Gotland/Öland 2009
Alueen säännöt
Kalapaikkoja, reissuraportteja ja kuvia kalareissuilta ympäri maailmaa. Kalastusmuoto vapaa...
Lasten pönöt - Lasten kanssa kalaan! - Kalamies.com foorumin yleissäännöt
Kalapaikkoja, reissuraportteja ja kuvia kalareissuilta ympäri maailmaa. Kalastusmuoto vapaa...
Lasten pönöt - Lasten kanssa kalaan! - Kalamies.com foorumin yleissäännöt
Gotland/Öland 2009
Vaikka tämä ei vielä varsinaisesti ole rapsa, niin laiton silti tänne koska toivattavasti pian sellaiseksi muuttuu. Jos väärä paikka niin siirtäkää toki.
Eli onkos palstalaisilla taas viime kevään tapaan reissuja tiedossa Ruotsin saarille? Meidän kuuden hengen porukka suuntaa neljäksi päiväksi Gotlantiin maaliskuun viimeisenä viikonloppuna. Vaikka viime vuoden reissu meni saaliin puolesta aika penkin alle niin ihastuttiin paikkaan niin paljon, että buukattiin tuplat pidempi reissu tällä keväälle. Polte on sen verran kova, että olisi kiva kuulla muidenkin reissusuunnitelmia ja erityisesti rapsoja kun ekat sinne ehtivät.
Eli onkos palstalaisilla taas viime kevään tapaan reissuja tiedossa Ruotsin saarille? Meidän kuuden hengen porukka suuntaa neljäksi päiväksi Gotlantiin maaliskuun viimeisenä viikonloppuna. Vaikka viime vuoden reissu meni saaliin puolesta aika penkin alle niin ihastuttiin paikkaan niin paljon, että buukattiin tuplat pidempi reissu tällä keväälle. Polte on sen verran kova, että olisi kiva kuulla muidenkin reissusuunnitelmia ja erityisesti rapsoja kun ekat sinne ehtivät.
- Royal Trude
- Koko Kansan Tenaleidi
- Viesti:
Re: Gotland/Öland 2009
Jos reissu onnaa ja kuvat on hyviä ni ihav varmana siirretään: ETUSIVULLE.Hannu kirjoitti:Vaikka tämä ei vielä varsinaisesti ole rapsa, niin laiton silti tänne koska toivattavasti pian sellaiseksi muuttuu. Jos väärä paikka niin siirtäkää toki.
kaikesta hualimatta.... ja kateuresta vihreenä
KALAONNEA!
Piiloteksti
Aboot tunnin. Ne ei mene ihan optimaalisesti, ei. Meillä suunnitelma on mennä Turusta yli jolloin on Stokiksessa aika ajoissa mutta samaten Nynäshamnissa mikä on parempi kuin myöhässä. Helsingistä jos ottaa laivan tulee kiire. Välissä jos pelkää että on tylsää voi suunnitelmallisesti käydä vaikka Berrasin kaupassa. Nynäshamnissa odottaminen on tylsää, voin kertoa.SUP 71 kirjoitti:Oliskohan jollain tietoa kauanko ajelee tuolta Nynäshamnista-Tukholmaan ko tuntuu menevän noi lautta aikataulut reisille ton viikkarin Turun vuoron kanssa?
Paluumatkalla tehtiin viime vuonna siten että otettiin Nynäshamnista puoleksi päiväksi ruotsalainen kalaopas ja vene ja käytiin katsomassa haukipaikkoja (joissa piti olla taimenia mutta niiden suhteen MP).
/T
Onkia - disconnecting fish
- tommartonen
- Hannesvihannes
Näin se on, välillä aurinkoa heikkoa lounaistuulta ja erittäin lämmintä. Sitten seuraavana päivänä 15cm lunta -5'C pakkasta ja 20m/s pohjoistuulta.. Näillä mennään... 8)Mikey kirjoitti:Raikasta meri-ilmaa?
Eiköhän sinne kevät hieman meitä ennen tule, eli lämmintä ja ymmärtääkseni myös usein melko aurinkoista, mutta olen kuullut että takatalveakin voi vielä tuolloin pukata...
Iso, pieni, seiska...
- Hannesvihannes
Joo eiku vaimo alkoi ehdottelemaan Gotlannin reissua huhtikuun alkuun ja mä sitten varoittelin että jos sinne mennään niin mä seison meressä tuntitolkulla päivittäin. Se passaa hyvin hänelle, mutta pitäis olla nätimpää ilmaa jotta hänenkin olis mukava patikoida tai pällistellä rannalla. Eli siis: rottailma niin viihdytän naista mökissä, kaunis ilma niin paiskin Vickejä rantsussa.. Olisko tää jonkunnäköinen once in a lifetime win-win klassikko?Karppa kirjoitti:Näin se on, välillä aurinkoa heikkoa lounaistuulta ja erittäin lämmintä. Sitten seuraavana päivänä 15cm lunta -5'C pakkasta ja 20m/s pohjoistuulta.. Näillä mennään... 8)Mikey kirjoitti:Raikasta meri-ilmaa?
Eiköhän sinne kevät hieman meitä ennen tule, eli lämmintä ja ymmärtääkseni myös usein melko aurinkoista, mutta olen kuullut että takatalveakin voi vielä tuolloin pukata...
Ilman muuta! Tuo aika on jo vaimoväellekkin mieluisaa. Kasvien kukinta käynnissä ja kevät selvästi pidemmällä kuin täällä. Kevään tuoksuja ja iltaisin lupaat romattisia iltoja, niin saat vaimosta joka vuotisen kaverin mukaan
Ei vaan, jos vähänkin ulkoilmaihmisiä, niin tuo aika on varmasti hyvä. Takatalvi sitten jo huonoa tuuria ja ollaanhan me niihin täällä pohjolassa totuttu.
Tasan viikon päästä lähtö ja kuumotus sen mukanen! Messuiltakin tuli vikat hankinnat tehtyä ja nyt on kamat tikissä. Harmi vaan, että ainakin jenkkisaitit lupaa aika huonoa ja kylmää keliä, no toivottavasti muuttuu vielä...
Ei oo ilmeisesti kukaan vielä käyny tänä keväänä? Tai sit ei oo vaan jaksettu kirjottaa rapsaa
Ei oo ilmeisesti kukaan vielä käyny tänä keväänä? Tai sit ei oo vaan jaksettu kirjottaa rapsaa
Gotlannista kiinnostuneille on avattu yksi blogi, josta (toivon mukaan) pitäisi tulla tilanneraporttia paikan päältä. Blogi on uusi, joten pientä säätöä on varmasti vielä luvassa, mutta eiköhän tuosta jotain saada aikaiseksi
http://meritaimen.blogspot.com/
http://meritaimen.blogspot.com/
Juu,kevään tulo saa pikkuhiljaa vapakäden hikoilemaan,tulee taas Gotlanti mieleen.Viimekeväinen ensikosketus saareen piti olla"kesäkauden avaus",mutta olikin Takatalven Kosto,silti jäi hyvät fiilikset.
Pääsisköhän tuonne näin keväisinkin flygarilla,tietääkö joku?
Pääsisköhän tuonne näin keväisinkin flygarilla,tietääkö joku?
-Sumo-
"En mä mitään koskaan saa,en mä mistään mitään tiedä,kunhan kirjoittelen..."
"En mä mitään koskaan saa,en mä mistään mitään tiedä,kunhan kirjoittelen..."
-
Mikey
- Herr Doktor
Mitä olen kuullut tuolla ei tarvita kuin yksi uistin, eli Sandgrävlingen punaisena mustalla selällä. Itse en tosin ole paikan päällä käynyt...Sami.S kirjoitti:Morjesta vaan kaikille,Gotlannin reissuun kolmisen viikkoa aikaa.
Olisiko hyviä vinkkejä,esim uistimien värejä ym..?
Jag fiskar. Pappa betalar. Samma på finska.
- tommartonen