Elikkäs tarkoitus olisi tässä ensi kuussa lähteä Ylläkseen viettää viikoksi lomaa, ja nyt ei ole minkäänlaista hajua missä sielä voisi harrastaa pilkkimistä jne. Eli neuvot olisi hyvät jos jollakin on niitä kertoa.
Tarviiko esim. lupia ostella joihinki järviin, ja onko jää niin paksua että mun 6" mora easy ei riitä, eli ei ole siihen jatkovartta ja eikä tekisi mieli ostaa semmoista yhden reissun takia. Voiko siis jostain vaikka vuokrata pidemmän kaira. Kiitoksia etukäteen vastauksista!
Pilkintää Ylläksen alueella?
Alueen säännöt
Kaikki onginnasta sekä talvi- ja kesäpilkinnästä.
Kalamies.com foorumin yleissäännöt - Pilkkivaatteet, pilkkikengät
Kaikki onginnasta sekä talvi- ja kesäpilkinnästä.
Kalamies.com foorumin yleissäännöt - Pilkkivaatteet, pilkkikengät
Re: Pilkintää Ylläksen alueella?
http://www.yllas.fi/pilkkiminen-0
tuolla on jotain tietoa.
Ite lähen ens viikolla leville eli aika lähellä yllästä siellä tarkotus ois pilkkii ja uskosin että tuo sun kaira riittää (mulla samanlainen) ja hyvin on menny läpi vaikka on jäätä ollu yli 50cm.
tuolla on jotain tietoa.
Ite lähen ens viikolla leville eli aika lähellä yllästä siellä tarkotus ois pilkkii ja uskosin että tuo sun kaira riittää (mulla samanlainen) ja hyvin on menny läpi vaikka on jäätä ollu yli 50cm.
Juu tuli toikin vastaan tuolla kun google käytti, ja onneks juuri mökki tuossa äkäslompolojärven vieressä että eipä tarvi luvitten kanssa ainakaan päätä vaivaa. Mitenkäs onko kellää tietoo saako tuolta ihan jostain ostettu toukkia jne. vai joutaako ne tuoda täältä kotoa mukaan?
Noniin tulipa käytyä tuolla Äkäslompolon järvellä pilkillä pari päivää, tärppejä oli 0 kipaletta. Jää oli paksua noin 70-80 cm ja tuli hiki tuolla 6" kairalla.
Järveä en suosittele oikein pilkintään, kalaa ei tullut ja siinä tuli yksi hiihtäjäkin höpiseen että hän on siellä monia vuosia pilkkiny eikä ole juuri saanut mitään koska kuulemma potti ongitaan tyhjäksi kesällä.
Jäällä ei juuri saa olla rauhassa koska hiihtäjiä on enemmän kuin laki sallii.
Rantavesillä ei juuri pysty pilkkimään koska jään päällä on noin 30-50cm vettä/sohjoa, tämä tietty ei esinny varmaan koko järven rannoilla mutta niissä missä itse koitin tämä tuli aina vastaan.
Järveä en suosittele oikein pilkintään, kalaa ei tullut ja siinä tuli yksi hiihtäjäkin höpiseen että hän on siellä monia vuosia pilkkiny eikä ole juuri saanut mitään koska kuulemma potti ongitaan tyhjäksi kesällä.
Jäällä ei juuri saa olla rauhassa koska hiihtäjiä on enemmän kuin laki sallii.
Rantavesillä ei juuri pysty pilkkimään koska jään päällä on noin 30-50cm vettä/sohjoa, tämä tietty ei esinny varmaan koko järven rannoilla mutta niissä missä itse koitin tämä tuli aina vastaan.