Erälehti

Alueen säännöt
Tänne kaikenlainen lehdistöä, tv:tä, radiota tai muita medioita koskeva keskustelu, sekä keskustelut niissä olleista jutuista, testeistä ym. Huom ei mainoksia tänne.
Kalamies.com foorumin yleissäännöt
timkil

Viesti Kirjoittaja timkil »

Mike Tonicilla hyvä pointti tuo, että miksi kritisoida lehteä, jota ei edes lue/tilaa/maksa?

Harmittaa suorastaan tämän foorumin vakikirjoittajien puolesta (itsekin taidan kuulua niihin). Tämän tästä kuulee nimittäin naureskelua siitä, että "mitenkähän tänään Kalamies.comissa Erä-lehteä arvostellaan".

Samoin kuulee monesti ihmeteltävän sitä, miten jollakin riittää energiaa ja aikaa tämmöiseen "kuin piru raamattua" -mollaamiseen.

Ehkä toimintaan on joku salattu motiivi, jota minä en käsitä. Ymmärtääkseni on niin, että kaikkeen mitä ihminen tekee, on olemassa joku syy - joko tiedostettu tai tiedostamaton.

On vaikeata uskoa, että esimerkiksi Seppo Suurosen (kärkevät) vastaukset täällä esitettyihin (kärkeviin) mielipiteisiin, saati Akon saunajuttu olisivat todellisia kannustimia kirjoittajille.

Syy siihen, että minä kirjoitin tämän on - myötäsääli.

Timo K.
aaAAaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja aaAAaa »

timkil kirjoitti:Mike Tonicilla hyvä pointti tuo, että miksi kritisoida lehteä, jota ei edes lue/tilaa/maksa?
Tästä aiheesta on täällä keskusteltu aiemmminkin, mutta sanon sen vielä: Kun aloitin kalastusharrastustani Erä oli minulle hyvä lehti. Kun kokemukseni ja tuttavapiirini kasvoi, en enää tarvinnut lehteä ja itseasiassa huomasin, että lehden tarjonta ei enää kohdannut kysyntääni. Lopetin siksi tilauksen useiden vuosien jälkeen. SILTI katson voivani krikoida lehteä, jos se "alittaa riman". Tämä uusin juttu on taas sarjassamme "ei voi olla totta". En jaksa sitä kommentoida, oleellinen on sanottu jo.

Tiedoksi: Siguni teksi ei ole piikki lehteä kohtaan, vaan vitsi. Se joka ei sitä ymmärrä, voi kääntää katseen itseensä.
Kalastusta ilman sukkiksia jo vuosikymmenien ajan.
JuhaV

Viesti Kirjoittaja JuhaV »

OT: Mää olen kuivannut 15 cm nilsuja uunissa :oops:
Ei ne siitä mihinkään menny. Laatupelit :)
Lämpöasetus tais olla alle 50 ja yön yli siellä muhivat.
Helvetinmoinen lakan haju tarttui uuniin vaikka olivat vanhoja ja käytettyjä vieheitä.
Stickan
RantaruÅttalainen ojaharppi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Stickan »

Vaikka Kojon skriivaama juttu olikin skeidaa, niin mies on kyllä kirjoittanut paljon hyvääkin. En vaan halua uskoa, että "oikeat" jutut olisivat loppu, kun aletaan laskea huttua painoon.
MikeTonic

Viesti Kirjoittaja MikeTonic »

Vastavirtaan kulkeminen alkoi. Pudotin tilauslapun postiin.

Katsotaan parin kuukauden päästä, että syntyykö minunkin osalta sanottavaa Erä lehteä kohtaan.
kalakiisseli

Viesti Kirjoittaja kalakiisseli »

Hihii hiphei ja kannat kattoon..
.. yli 15v. kesto-viharakkaus suhde päättyi...

-k-
MikeTonic

Viesti Kirjoittaja MikeTonic »

kalakiisseli kirjoitti:Hihii hiphei ja kannat kattoon..
.. yli 15v. kesto-viharakkaus suhde päättyi...
Kyse ei ollut kestovihasta. 15-vuotiaana oli kalastuksen sijaan muuta mielessä (pinppi). Sen jälkeen, kun kalastus taas tuli harrastusten pariin takaisin, ei ollut intoa/syytä tilata lehteä uudelleen. Nyt, kun lehteä on parjattu ja kehuttu vuoron perään ajattelin laittaa tilaukseen.
Renfors
Turha jätkä, Suomen Kommunistinen Puolue
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Renfors »

Miketonicille onnea tilauksesta. Toivottavasti tuote on kaikinpuolin tyydyttävä.

Kaiketi laitat palautetta omakohtaisista tuntemuksista puolueettomasti?

Minun mielipiteeni läpyskästä varmaankin tiedät , mutta ei anneta sen häiritä. :wink:
Paskaviestejä lähes 10 000 kpl Kalamies.comiin vuodesta 2005...........
kalakiisseli

Tonic...

"Kyse ei ollut kestovihasta. 15-vuotiaana oli kalastuksen sijaan muuta mielessä (pinppi). Sen jälkeen, kun kalastus taas tuli harrastusten pariin takaisin, ei ollut intoa/syytä tilata lehteä uudelleen. Nyt, kun lehteä on parjattu ja kehuttu vuoron perään ajattelin laittaa tilaukseen".

En minä sinun fetisseistäsi tiedä :?:
..mutta minulla loppui tilaus maanantaina kun ilmoitin asiallisesti puhelimitse ko. asian asiakaspalveluun..siitä minä kirjoitin "hiphei jne..."

..Hieman "loukkaantunen" kuuloinen täti uteli syitä miksi,miksi,miksi..sinullehan on tullut vuosikausia jo tämä lehti..(89/90->)

Johon tuumasin tyyliin ..."(kohteliaasti) " joo-o muttei tule enää..paljonkos se loppu lasku on..?"

Näillä höpinöillä täällä tms. ei ole osuutta tapahtuneiden kulkuun,(muutenkaan normaalisti en tällä osastolla pyöri)
.. vaan vessalukemisen sisällön hiipumiseen ajanoloon johti esille tulleeseen ratkaisuun.
Sillä pitäähän karvan auki 90e/v. "istunnolla" viihtyä..

-k-

ps. Kojon "Saunotaan,Saunotaan" oli viimeinen niitti arkkuun..

pps. Aku ankka tulee edelleen, sen sisältö ei ole lipsunut 30-vuoteen...
Mokia
Operan Killisilmä

Viesti Kirjoittaja Mokia »

kalakiisseli kirjoitti:Aku ankka tulee edelleen, sen sisältö ei ole lipsunut 30-vuoteen...
Ai, ei vai! Aku on täyttä kuraa nykyään, jos vertaa vaikka vain 15 vuotta taaksepäin. Tuntuu että menee koko ajan vain köyhempään suuntaan. Toki tuo luetaan silti joka keskiviikko kannesta kanteen ja yritetään nauttia (paino sanalla 'yritetään').
Kaikki jotka kalastavat meritaimenta, syyllistyvät laillistettuun uhanalaisen lajin sukupuuton edistämiseen!
kalakiisseli

Kyllä se mulle putoaa ainakin... :lol:

-k-
Aavikkosammakko
PaMu "the Hand" Henry

Viesti Kirjoittaja Aavikkosammakko »

Taannoisen LÄPYSKÄ-tapauksen pohjalta harkitsin jo lehdestä luopumista mutta nyt viimeistään tilaamiseni kuitenkin päättyy.
Ei riitä sanat kommentoimaan ko. LÄPYSKÄN toilailuja.
Wallu
Hymyilevä Haukiguru

Viesti Kirjoittaja Wallu »

Arto kojo kirjoittaa: "Maahantuojien tai valmistajien suhtautuminen oli keskenään hyvin vaihtelevaa, toiset korvasivat vahingon ilman muuta jopa täysimääräisenä, toiset lähinnä nauroivat perään". Miksei olisi muka nauranut, onhan tuo juttu jo itsessään sellainen ettei sitä voi kun naurulla kuitata. Kyseinen kirjoittaja on tehnyt omillä artikkeleillaan ennenkin itsensä naurunalaiseksi ja loppua ei tunnu näkyvän. Uhkavaatimus valmistajia kohtaan on sellainen joka saa kirjoittajan ja erälehden uskottavuuden laskemaan ENTISESTÄÄN.

Itselleni tulee kuitenkin yhä edelleen erä lehti ja tulee jatkossakin, miten ihmeessä voisin arvostella ja kommentoidä kirjoituksia jos en niitä lukisi.
Ei ikinä nii huanosti mene ettei jotenki menis.
P.J.H
Viesti:

Viesti Kirjoittaja P.J.H »

Läpyskä ilmestynyt jo monta päivää sitten, eikä kukaan ole kommentoinut ?????????????????????
Miksi tehdä samanlainen vaappu, kun muilla? Semmoisenhan voi ostaa kaupasta!
Jelure

Viesti Kirjoittaja Jelure »

P.J.H kirjoitti:Läpyskä ilmestynyt jo monta päivää sitten, eikä kukaan ole kommentoinut ?????????????????????
Miksiköhän? Itelläkin tuo on ja en oikein tahdo keksiä siitä mitään Järkevää sanottavaa. :(
Tyrä
Raksiteline
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tyrä »

Kukaan lukenut uusinta Läpyskää? Onko siinä mitään, minkä takia kannattaisi hakea se lehtikiskalta?
Nuorten kalakerho etsii lahjoituksina käyttökelpoista tai korjauskelpoista kalastustavaraa. Yksäriä minulle, niin kerron lisää.
Jyffe

Läpyskän tyräotsikko

Viesti Kirjoittaja Jyffe »

Ainakaan asepuolen juttujen perusteella EI KANNATA!
Hyvät naurut kylläkin saa.

Heti sisällysluettelossa satuillaan "CCI 22LR SGP jänis- ja oravajahtiin".
Sama satu toistuu jutun otsikossa. Jutun leipätekstissä kerrotaan patruunan syntyneen amerikkalaisten metsästäjien toiveista jänisten ja oravien metsästykseen.
Mielestäni sekä sisällysluettelon että otsikon tekstit ovat erittäin pahasti harhaanjohtavia. Lienevätkö jutun kirjoittaja tai lehden päätoimittaja tietoisia Suomen metsästysasetuksesta, jonka mukaan niin metsäjäniksen kuin rusakonkin metsästämiseen käytettävältä luotiaseen patruunalta vaaditaan 2,5 gramman luodin lisäksi 200 joulen osumaenergia sadan metrin päässä?
Vaikka kyseisen tuotteen luoti painaakin 2,59 grammaa, sen "tehoksi" (myös suureet ovat arvon toimittajalla sekaisin) ilmoitetaan piipun suulla 184 joulea. Näin ollen tuote ei sovellu jäniksen metsästykseen Suomessa.
Kun katson vihreitä, näen punaista.
Vision 17
Hamekentän sentteri

Viesti Kirjoittaja Vision 17 »

Matikka, siis made pilkinnästä oli mun mielestä ihan asialliinen kirjotus.. Muuten oli kyllä aika köyhää luettavaa...
Tyrä
Raksiteline
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tyrä »

Eli ei ilmeisesti kalamiestä erityisemmin kiinnostavaa antia tällä kertaa? Kiitos tiedosta, säästänpä jalkojani kirjastoreissun verran.
Nuorten kalakerho etsii lahjoituksina käyttökelpoista tai korjauskelpoista kalastustavaraa. Yksäriä minulle, niin kerron lisää.
ako
Gäddajournalist

Viesti Kirjoittaja ako »

Köykäisin perustein syntyy näitä päätöksiä... Olen aavistuksen jäävi tässä asiassa, koska munkin juttuja oli siellä seassa, mutta jos ne jätetään huomiotta ja katsotaan muuta lehteä, kyllä mun mielestä, nimenomaan lukijana, kyseessä oli kalastajalle paras ERÄ-lehti kenties pariin vuoteen. Eli mars kirjastoon siitä!

--ako
Emppai
Käsijuusto

Viesti Kirjoittaja Emppai »

Pakko on lehti hankkia luettavaksi sillä madekausi alkaa heti kun on ollut 4-5 päivää pakkasta putkeen...
Kesis
Guy Fawkes, sokea kerjäläinen

Viesti Kirjoittaja Kesis »

Lehdessä oli ihan hyvää juttua mateen kalastuksesta. Se on aihe josta ei usein kattavaa juttua ole.

Toisaalta korvaa/silmään särähti joitain lauseita, kuten esim. lause joka alkoi -"Ammattilaisen silmään..." jäällä liikkumista käsittelevän artikkelin kuvatekstissä. Kenen ammattilaisen? Ja millä perusteella?

No, pikku juttuja mutta kuitenkin.
I wish I had ghosts...
ako
Gäddajournalist

Viesti Kirjoittaja ako »

Ammattilainen olen sen kuvatekstin kohdalla minä, ja peruste on selitetty heti ingressissä: "Pilkkimiehet (+luistelijat ym.) ovat jäällä liikkumisen ammattilaisia".

--ako
Kesis
Guy Fawkes, sokea kerjäläinen

Viesti Kirjoittaja Kesis »

Ok. En ilmeisesti osannut yhdistää tekstin sisältöä ja kuvatekstiä oikein.
I wish I had ghosts...
Hoffi

Viesti Kirjoittaja Hoffi »

Luettu on ja kyllähän tuolla reilusti asiaa oli mateen pilkkimisestä kiinnostuneille. Tälläiselle "kesäkalastelijalle" ei numero hirveästi antanut, toki ajankohdan huomioiden tämä on täysin ymmärrettävää. Pari tuntia vierähti kuitenkin lehden parissa ihan mukavasti, kyllä tuon aina mieluummin lukee kun selkäänsä ottaa.
Vastaa Viestiin