"Tee se itse" tasurit
Alueen säännöt
Kaikkea vaapunrakentelusta veneiden maalailuun.
Kalamies.com foorumin yleissäännöt - Uittovideot
Kaikkea vaapunrakentelusta veneiden maalailuun.
Kalamies.com foorumin yleissäännöt - Uittovideot
Re: "Tee se itse" tasurit
Komeita tasureita kaikilla, tuntuu kovasti olevan kevennetyn tekijöitä nykyään
tässä omaa kokolyijyistä, kahta eri mallia.
- Liitteet
-
- perus1.jpg (66.33 KiB) Katsottu 3712 kertaa
-
- vanha1.jpg (65.29 KiB) Katsottu 3712 kertaa
-
- vanha2.jpg (71.46 KiB) Katsottu 3712 kertaa
-
- vanha3.jpg (69.39 KiB) Katsottu 3712 kertaa
-
- vanha4.jpg (63.33 KiB) Katsottu 3712 kertaa
-
- vanha5.jpg (64.91 KiB) Katsottu 3712 kertaa
- silli
- Multimediatäkyonkija
- Viesti:
Juzzilla nättiä jälkeä luomuväreissä ja Sitkeen ensimmäiset harjoittelutkin näyttävät onnistuneen mukavasti!
Pari ahvenvariaatiota. Noita ahvenversioita löytyisi varmaan niin paljon tältäkin foorumilta että niille saisi vaikka oman topicin.

Pari ahvenvariaatiota. Noita ahvenversioita löytyisi varmaan niin paljon tältäkin foorumilta että niille saisi vaikka oman topicin.

Ne on ilosia ne alle kiloset.
- kalamies81
Komioita puntareita useilta pajoilta pukannut taas vaihteeksi
Sillillä kyllä melko makoisan näkösiä ahvenia, meikäläisen kevennettyrasiassa taitas olla muutamia "vapaita koloja" mitä voisi tuommosilla ahvenilla täyttää...
Sillillä kyllä melko makoisan näkösiä ahvenia, meikäläisen kevennettyrasiassa taitas olla muutamia "vapaita koloja" mitä voisi tuommosilla ahvenilla täyttää...
Kalakerho Jäykkä Vapa Ry
Kalastusta vakavasti, mutta leikkimielellä!
Kalastusta vakavasti, mutta leikkimielellä!
a
Mul on ihan samanlaisia kolojakalamies81 kirjoitti:Komioita puntareita useilta pajoilta pukannut taas vaihteeksi![]()
![]()
"Ihmiset aina moittivat olosuhteita ja ympäristöä. Minä en usko olosuhteisiin. Pystyvät ihmiset tässä maailmassa ovat niitä, jotka etsivät toiminnalleen oikeita olosuhteita, mutta elleivät löydä, tekevät ne" (Shaw)
Komeeta jälkeä monelta suunnalta!
Tässä joitain omia askareita, mitä kiireiltä kerenny vääntämään.

Kaikenmaailman tyllejä - erilaisia folioita--> http://www.kalamies.com/foorumi/viewtop ... &start=450
Hyvää settiä!jkv77 kirjoitti:Komeeta jälkeä monelta suunnalta!
- Kaimaani
- Viesti:
Kokeilin maalata Jättiläisen haueksi, tässä lopputulos. Pikkasen jäi hailuksi, mutta tollanen siitä tuli:
- Liitteet
-
- Hauki-Jättiläinen.gif (79.4 KiB) Katsottu 4768 kertaa
Kaimaani-haukipilkit kaimaaniuistin ät gmail.com
Kalareissuja & koskenlaskua Kymijoella fishingcenter.fi
Kalastusoppaan ammattitutkinto https://www.ksao.fi/aikuisopisto/koulutus/?koulutus=44
- Varo halpoja kopioita -
Kalastusoppaan ammattitutkinto https://www.ksao.fi/aikuisopisto/koulutus/?koulutus=44
Pistetään tähän nyt kapulan toiseen aihioon ruiskittuja ottikoneita.

Ei paha. Ei ollenkaan paha. Vaikkei se ehkä ihan yks yhteen hauelta näytä, niin värit muuten aika kohdillaan. Eikös kalat talvisin muutenkin ole vähän tummempia?Kaimaani kirjoitti:Kokeilin maalata Jättiläisen haueksi, tässä lopputulos. Pikkasen jäi hailuksi, mutta tollanen siitä tuli:
- Kaimaani
- Viesti:
Vähän sinnepäin joo, eikä mikään taideteos. Vatsapuoli taittuu vihreen ja keltaisen kautta valkoiseksi...mianka kirjoitti:Ei paha. Ei ollenkaan paha. Vaikkei se ehkä ihan yks yhteen hauelta näytä, niin värit muuten aika kohdillaan. Eikös kalat talvisin muutenkin ole vähän tummempia?Kaimaani kirjoitti:Kokeilin maalata Jättiläisen haueksi, tässä lopputulos. Pikkasen jäi hailuksi, mutta tollanen siitä tuli:
En pidä itseäni millään lailla taitavana maalarina, täällä näkee monilta sellaista taiteilua ruiskulla että sukat pois. Hyvä että kehtaa omia kötöksiä esitellä...kalastuspilkki tuokin vaan, ei mikään taide-esine.
Kaimaani-haukipilkit kaimaaniuistin ät gmail.com
-
superleets
millä te ootte sulatanut lyjyä?, kun en saanut sulamaan edes isolla butaani poltimella
Hienoja puntareita on taas palstalle ilmestynyt.
Tuli kokeiltua nyt tuliteriä silkkarimuotteja ja ihan näppäriä ovat valaa nekin.
Tässä ihan tuliterä malli joka on valettu 20 minuuttia sitten ja pikapikaa perälevy kiinni, eikä muuta. Pääsee huomenna koeuittamaan pilkkireissulla.
Malli on aika kapea ja painoa tuli 23 grammaa vaikka yritin päästä jonnekkin 20 gramman hujakoille.
Saa nähä tuliko tästä nyt jotain elämää suurempaa vai oliko jo susi syntyessään.
Superleetsille, ite sulatan ihan hellalla, sulaisko tuo jossain 190 - 220 asteessa kait, riippuen seoksessa, ihan puhdas lyijy vissiin tarvii vähän enemmin lämpöä, oliko joku 260, korjatkoot joku jos meni metsään.
Tuli kokeiltua nyt tuliteriä silkkarimuotteja ja ihan näppäriä ovat valaa nekin.
Tässä ihan tuliterä malli joka on valettu 20 minuuttia sitten ja pikapikaa perälevy kiinni, eikä muuta. Pääsee huomenna koeuittamaan pilkkireissulla.
Malli on aika kapea ja painoa tuli 23 grammaa vaikka yritin päästä jonnekkin 20 gramman hujakoille.
Saa nähä tuliko tästä nyt jotain elämää suurempaa vai oliko jo susi syntyessään.
Superleetsille, ite sulatan ihan hellalla, sulaisko tuo jossain 190 - 220 asteessa kait, riippuen seoksessa, ihan puhdas lyijy vissiin tarvii vähän enemmin lämpöä, oliko joku 260, korjatkoot joku jos meni metsään.
- Liitteet
-
- uusi.jpg (51.53 KiB) Katsottu 4184 kertaa
-
- uusi1.jpg (51.72 KiB) Katsottu 4184 kertaa
-
superleets
ok no mä sain sen lyijyn sulamaan lopujen lopuksi sillä butaani poltimella, mutta liekki piti saada lähelle sitä palaa ennenkun suli. nii ja on kyllä hyvän näkösiä tasureita 
Päeväällä hyvän näkönen malli 
Näemmä oltu Päevään kanssa vähän samoilla ajatuksilla liikenteessä. Uutta projektia itselläkin. 
- Liitteet
-
- projektikuorre.jpg (70.24 KiB) Katsottu 4119 kertaa
Hieno tasurirojekti on kyllä sielläkin. Oot kuitenkin kerinny jo nutun vetäsemään ylle toisin kuin eräät...juzzi5 kirjoitti:Näemmä oltu Päevään kanssa vähän samoilla ajatuksilla liikenteessä. Uutta projektia itselläkin.
- Kaalihäkki
- Pelle Peloton
Täälläkin on saatu jo pajaa pikkuhiljaa tulille, tässäpä näitä 75 millisiä muutama...
- Liitteet
-
- 7,5_cm.jpg (74.59 KiB) Katsottu 4071 kertaa
"Kohtuus kaikessa", sanoi hauenpoikanen kun sisareensa tukehtui.
Samoja ajatuksia, kuin meilläkin pari, kolme vuotta sitten.juzzi5 kirjoitti:Näemmä oltu Päevään kanssa vähän samoilla ajatuksilla liikenteessä. Uutta projektia itselläkin.
- Liitteet
-
- P2170332.jpg (89.97 KiB) Katsottu 4035 kertaa
I feel a bit lightheaded, maybe you should drive

uus kuva vielä noista, on toi kuvaus pikkusen hakusessa... Huomenna pääsee uusi pikkukevennetty ekaa kertaa kunnolla testiin, saas nähä kuinka käy
pomperointi on perseestä!
Moro! Tässä on tullu katteltua koko talvi veikkosten edesottamuksia tasurin vääntämisten kanssa,ja pitihän se itsekin sit vihdon ja viimein hankkia muotti silikonit ja kipsit jne. ja kysymys kuuluukin,että mitenkä paksu silikonimuotin puolisko pitää olla että kestää käytössä?
2-3cm paksu on mulla toiminut ihan hyvin. mitä isompi valumassa sen paksumman muotin olen tehnyt.SamiK. kirjoitti:Moro! Tässä on tullu katteltua koko talvi veikkosten edesottamuksia tasurin vääntämisten kanssa,ja pitihän se itsekin sit vihdon ja viimein hankkia muotti silikonit ja kipsit jne. ja kysymys kuuluukin,että mitenkä paksu silikonimuotin puolisko pitää olla että kestää käytössä?
pp muotti on kestänyt varmaan 500 valua
silikoni muotillakin on saman verran valuja takana.
Varsin nätti tuo juzzi5:n kuorejäljitelmä.
Upea on. Miten olet tuon kylkikuvioinnin tehnyt?juzzi5 kirjoitti:Näemmä oltu Päevään kanssa vähän samoilla ajatuksilla liikenteessä. Uutta projektia itselläkin.
Heitetääs veikkaus,taitaa olla pienellä viilalla ja ruuvipenkin välissä puristamalla saatu kuviot aikaan.samppa_75 kirjoitti:Upea on. Miten olet tuon kylkikuvioinnin tehnyt?juzzi5 kirjoitti:Näemmä oltu Päevään kanssa vähän samoilla ajatuksilla liikenteessä. Uutta projektia itselläkin.