"Tee se itse" tasurit

Alueen säännöt
Kaikkea vaapunrakentelusta veneiden maalailuun.
Kalamies.com foorumin yleissäännöt - Uittovideot
pääevä

Re: "Tee se itse" tasurit

Viesti Kirjoittaja pääevä »

Tuon etukoukun poraaminen runkoon voi olla konstikas just tuon poran vipotuksen takia, kun siellä pehmeän lyijyn seassa on se koukun jämä ja ei ihan tarkasti voi sanoa että miten se siellä oikein on ja milloin tulee poranterän eteen, jolloin ohjaa taas poraa sivuun, millään poralla sitä itse koukun jämää ei kyllä saa porattua pois.

No joo asiaan taas, Säärällä hienoja palikoita kuten muillakin tekijöillä. Säärän kuvia kiva nähdä pitkästä aikaa.

Itellä alkaa jo muut kevätaskareet painamaan kovasti niskaan ja ei tahdo malttaa verstaalla istua enään. Joitakin pimeitä kehittelyjä tulee askaroitua sillon kun on aikaa.
Muutama kikkare oli tehtävä myös omaan lompsaan, jos viikonloppuna kävis nykimässä.... tyhjää

Kuva
Holkkipolvi
On nähnyt Tuksun aromipesän

Viesti Kirjoittaja Holkkipolvi »

Kone oli ykkösellä ja todellaki päästin ihan hiljaa menee.Siitä ku se lipsahtaa ja menee peukkuu niin terve...Ei sitä jämää olis edes pakko saada pois vaan riittäs ku sais nakerrettua edes jonninlaisen kolon.

En tiedä vois auttaa ku sais tasurin pylväsporakoneen alle :roll:

p.s hyvännäköstä settiä päeväällä...
Janottaa nii että suu pölisöö...
vetorauta
Uunikauppias

Viesti Kirjoittaja vetorauta »

Ei siitä toimivaa peliä oikein tahdo tulla, jos lyijyyn kairaa reikää ja sinne istuttaa koukkua. Tasurien mallikappaleita muotteja varten olen tehnyt tuolla tavalla ja koukun kiinnitys pettää melkein itsestään. Pitäisi saada koukku mutkalle metallin sisään, tai jotenkin muuten lukittua paikalleen.
Pienellä terällä saa parempaa tulosta kun pistää reilusti kierroksia. Milliselle terälle jotain 10000 kierrosta per minuutti on melkein minimi, jolla sen saa toimimaan oikein. Ja jonkin leikkuunesteen (tenttu, öljy, tms.) se vaatii, jotta ei jää jumiin.
Holkkipolvi

Ei sitä kyl isoilla kierroksilla paikallaan saa pysymään ainakaan akkuporakoneella...Eihäs siinä enää ongelmia oliskaa jahka sais tuon ekan reiän tehtyä niin sit vaan isompaa terää pikku hiljaa, niin kyl se siitä lähtis menee...

Ei maailma tähän yhteen tasuriin kaadu, mut jahka niitä tulee enempi niin ei tarvis nakella vekee niitä...
vetorauta
Uunikauppias

Pistepuikolla kannattaa tuikata pieni kolo metalliin, niin siitä on helpompi porailla. Jos sitä ei tee, niin terä varmasti vaeltaa aivan holtittomasti.
Holkkipolvi

Ytitin kyl lyödä siihen alku koloa ,mut ei ollu mitään tarpeeks terävää heti saatavilla.Ja minäkö alan odottelee et emäntä pääsee töistä ,ja käyn hakee jonnin piikin vasta sen jälkee kaupasta.En jaksanu odotella ja hatutti sen verran etten pilkilekkää sit lähteny szeko

Perskele mullahan muuten on jossain sellanen terävä piikki.Tulipa täs just mielee...
kkk

Viesti Kirjoittaja kkk »

Hienoja tasureja on konkarit lisäilly ketjuun.
Itse harjoittelin vielä hiletystä, kun kaveri antoi vinkin kokeilla hioa pintaa ennen vikoja lakkauksia.
Nyt onnistui jo hieman paremmin omasta mielestä.
Liitteet
img20140320_061646.jpg
Mäkkäri
Gynekologi

Viesti Kirjoittaja Mäkkäri »

...
Viimeksi muokannut Mäkkäri, 12:16:19 19.08.2017. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
ProRacer

Viesti Kirjoittaja ProRacer »

Komeeta on!
San_Ooj

Viesti Kirjoittaja San_Ooj »

Lasketaas tasoa vaihteeksi. Tässä pari ensimmäistä omatekelettä. Voipi täältä sitten vertailla, jotta mihin suuntaan on menty muutaman vuoden päästä. Onpa nuilla tullut pari vahinko ahventakin.

Kuva

Kuva

Kuva
kelkku

Viesti Kirjoittaja kelkku »

huamena tarvis käydä säikyttelemässä länkkärin ahventa
mutkasta mutkaan 11cm/30g
Kuva
jehna95

Viesti Kirjoittaja jehna95 »

Kelkulla hieno malli. =D>
kalastaja00

Viesti Kirjoittaja kalastaja00 »

Mistäköhän sais melko puhdasta tinaa tasurien tekoon Tampereelta/netistä? :mitaviddua:
Tyhjän pyytämisen mestari
Mäkkäri
Gynekologi

Viesti Kirjoittaja Mäkkäri »

...
Viimeksi muokannut Mäkkäri, 12:16:51 19.08.2017. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
vetorauta
Uunikauppias

kalastaja00 kirjoitti:Mistäköhän sais melko puhdasta tinaa tasurien tekoon Tampereelta/netistä? :mitaviddua:
Bauhausista 3mm paksua putkimiesten juotostinaa. Se on 97% tinaa ja 3% kuparia eikä sisällä käryävää juoksutehartsia. Tina maksaa "messinkiä" ja niin tuokin, mutta halvalla sitä ei saa mistään. Muistaakseni se on jotain 4 euron luokaa per 100g rulla.
Tuosta bauhausin tinasta minä olen tehnyt melkein kaikki pilkit, tietty hieman seostamalla vismutilla ja hopealla jotta siitä tulee kovempaa.
juzzi5

Viesti Kirjoittaja juzzi5 »

Oiskohan siinä kauden viimoset. :)
Liitteet
1.jpg
1.jpg (45.91 KiB) Katsottu 4804 kertaa
2.jpg
2.jpg (48.92 KiB) Katsottu 4804 kertaa
3.jpg
3.jpg (48.79 KiB) Katsottu 4804 kertaa
5.jpg
5.jpg (47.87 KiB) Katsottu 4804 kertaa
Prinssi
El Reino

Viesti Kirjoittaja Prinssi »

Yleisilme ottava :juunääs:
Vuorovetten Prinssi, parjattu rantarunkkari
Lebajoe

Viesti Kirjoittaja Lebajoe »

Laitetaan Häjy pajaltakin kauden viimeisistä tekeleistä kuvaa. Neljän kpl.n tilaus. Kuva oon taas mitä on, kännykameralla otettu. Mutta koittakaahan sietää.

On muuten porukka rakennellut aika jäätävää settiä, tykkään. olen daivaassa

Silakkaa ja Muikkua
Kuva

Ahventa ja piikkikalaa
Kuva

Yhteiskuva
Kuva

Nyt ruvetaan sitomaan kesälle perhoja ja tekemään itselle kuhan ja taimenen jallittamiseen kuvia, nyt kumminkin eka ongitaan siikaa.
Hyvät kesät kaikille rakentelijoille. 8-)
Mun rasat jäi jopparille.
kalarosvo

Viesti Kirjoittaja kalarosvo »

Vähän kokeiluja kuinka pientä suomua saa nyljettyä kuvalle. Pitää kyllä olla lehmän hermot!
Liitteet
IMG_suomumuikku.jpg
Uinti video löytyy tuolta http://youtu.be/sddwRIodaYU
Facebook/kalarosvo
Facebook/teamkoukkuniemi
vejunen

Viesti Kirjoittaja vejunen »

Mutta on se hienoa, miten sitä lähdetään toteuttamaan vaativien asiakkaiden toiveita. Ensin etsitään tarkoituksella pieni suomuinen kala, sitten ongitaan se ylös ja vielä mikroskoopin kanssa nyljetään... ;) Vielä kerran kiitos hienosta lopputuloksesta!
mvjk

Viesti Kirjoittaja mvjk »

Tuli jalostettua tuo entinen taimenvaappumalli tasapainoksi. Pituutta rungolta löytyy 80mm.
Kuva
kuhavellinkeittäjä

Viesti Kirjoittaja kuhavellinkeittäjä »

Hieno malli mvjk:lla. Muillakin upeita.
Tässä taas muutama luomuräpellys ja pari meriväriä.
Liitteet
271.jpg
271.jpg (78.68 KiB) Katsottu 3780 kertaa
2722.jpg
2722.jpg (89.5 KiB) Katsottu 3780 kertaa
273.jpg
273.jpg (90.89 KiB) Katsottu 3780 kertaa
kalarosvo

Viesti Kirjoittaja kalarosvo »

Komeita on kyllä tasurit palstalla!

Kauden viimeisiä veistellään ja jotain uuttakin värien, koon ja uuden perälevyn muodossa on saatu tääläkin aikaiseksi. Uus perälevy on ajateltu lähinnä kesän kuha hommiin, eli lisää pituutta leijauksiin. Pienemmästä mallista on saatu lasten taudit pois ja uinnit tasalaatuisix.
Liitteet
IMG_isoa ja pientä.jpg
IMG_isoa ja pientä.jpg (89.79 KiB) Katsottu 3450 kertaa
Uinti video löytyy tuolta http://youtu.be/sddwRIodaYU
Facebook/kalarosvo
Facebook/teamkoukkuniemi
Jarski_K

Viesti Kirjoittaja Jarski_K »

vetorauta kirjoitti:
kalastaja00 kirjoitti:Mistäköhän sais melko puhdasta tinaa tasurien tekoon Tampereelta/netistä? :mitaviddua:
Bauhausista 3mm paksua putkimiesten juotostinaa. Se on 97% tinaa ja 3% kuparia eikä sisällä käryävää juoksutehartsia. Tina maksaa "messinkiä" ja niin tuokin, mutta halvalla sitä ei saa mistään. Muistaakseni se on jotain 4 euron luokaa per 100g rulla.
Tuosta bauhausin tinasta minä olen tehnyt melkein kaikki pilkit, tietty hieman seostamalla vismutilla ja hopealla jotta siitä tulee kovempaa.
Rautasoinilta saa tinaa, puhtaudesta en osaa sanoa sen tarkemmin. Ainakin sen verran puhdasta hakemani tina on aina ollut, että taivuteltaessa tina on ratissut kaksostumisen seurauksena. Hinta muistaakseni jotain 20+€/kg kun viimeksi hain, aikaa tosin varmaan pari vuotta.
Illalla hilpeinä kaljaa, aamulla kalpeina hiljaa.
Sostakovits da Silva
Ilmo Tampio Lounasheimo

Viesti Kirjoittaja Sostakovits da Silva »

vetorauta kirjoitti:Pistepuikolla kannattaa tuikata pieni kolo metalliin, niin siitä on helpompi porailla. Jos sitä ei tee, niin terä varmasti vaeltaa aivan holtittomasti.
Pinnistin muistiani, tuohon 12 cm nilsun tasuriin reijän väänsin vanhanaikaisella porakoneella, ei akkuporakoneella. Ihan antiikkikäsipelillä väänsin reijän. Ei ollut liian kovat kierrokset. :mrgreen:
Wanderlei César Da Silva. Raha ei tee onnelliseksi, mutta se rauhoittaa hermoja.
Vastaa Viestiin