Heittäminen hyrrällä
Alueen säännöt
Palsta heittokalastuksesta. Keskustelun aiheina heittokalastukseen soveltuvat kalapaikat, välineet, vieheet, kalastustavat jne.
Kalamies.com foorumin yleissäännöt
Palsta heittokalastuksesta. Keskustelun aiheina heittokalastukseen soveltuvat kalapaikat, välineet, vieheet, kalastustavat jne.
Kalamies.com foorumin yleissäännöt
Kerropa hiukan mitä ajattelit heittää tuolla vavalla? Lusikkaa, vaappua vai jerkkejä?
Zaphod: I can't do this without my third arm!
Suojele norppaa. Vältä verkkokalastusta. Osta katiska.
--== : Kalamittatarroja kaupan : ==--
No kaikkia noita! Täytyyks joka viehetyypille olla oma vapansa? No mä en olekaan hifistelijä, pääasia on, kunhan toimii. Toimiiks toi PP muuten vedossa? Vai meneekö poikki? Taidan hankkia sitä monoa vaan jatkossakin, meinaa mennä liika vaikeeks mulle, nää siimahommat!jones kirjoitti:Kerropa hiukan mitä ajattelit heittää tuolla vavalla? Lusikkaa, vaappua vai jerkkejä?
*Ahvenen on turha pyristellä kun puolet on hauven persiissä.
Hmm.. No ainakin painavimpien jerkkien kanssa voi tulla hiukan hankaluuksia jos sellaista "yleiskeppiä" haet.
Mitään konkreettista vapamerkkiä/mallia en halua edes alkaa arvailemaan, koska mun mielestä noi on niin makuasioita. Itse olen aina tykännyt heittää hiukan painavampaa kalustoa hyrrällä jo ihan sen helppoudenkin takia ja siksi vavat ovat olleet yleensä suhteellisen jäykkiä ja painoluokiltaan tuolla upto 50g...
Itse en ole koskaan oikein tykännyt kovin notkeista vavoista...
Mitään konkreettista vapamerkkiä/mallia en halua edes alkaa arvailemaan, koska mun mielestä noi on niin makuasioita. Itse olen aina tykännyt heittää hiukan painavampaa kalustoa hyrrällä jo ihan sen helppoudenkin takia ja siksi vavat ovat olleet yleensä suhteellisen jäykkiä ja painoluokiltaan tuolla upto 50g...
Itse en ole koskaan oikein tykännyt kovin notkeista vavoista...
Mä aattelin kyllä ostaa erikseenkin jonkun vetosetin tai pari ja tolla döörillä ehkä vaan vispata haukea puskissa veneessä seisten, joten pitää vielä tuumia. Mutta yleiskeppiä siis haeskelen ja hyvää siimaa jotain 035-040. Ja kun ei ole kokemusta oikein mistään muuta kuin verkkokalastuksesta, niin saattaa tuntua nää kysymykset vähän tyhmiltä. 
*Ahvenen on turha pyristellä kun puolet on hauven persiissä.
Hyvä siima on helppo kertoa : PowerPro vaikka .36mm vahvuisena.
-
kalastaja94