielä ajele samoja reittejä.
Viimeksi muokannut pike, 21:24:40 25.03.2009. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Hanski_Koo

munapata kirjoitti: Muikku kestää vetoa varsin hyvin alle 10 asteisissa vesissä. Noi kuoreet ei hajoa yli 20 asteisissa kesävesissäkään. Jos laitat treffeillä kuoreet vetoon ja nostat ne aina illalla kylmälaukkuun, niin samoilla syöteillä menee nää treffit helposti. Kolme kalaa samalla kuoreella on paras, mitä minä olen saanut :D kuoreesta ei saa suomuakaan irti kun puukonkärjellä raaputtamalla.
-munapata
Tainnut sellun keitto viedä haju- ja makuaistin teidän kaloilta! Kyllä meilläpäin koulukunta on, että syötit vaihdetaan ainakin seuraavaksi päiväksi ja usein vielä kesken päivänkin. Tai sitten teidän punalihaiset on nälkiintyneitä rimpuloita, jotka syö kaikkea, mikä liikkuu.

Näistä treffeistähän saattaa vielä oppiakin jotakin...
munapata
Viherpillu

Senverran " eksoottinen" löyhkä lähtee kuarepussista, etten niitä ainakaan raakana söis :shock: Ville nyt hätätilassa syä vaikka piäniä kiviä :lol:

-munapata
wishky
Kaappi-Insinööri

Viesti Kirjoittaja wishky »

munapata kirjoitti: Ville nyt hätätilassa syä vaikka piäniä kiviä :lol:

-munapata
ei tartte ees olla hätätilanne...
Etiopiassa kaikki muu on paskaa paitsi kusi...
wishky
Kaappi-Insinööri

Viesti Kirjoittaja wishky »

savolax kirjoitti:What happens in Lappland, stays in Lappland!

:voeprkl:
Ja minä kun aattelin, että olisin saanut kyytiin jonkun kirkasotsaisen nuorukaisen, jonka olisi voinut laittaa perämiehen virkaa hoitamaan, niin että olisi voinut itse keskittyä oleelliseen.
No, laadukkaita sauhujuomia ei tule sitten tältä venekunnalta puuttumaan :juu:
Minkä näköstä lupaa tarttee hankkia?
Etiopiassa kaikki muu on paskaa paitsi kusi...
pike
J. Edgar Hoover

wishky kirjoitti:
munapata kirjoitti: Ville nyt hätätilassa syä vaikka piäniä kiviä :lol:

-munapata
ei tartte ees olla hätätilanne...
Niissähän oli paljon protskuja. Ei se miltään maistu kun nielee kokonaisena.

edit: niitä kuoreita meinasin, enkä kiviä nokkapysty
munapata
Viherpillu

wishky kirjoitti:

Ja minä kun aattelin, että olisin saanut kyytiin jonkun kirkasotsaisen nuorukaisen, jonka olisi voinut laittaa perämiehen virkaa hoitamaan, niin että olisi voinut itse keskittyä oleelliseen.
yks venekohtanen yhtenäislupa alueen viikkolupa ja valtion kalastuksenhoitomaksu kun löytyy molemmilta, niin se riittää. Eteläsuomen läänilupa oikeuttaa yhden lisävavan käyttöön. Alueella on voimassa kuuden vavan kiintiö.

-munapata
Jou40
Hauki - Mään

Viesti Kirjoittaja Jou40 »

munapata kirjoitti:
wishky kirjoitti:

yks venekohtanen yhtenäislupa alueen viikkolupa ja valtion kalastuksenhoitomaksu kun löytyy molemmilta, niin se riittää. Eteläsuomen läänilupa oikeuttaa yhden lisävavan käyttöön. Alueella on voimassa kuuden vavan kiintiö.

-munapata
Aluetta tuolla yhtänäisluvalla riittää varmasti pariksi päivää koluttavaksi. Luvan kyselijöitä tuolla on harvanlaisesti, mutta kannattaa silti tutustua alueen rajoihin mm. Munapadan suosiossa olevasta Munaluodonselästä puolet ei kuulu lupa-alueeseen ja kovasti alkuasukkaiden suosiossa oleva Liittokivenselkä suurimmalta osin Puumalan yhtenäislupa-alueeseen.

http://www.kalakortti.com/luvan_tilaus/ ... rkempi.jpg

Tuossa linkissä olevassa kartassa nro. 2 pyörylä on majoitus/veneenlaskupaikka, josta nyt on treffeillä kyse...aikasta keskeisellä paikalla lohikalanuistelua ajatellen :D

-jouni
diipa daapa
savolax
Savolainen Siimaleikkuri

Viesti Kirjoittaja savolax »

-munapata
Kyllä kiitos!
Tieto lisää tuskaa ja kuitu paskaa
savolax
Savolainen Siimaleikkuri

Emppai kirjoitti:
wishky kirjoitti:
Emppai kirjoitti:Onko jarno75 edelleen tulossa?

Ketään menossa jo torstaina mökkiin?
voisin lähteä

Hyvä, hoidetaan mökki siis jo torstaille.
Voisin oikeastaan myös jo torstai-iltana paikalle tulla, niin pääsisi aamulla kalaan ilman että tarvitsee keskellä yötä lähteä ajamaan.
Hanski_Koo

Onko tuolla Puumalan kalastusalueella eroja esim. vaparajoitusten suhteen? Kyllä vähintään 10 vapaa pitäisi vetoon saada, kun näinkin kauas lähdetään... 8)

Siirtymää kartasta katsoen ~10 mailia, joka nyt on ihan OK matka hyvillä keleillä. Voi dittu, kun tää on vaikeeta teillä sisävesillä noiden lupien kanssa, vaikka eihän se teidän vika oo... :twisted:
Rellu

Viesti Kirjoittaja Rellu »

Moro!
Heräsin talviunesta, kun tuo aurinko taas alkaa lämmittää. Olen mukana jos töissä menee lomatoive läpi :-| kotoa tuo lupa tuli tietty nokkapysty
savolax
Savolainen Siimaleikkuri

wishky kirjoitti:

Hommaan veneeseen alueluvat ajan tullen, katsotaan jos tarvitsee useampia alueita ottaa. Läänilupa sulla varmaan onkin, kun asujaimistoon kuulut.

EDIT: herää pahvi mihinkäs me noita kalastuslupia oikeastaan tarvitaan :mitaviddua: Tarvittavat luvat on jo saatu kotoa ja töistä :lipilipi: :kippis:
Viimeksi muokannut savolax, 08:32:54 26.03.2009. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Rellu

Hanski_Koo kirjoitti:Onko tuolla Puumalan kalastusalueella eroja esim. vaparajoitusten suhteen? Kyllä vähintään 10 vapaa pitäisi vetoon saada, kun näinkin kauas lähdetään... 8)

Siirtymää kartasta katsoen ~10 mailia, joka nyt on ihan OK matka hyvillä keleillä. Voi dittu, kun tää on vaikeeta teillä sisävesillä noiden lupien kanssa, vaikka eihän se teidän vika oo... :twisted:
Ei vaparajoitusta Puumalan lupa-alueella.
Rellu

Rellu kirjoitti:
Hanski_Koo kirjoitti:Onko tuolla Puumalan kalastusalueella eroja esim. vaparajoitusten suhteen? Kyllä vähintään 10 vapaa pitäisi vetoon saada, kun näinkin kauas lähdetään... 8)

Ei vaparajoitusta Puumalan lupa-alueella.
http://www.puumalankalastusalue.net/

tossa linkkiä

t: Rellu
Vastaa Viestiin