Hienoja kaloja onkureilla!
Itse kärvistelen, ensi viikoksi kysäisin pari vapaapäivää, pitää ylitöitä saaha purettua kellokortilta. Lauantai lasten pilkkikilipailut ja siellä ohjaajaa oleminen. Sunnuntaista ei tietoa kerkiääkö. Vaimolla on kirpparireissu reiluun puoleen päivään.
Itsellä iski isohko hauki kehionkeen pari vuotta sitten, siimana 0,25 mm ja 7 cm nilsu(ilman perukketta) Käänsin rystyset heti, Käänsin vavan pystyyn etuhaarukka alaspäin ja pyöritin siimaa haarukoilta kuin hullu puuroa ja sain annettua 5 m siimaa suhtkoht nopeasti. Pahaksi onneksi, siima oli mennyt ristiin etuhaarukan ympäri ilmeisesti kun olin pistänyt uutta siimaa haarukoille, ja siihen jäi, sitten vaan napsaus ja siima poikki.
Nyt se vapa on Arton kiusana "madevapana", ainakin aikaisempien vuosien kuvapostauksen perusteella toimiva siihen tarkoitukseen
Käytän gamma-monofiilisiimaa. Mielestäni suhtkoht laadukasta, ja motonetistä saa kilpailukykyiseen hintaan, kirkas 275 m rulla kirkasta maksaa 7.90 €, Hailakka fluorikeltainen maksaa 275 m 9,90 €, esim. 0,25 mm paksuudessa.
Siima on pinnaltaan liukas, ja tämä tulee huomioida käyttäessa rakkaudensolmua lenkkisolmuna. Nimittäin liukuu auki rasituksessa/rasituskokeissa. Parilla reissulla olen sitten tehnyt tuplavarmistuksen, eli vielä kolmannen lenkin(aloitus-lenkki), niin ei varmasti liu auki. Tätä varmistussolmua aion käyttää jatkossakin. Rakkaudensolmussa on vain 65-70 % kesto muutenkin, mutta se on aika pirun helppo solmia. Mutta eipä tuossa tule kuin yksi työvaihe lisää.
Muita siimamerkkejä mitä olen käyttänyt on ollut esimerkiksi Stroft, Daiwa justron halpisiima.
Wanderlei César Da Silva. Raha ei tee onnelliseksi, mutta se rauhoittaa hermoja.