Reppujakkara hakusessa

Alueen säännöt
Kaikki onginnasta sekä talvi- ja kesäpilkinnästä.
Kalamies.com foorumin yleissäännöt - Pilkkivaatteet, pilkkikengät
hopeatukka
Saitanivan sieni-insinööri

Viesti Kirjoittaja hopeatukka »

Toistakymmentä vuotta on ollut käytössä, tuollainen Master pilkkireppu. Sellainen neljällä sivutaskulla punaisine läppineen, yhdellä tarrasuljettavalla etutaskulla (kairatasku?), ja kaksosasella päällisellä, joista alempi punainen. Oliko tarpeeksi sekavasti sanottu?

Reppu on ollut lähes päivittäisessä käytössä, niin metsätöissä, kuin kalahommissakin. Jos vaan jostain saisin samanlaisen, niin ostaisin heti.

Repun tilavuus on kai 50-60l, eli sinne sopii rompetta ihan hyvästi. Huono puoli tuossa on se, että istuinosa on ainakin omasta mielestä, pikkusen matalansorttinen.

Muitakin reppuja on, ne vaan tahtovat jäädä kotia juurikin siksi, kun niihin ei mahdu mitään.
Juokse villi lapsi!
P.J.H
Viesti:

Viesti Kirjoittaja P.J.H »

Kolmas talvi lähtee Retki-jakkara/repulla. Vielä ei ole mistään hajonnut. On mukava kantaa selässä leveiden ja pehmustettujen olkaimien ansiosta. Jos on kiire kalapaikoille ja tarvitsee juosta, niin sekin onnistuu, kun laittaa lantiovyön ja olkaimet yhdistävät hihnat kiinni.
Prismassa oli noita myynnissä. Suosittelen!
Miksi tehdä samanlainen vaappu, kun muilla? Semmoisenhan voi ostaa kaupasta!
mutteri
Keskisuuri keilapallonkaatajastrumffi

Viesti Kirjoittaja mutteri »

P.J.H kirjoitti:Kolmas talvi lähtee Retki-jakkara/repulla. Vielä ei ole mistään hajonnut. On mukava kantaa selässä leveiden ja pehmustettujen olkaimien ansiosta.
Itsellä on myös kolmatta talvea käytössä samanlainen. Viime talvena tosin kävin kaikki kaksi kertaa pilkillä, kun opinnäytetyön teko vei aikaa.

Eilen riipasin viimein pois omasta jaggarasta sen vyön, jossa on se tasku toisella puolen ja toisella panosvyöntapainen. Nyt on vähemmän paikkoja, mihin siima voi sotkeentua. Muuten olen ollut tyytyväinen tekeleeseen, suht tilava ja tukeva. Siihen etutaskuun tein tyhjistä PET-pulloista tuet taskuihin. Leikkasin pullosta sen korkkia kohti suippenevan osan veks ja lykkäsin taskun pohjalle. Helpommin säilyy onget lokeroissaan ja koukutkaan ei hevillä tartu taskun pohjalle kiinni.
hopeatukka
Saitanivan sieni-insinööri

Viesti Kirjoittaja hopeatukka »

Tuo limsapulloniksi ei ole huono ollenkaan. Nätisti pysyy siikavavat tarosalla. Tuo jäi pois kuitenkin aikoja sitten, kun tuo sankko tuli. Eli...
Reppuosastossa oon pitäny sellasta neliskanttista roskasankoa, jo lie 10 vee. Ei pääse pilkit tarttumaan minnekkään kiinni, vaikka irtoasivatkin kiinnityksestä. Huono puoli on se kolina, mutta eipä tuo pilkkiessä haittaa.

Tuossa sankossa on vielä sellanen pieni marmeladipänikkä morrivavoille, isommat on sitten erikseen. Ei tartte hakea niitä pienempiä sankon pohjalta, kun ne siinä pikkupöntössä, sovussa makovaa.
Sankon reunassa pikku reikä, johon olen nostokoukun pujottanu. Nyt en ole käyttänyt sitä, kun ei ole koukun kärelle ollut suojaa, mutta vaikka muoviputken pätkä vois olla hyvä. On koukku tietopaikassa aina, jos tarvista tullee.

Sankon ulkopuolelle mahtuu sitten termospullot, sun muut appeet, ja mitä nyt itekukin mukkaansa haluaa.
Juokse villi lapsi!
Kuulapää
Melkein sai naista...

Re: Reppujakkara hakusessa

Viesti Kirjoittaja Kuulapää »

Nyt vähän vanhempaa aihetta ylös, kun on itellä, ja mene tiedä muillakin, repun hankinta taas ajankohtainen. Vanhahko pilkkireppuni otti ja räjähti viime talvena, ja tämä kausi avataankin sitten pilkkipöntön voimin. Tilanne ei voi kuitenkaan tällaisena jatkua, vaan reppua tarvitaan.

Nyt kun pitkin syksyä on asiaa tullut haarukoitua, niin seuraavia hahmotelmia on paperilla:
-Reppu tulee varsin kovaan käyttöön. Käyttäjällä on kokoa, ja pilkkipäiviä tulee toivottavasti varsin hyvin myös tulevien vuosien mittaan
-Tavaraa kulkee yleensä aika hyvin, eli reppuun tulee mahtua vavat, pilkkirasiat, termari, eväsrasia, tarvikkeet + jotain muuta sälää tarpeen vaatiessa
-Repun tulee olla vahvatekoinen, mitään vitosen rimpulaa en ole Teboililta ostamassa, vaan nyt tarvitaan tarvekalua tuleville kausille

No, reppuja kun on tullut kollattua läpi, niin seuraavat 3 on sitten ns. finaalissa:

-Storm Magnum
-Väre
-Kuusamo Erä Special

Kaverilla on Stormi, eli tuttu kapine. Nyt lähinnä kiinnostaa tieto tuosta Kuusamolaisesta. Tänään kävin Väreen reppua käpistelemässä, oli varsin laadukkaan oloinen. Siinä oli kuitenkin muutama juttu mitkä napsahti silmään;

-Vavoille rakennettu järjestelmä sivutaskuihin. Varmasti kilpapilkkijälle (pienten haarukkavapojen käyttäjälle) Ok systeemi, mut tuli vähän sellanen fiilis, et voipi olla pidemmät vavat sitten pilkkimiehen ihtensä tiellä. Toisaalta, repussa oleva integroitu kalapussi on nerokas sille joka sitä tarvitsee. Minä en laske kaloja saavani, ja toisaalta repussa kulkee auki sahattu vesipönttö kalakippona. Herääkin kysymys, mihin sijoittaa mm. termarin ja muut kamat. Jos juomat pistää sivutaskuun, ei sinne vapoja laiteta. Tällöin vavat menee sisälle, tai sit termari tms. sisälle ja vavat sivutaskuun. Joka tapauksessa repun kalapussin alle menee kamaa jemmaan, jolloin pussi on loppujen lopuksi vähän turhan sorttinen keksintö. Istuin, erityisesti kangas, oli vähän rimpulan olonen.

No, Kuusamosta sitten jotain;

-Vavoille tehty isohko tasku repun etuosaan. Jotkut sanoo et vavat on siinä pahasti tiellä, mut ovatko sitten kuitenkaan? Toisaalta voihan sillon vavat pistää aina repun sisälle, ja sijoittaa etutaskuun vaikka tarvikkeita, tms. Jos jollain palstalaisella ois kuvaa siitä Kuusamon vapataskusta, niin arvostasin suuresti. Toinen homma, kun kuvista ei saa selvää. Jossain nettimyynnissä sanotaan et Kuusamolaisessa on sivutasku, ei sivutaskuja. Onko nörtillä tullut kirjotusvirhe, vai onko niin et repussa on iso sivutasku vaan toisella puolen?

Kuten sanottu niin kaverilla on Stormin Magnumi, eli se on sinällään tuttu kapistus.
Nyt toivoisinkin näkemyksiä laadukkaista ja tilavista pilkkirepuista. Jos on heittää vielä joku järkevä malli näiden lisäksi, niin ehdotuksia otetaan vastaan. Kuusamo kiinnostaa/askarruttaa tällä hetkellä eniten, joten Kuusamolaisen omistajilta varsinkin kaikki tieto on arvokasta.
- Ranger Smith -
J.a.M
Viesti:

Viesti Kirjoittaja J.a.M »

http://www.haglofs.com/fi-FI/tuotteet/r ... fi-fi.aspx

tuohon reppuun törmännyt monella +100 kg kaverilla. tutulla lähtee vastaavalla repulla jo 11 vaiko jo 12 vuosi. itse kans 100+ kaveri ja käytössä n30l muovipöntöllä varustettu pilkkipönttö ja paluuta ei ole reppuun missään olosuhteissa .
Paino on voimaa ja Ylipaino on Ylivoimaa
JH_

Viesti Kirjoittaja JH_ »

J.a.M kirjoitti:http://www.haglofs.com/fi-FI/tuotteet/r ... fi-fi.aspx

tuohon reppuun törmännyt monella +100 kg kaverilla. tutulla lähtee vastaavalla repulla jo 11 vaiko jo 12 vuosi. itse kans 100+ kaveri ja käytössä n30l muovipöntöllä varustettu pilkkipönttö ja paluuta ei ole reppuun missään olosuhteissa .
Reppu on jämäkän oloinen ja kohtuullisen hyvä kantaa. Itsellä kans tuollainen Kombi.
Miinuksena hinta ja kaksi vetoketjullista taskua jotka ovat mielestäni heikoimmat lenkit repussa.
Sostakovits da Silva
Ilmo Tampio Lounasheimo

Viesti Kirjoittaja Sostakovits da Silva »

Väre-repusta:
Tämä kalapussi vuotaa saumoista hieman uutenakin. Olin joskus valmistajaan yhteydessä näistä omista näkemyksistä, miten tuota reppua voisi muokata.
Tein sen virheen, että pesin kalapussin pesukoneessa +30-40 c. Kalapussia ei saa pestä pesukoneessa, koska saumoissa oleva kuumaliimaus kärsii ja kalapussi vuotaa entistä enemmän. Ja sinne pussin päälle kannattaa laittaa muovikassi ettei ne kalan limat valu sisälle haisemaan.
Kalapussi pitää pestä kylmällä vedellä ja fairylla, ja sitä paitsi kalan hajut lähtee paremmin pois kylmällä.
Tuo käännettävä läppä, mikä on varustettu vetoketjulla, on tarkoitettu varakynsikkäille, ja ne toimiivat samalla istuttaessa pehmikkeenä. Lisäksi tuo etutasku on suhteettoman iso, ja varsinkin se on haarukoitaessa tiellä. Sen estää kun asettaa tarranauhan ja vastakappaleen sinne, että sen taskun pystyy laittamaan kiinni tarvittaessa. Olin myös sitä mieltä, että sisälle voisi repun sisälle voisi laittaa sisätaskun, johon voisi laittaa eväät ja myös pienen termarin.
Myös repun pohjaan voisi kankaan päälle laittaa vahvasta pressusta tehty vesisuoja, joka kestää jos joutuu jäätyneenäkin repimäään, jakkaraa irti. Keväällähän kun on paljon vettä jäällä, niin tulee kankaasta lävitse. Saman tyylinen kuin retki finland jakkarassa.
Kuulapäänä tekisin siihen kalapönttöön pitkille vavoille telineet, pöntön ulkopuolelle esim pitkille haarukkavavoille teline(mallia kirppu) ja pöntön sisäpuolelle diakonaalivavoille telineet. Painoa tulee tietty lisää, mutta et varmaan ole kilpapilkkijä, että ei tarvitse munat huurussa juosta Paikasta A paikkaan B. Lainaa kirjastosta virkistyskalastajan kädentaito-opas ja tee vastaavanlainen vapatelinenviritys omaan pönttöösi sisäpuolelle Sähkömiehen putkesta ja nippusiteistä, niin saat varmasti tilaa muille vermeille ja soppii se termarikin sivutaskuunkin.

Eri asia on kannattaako "liiketaloudellisesti" noita mun lisäyksiä toteuttaa, miten paljon repun hintaa joudutaan nostamaan, ja ovatko ne välttämättömiä, must-juttuja.
Wanderlei César Da Silva. Raha ei tee onnelliseksi, mutta se rauhoittaa hermoja.
Kuulapää
Melkein sai naista...

Viesti Kirjoittaja Kuulapää »

Erinomaista dataa Sostalta Väreestä, suurkiitos. Nyt kun ilmoittautuu vielä joku Kuusamolaisen omistaja, niin ois jees.

Nyt siis on todellakin ihan reppu-reppu hakusessa. Pilkkipönttöä käytän spessuhommissa, mut repun tarpeellisuus kasvaa kun mennään selillä pidempiä matkoja + tavaraa on enemmän mukana. Toki reppu palvelee myös metsällä, eli sekin määrittää tarvetta - pöntön kanssa ei kehtaa jänispassiin mennä. Haglöfsiä kahtelin kanssa, mut vaikuttaa kyllä vähän ahtaalle mun tarpeisiin, vaikkakin varmasti laadukas onkin. On ehkä enemmän metätysreppu kuin pilkkireppu.
- Ranger Smith -
jurppe

Viesti Kirjoittaja jurppe »

Sostakovits da Silva kirjoitti:Väre-repusta:
Ja sinne pussin päälle kannattaa laittaa muovikassi ettei ne kalan limat valu sisälle haisemaan.
Olen laittanut Väreessä kalat muovikassiin joka on pienillä 'hauenleuoilla' kiinni repun reunan etu/sivuosassa. Alle vielä pari pientä palaa sanomalehteä, niin reppu ei ala haisemaan. Tuosta kalat on nopea nostaa punnitukseen ym. ja reppu ei muodosta hajuongelmaa kotona. Muovipussin takaosa ei ole kiinni, joten siitä reppuun voi piilottaa varusteita jos, ja mun osalta, kun kaloilta mahtuu.
Sostakovits da Silva kirjoitti:Tuo käännettävä läppä, mikä on varustettu vetoketjulla, on tarkoitettu varakynsikkäille, ja ne toimiivat samalla istuttaessa pehmikkeenä.
Olen heittänyt rukkaset ahterin alle pilkkiessä, varakynsikkäät on jossain takin taskussa.
Sostakovits da Silva kirjoitti: Lisäksi tuo etutasku on suhteettoman iso, ja varsinkin se on haarukoitaessa tiellä.
Mun mielestä se on aika passeli, ainakin verrattuna mun vanhoihin reppuihin. Siinä pidän muovista sohjokauhaa mallia 'kilpa' eli lyhyellä varrella. Just sopivan kokoinen tuolle ja asianmukaisesti ilman suojaläppää.
Sostakovits da Silva kirjoitti:pitkille haarukkavavoille teline(mallia kirppu) ja pöntön sisäpuolelle diakonaalivavoille telineet. Painoa tulee tietty lisää, mutta et varmaan ole kilpapilkkijä, että ei tarvitse munat huurussa juosta Paikasta A paikkaan B.
Väreessä yhteen sivutaskuun mahtuu esim. isompi Delfin-vapa tai 0,75l teräs-airam + pieni eväspaketti tai kaksi kilpavapaa. Olen tehnyt vavoille muovisista vesipulloista leikkaamalla 'lokerot' jotta siimat eivät sotkeudu keskenään ym. Kilpavavalle riittää pikkupullo, isommalle vavalle vaikkapa Lidlin 1,5l kivennäisvesipullosta. Haarukkavavoille olen askarrellut itse Etolan muovilaatikoista vastaavat lokerikot.

Vuoden jälkeen kokemukset Väreestä ovat olleet positiivisia, ennen ollut Abu Garciaa ym. halvempia reppujakkaroita.

Pidän kisoissa muovista lahna-mallista vii.. vesipulloa povitaskussa + paria suklaapatukkaa. Hupipilkillä laitan kaffetta Airamissa sivutaskuun + ehkä vielä evästä suunnattoman isoon povitaskuun.
Sostakovits da Silva
Ilmo Tampio Lounasheimo

Viesti Kirjoittaja Sostakovits da Silva »

Tuo etutaskuvinkki tuli kilpapilkijältä, onhan se haarukoitaessa tiellä, jos ongitaan ihan läheltä avantoa, riippuu tietysti haarukointityylistä.
Maksoin väreestä 90 € noin 8 v sitten ja hankintaan olen itse ollut tyytyväinen, vaikken mikään kilpapilkkijä olekaan.
Yleensä noita vapoja kilpapilkkijöillä aika paljon mukanaan, eri pilkeillä varustettuna, oli sitten diakonaalionkija tai sitten haarukkaonkija.
Pulkkaahan minä olen vielä mukana käyttänyt. Ja repun käyttäminen vähenee, kun tulee pulkka ja säilytyslaatikko/istuin yhdistelmä käyttöön.
Kannattaa muuten vilaista sitä virkityskalastajan kädentaito-opasta...
Wanderlei César Da Silva. Raha ei tee onnelliseksi, mutta se rauhoittaa hermoja.
Fuso
Neljänneks paras tietosuojavaltuutettu

Viesti Kirjoittaja Fuso »

Onko kukaan punninnut näitä?
Minulla on tuo Stormin Magnum ollut useamman vuoden käytössä.On kyllä tilava ja tukeva reppujakkara,materiaalien vahvuuksissa ei ole säästelty,istuinkorkeudesta vielä plussaa.
Näistä ominaisuuksista johtuen ei mikään ultrakevyt pitkien jotosten kantopeli.No,isoon säkkiin tulee kyllä helposti otettua tarpeetontakin kannettavaa mukaan.
"Sentti nenässä, tuuma mulkussa ja jalka vavassa näkyy ja tuntuu".
Veikko Heiskasen lempilauseesta Arvi Mustosen vääntämä tunnuslause Neidenin siltamontulta.
ProGuide

Viesti Kirjoittaja ProGuide »

jos te oikeasti haette lujaa ja hyvä reppujakkaraa joka ois vielä hyvä kantaa nii unohtakaa nämät muutamakympi honkkarikikottimet tiedätte itekkin että se on totta joten...

tuossa ois yks hyvä vaihtoehto...
http://www.scandinavianoutdoorstore.com ... ut/castor/

toinen
http://www.ulkoilukauppa.com/reput-rink ... put/combi/

noi on niiku oikeasti hyviä ja menee sen +15v ite oon hajotellut just noita retkijaktkuivataskuselkänojavitkutinhärpäkkeitä vähintään yhen kahteenvuoteen tää on viimeinen joka menee seuraavaksi en jumalauta enää lyö päätä seinään vaan ostan kunnollisen reppujakkaran nokkapysty :voeprkl:
-Pyytämättä jääneet kalat jäävät saamatta-
Mpyy
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mpyy »

Tais jokus evälehes olla juttua tollasesta Repparista, kiinnosti kovasti ja vaikutti pätevältä mut lopahti siinä vaiheessa ku hinta tuli ilmi :shock:

http://www.artekno.fi/index.php?PAGE=99 ... &pageNum=1
JoreK

Viesti Kirjoittaja JoreK »

Löytyskö mistään tervasport tankeron kaltaista tilavaa reppujakkaraa
mielellään vähän korkeempaa.
Abun deluxessa oli hyvä korkeus mutta onnettomaan kapee reppu.
Kuusamon reppuu en oo päässy tutkimaan mut sekin on ilmeisesti vaan 45cm korkea.
Asun pääkaupunkiseudulla.
Montto

Viesti Kirjoittaja Montto »

Väre-pilkkireppua saa muistaakseni myös 50 cm korkeana.

Oletko ajatellut jotain pönttömallista pilkkireppua? Istuma-asento on noissa herkästi aika paljon ryhdikkäämpi, kun reppujakkaroissa. Reppujakkaran jalat uppoo lumeen. Tossa kuva. En muista mitä on korkea mutta voin mitata kun käyn verstaalla.
Kuva
JoreK

Pönttömalli ei käy,niitä löytyy ite tehtynä kaksikin kappaletta.
Haluaisin nimenomaan tilavan reppuosan ilman sisätaskuja jos mahdollista.
Netistä löysin campfire magnumin mutta en tiedä valmistetaanko enään.
Sekin on turhan matala mutta jos sais jalkoja jotenkin jatkettua.
Fuso

Alla oleva teksti lainattu Sissoksen verkkokaupan sivuilta,

Legendaarinen Väre-pilkkireppu 119 €, tästä tulee myös tässä kuussa korkeampaa mallia, joka on viitisen senttiä korkeampi. Väre-pilkkireppu on kilpa- ja aktiivipilkkijöiden pakkohankinta, tälle repulle ei pärjää mikään muu markkinoilla oleva.
Veikko Heiskasen lempilauseesta Arvi Mustosen vääntämä tunnuslause Neidenin siltamontulta.
JoreK

Toi campfire magnum on ilmeisesti sama kuin storm magnum,ainakin kuvan perusteella,
löytysköhän mistään?
Fuso

Tuossa ainakin istuinkorkeus riittää,

http://www.eramaailma.fi/epages/Eramaai ... z2qYaedbPK
Royal Trude
Koko Kansan Tenaleidi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Royal Trude »

JoreK kirjoitti:Toi campfire magnum on ilmeisesti sama kuin storm magnum,ainakin kuvan perusteella,
löytysköhän mistään?
Toi Campfire on aika monen halpahallin hyllyissä muynnissä, kandee tsekata niistä.
Piiloteksti
Suomi on suuri sukkahousumaa
anonyymi777

Viesti Kirjoittaja anonyymi777 »

Tässäkin tuo campfire myytävänä, taitaa olla nettikauppakin tuolla.
http://www.greentrail.fi/tuote/campfire ... 173087023/

Ite oon miettiny tällästä
http://www.makenpyydys.fi/tuotteet/repu ... elect/Card

Onko mitään kokemuksia kellään kyseisestä mallista?
JoreK

Tossa savotassa ois kyllä passeli korkeus,pitäs päästä tutkimaan sitä jonnekkin.
Campfiren reppuosa on just semmonen passeli.
Aavikkosammakko
PaMu "the Hand" Henry

Viesti Kirjoittaja Aavikkosammakko »

Royal Trude kirjoitti:
JoreK kirjoitti:Toi campfire magnum on ilmeisesti sama kuin storm magnum,ainakin kuvan perusteella,
löytysköhän mistään?
Toi Campfire on aika monen halpahallin hyllyissä muynnissä, kandee tsekata niistä.
Mulla on vissiin kohta jo kymmenen vuoden iässä, ellei ylikin, tuollainen Stormin reppu - tosissaan ihan samannäköinen kuin tuo Campfire Magnum.

On kyllä ollut kestävä reppu, pakko kehua. Toki jokin klipsu taitaa olla rikki ja muuta pientä, mutta kaikkiaan ollut kyllä pomminvarma. Taitaa olla aika reilunkokoinen, pienempikin varmaan käy, etenkin jos ahkion kanssa tuppaa kulkemaan - silloin voi tietty myös olla vaikka pelkkä istuin (ilman reppua) mukana.

Mutta multa suositukset jos on vastaava kuin oma Stormini, ainakin tilavuuden ja kestonsa puolesta. Eikä ihan pöllömmät nuo taskuratkaisutkaan.
MS_

Viesti Kirjoittaja MS_ »

Fuso kirjoitti:Alla oleva teksti lainattu Sissoksen verkkokaupan sivuilta,

Legendaarinen Väre-pilkkireppu 119 €, tästä tulee myös tässä kuussa korkeampaa mallia, joka on viitisen senttiä korkeampi. Väre-pilkkireppu on kilpa- ja aktiivipilkkijöiden pakkohankinta, tälle repulle ei pärjää mikään muu markkinoilla oleva.
Enpä ole kilpakuvioissa kovin monta Väre-reppua viime vuosina nähnyt. Pro-tason hankinta on tuo Monton kuvassa oleva Simo Maksimaisen tekemä pönttö, jota on aika paljon kisaporukalla. Aivan ylivoimainen valinta paljon kalaa hakevalle ja saavalle pilkkijälle. Itse olen tuota 10 vuotta käyttänyt, ja reppujakkaran kanssa en kyllä enää suostu jäälle lähtemään.
Vastaa Viestiin