Mäskit ja mausteet...
Alueen säännöt
Kaikki onginnasta sekä talvi- ja kesäpilkinnästä.
Kalamies.com foorumin yleissäännöt - Pilkkivaatteet, pilkkikengät
Kaikki onginnasta sekä talvi- ja kesäpilkinnästä.
Kalamies.com foorumin yleissäännöt - Pilkkivaatteet, pilkkikengät
- Rankaisija
Viimeksi muokannut Rankaisija, 11:49:46 04.12.2008. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- Rankaisija
Viimeksi muokannut Rankaisija, 11:59:03 04.12.2008. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- Rankaisija
Viimeksi muokannut Rankaisija, 11:59:12 04.12.2008. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Mulle saa privata,niin voin neuvoa,jos osaan
Tän vuoden tilaukset taitaa vaan ikävä kyllä olla jo tehtynä.
"Karppimafia"/Isä Carillo
www.karppimafia.fi
www.karppimafia.fi
En tiedä ajattelitko omista pöperöistä valmistaa vai mitä, mutta kaupallisista tuotteista toimiva perussetti särjelle on vaikkapa Sensasin 3000 Bremesiä, leipäjauhoja. Sekotus suunnilleen fifti-fifti suhtees. Jos haluaa pikkusen hifistellä, niin seisovaan veteen tummia leipäjauhoja, virtaavaan vaaleita.
Tai miten nyt tykkää sekottaa, tummat jauhot on hajoavampia, ja vaaleet sitovampia.
Paikallisista onkikisoista ainakin saa ostettua näitä kaupallisia mäskejä, kun harvasta kaupasta niitä löytää, ellei aio tilata.
Tai miten nyt tykkää sekottaa, tummat jauhot on hajoavampia, ja vaaleet sitovampia.
Paikallisista onkikisoista ainakin saa ostettua näitä kaupallisia mäskejä, kun harvasta kaupasta niitä löytää, ellei aio tilata.
- Holkkipolvi
- On nähnyt Tuksun aromipesän
En tiiä mistään super mega toimivasta särki mäskeistä, mutta laitappa Kilon verran kaurahiutaleita ja vaaleaa leipää, sekoita veden kanssa sekasin ja tee semmosia tennis pallon kokoisia palloja ja heittele niitä haluttuun kohtaan.
varmasti saa särkiä ja myös sorvia ja lahnoja.
voi sinne sekaan ehkä jotain anista tai fenkolia laittaa, mutta ne on niitä kalastajaa varten tehtyjä juttuja.
Toimii ilmankin.
Nii ja edelleen pitää mainita se että paakastetut tai vaikka tuoreet surviaiset on tosi hyvä mäski lahnalle ja särjelle, mutta ei niitä ihanj oka paiaksta saa paria kiloa ostettua!

voi sinne sekaan ehkä jotain anista tai fenkolia laittaa, mutta ne on niitä kalastajaa varten tehtyjä juttuja.
Toimii ilmankin.
Nii ja edelleen pitää mainita se että paakastetut tai vaikka tuoreet surviaiset on tosi hyvä mäski lahnalle ja särjelle, mutta ei niitä ihanj oka paiaksta saa paria kiloa ostettua!
Hups, tuli muuten virhe tos mun viestis, tarkotin Sensasin 3000 gardonssia, mikä on särjelle. Ylempänä kerroinki sitte vahingos perus lahnasekotuksen.
Kilpaongintaa en oo vielä juuri kisojen muodos harrastanu, saa nähdä miten tulevaisuudes. No, on sitä jokunen mäskikisakin tullu käytyä. Enemmän oon harrastanu "kesäongintaa", eli kisoja missä ei saa mäskejä käyttää.
Mutta ihan vapaa-ajan onginnas on tullu paljon mäskejä käytettyä, mitä on erilaisia särkikaloja tullu ongittua. Enemmänki mun onginta on ollu sellasta "specimen" tyylistä. Näin siis kisojen ulkopuolella.
Kiinnostus kilpaongintaan on kyllä vahva, useita sm-kilpaonkisoja oon ollu seuraamas, ja muun muassa Lappeenrannas MM-kisoja toissakesänä.
Kilpaongintaa en oo vielä juuri kisojen muodos harrastanu, saa nähdä miten tulevaisuudes. No, on sitä jokunen mäskikisakin tullu käytyä. Enemmän oon harrastanu "kesäongintaa", eli kisoja missä ei saa mäskejä käyttää.
Mutta ihan vapaa-ajan onginnas on tullu paljon mäskejä käytettyä, mitä on erilaisia särkikaloja tullu ongittua. Enemmänki mun onginta on ollu sellasta "specimen" tyylistä. Näin siis kisojen ulkopuolella.
Kiinnostus kilpaongintaan on kyllä vahva, useita sm-kilpaonkisoja oon ollu seuraamas, ja muun muassa Lappeenrannas MM-kisoja toissakesänä.
Juu samoilla linjoilla, ostat matkalla kaurahiutaleita paketin ja heität niitä haluttuu npaikkaa, toimii yhtä hyvin kuin nämä haitekki mäskit, eikä juurikaan maksa. Mutta onhan noita mäskejä kiva väsäillä jos vaikka jollakin speccu setillä saa 5% lisää kalaa, joka voi johtu vaikka tuulensuunnastaperza kirjoitti:En tiiä mistään super mega toimivasta särki mäskeistä, mutta laitappa Kilon verran kaurahiutaleita ja vaaleaa leipää, sekoita veden kanssa sekasin ja tee semmosia tennis pallon kokoisia palloja ja heittele niitä haluttuun kohtaan.
Toimii ilmankin.
![]()
- Holkkipolvi
Kyl noi mäskit antaa huomattavan paljon enemmän kalaa kun toi 5%...Joskus täysin kuollu paikka saa outoja piirteitä ,kun sinne nakataan mömmöä...
Kalat saa pysähtymään tiettyyn kohtaan ,josta ne voi ronkkia ylös jos osaa...
Bremes hyppää messii vaan kyl sinne mahtuu meitä vielä...Porukkaa tippunu pois vuosien saatossaa jonkin verran
Kalat saa pysähtymään tiettyyn kohtaan ,josta ne voi ronkkia ylös jos osaa...
Bremes hyppää messii vaan kyl sinne mahtuu meitä vielä...Porukkaa tippunu pois vuosien saatossaa jonkin verran
- Rankaisija
Viimeksi muokannut Rankaisija, 11:58:38 04.12.2008. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- Holkkipolvi
On se käyny. Ei vaan tunnusta kun tällaselle sisäpiirille. Olin vaan silloin aikas nuor, joten kävi vähän kuten pilkinnässä- aloitin koko homman kilpailuilla ja niistä tietysti oppi paljonkin, mutta se homma ei kovin relaa ole kuten nyt toivois. Nyt muutamana vuonna olen tykänny jallittaan The Lahnaa kesäisin ja aina on ollut rento meininki. Tänä kesänä tavoitteena tietty SE särkikin, mutta järvi jossa käyn ei välttämättä tuommoista tuota- lähelle kyllä.