"Tee se itse" tasurit
Alueen säännöt
Kaikkea vaapunrakentelusta veneiden maalailuun.
Kalamies.com foorumin yleissäännöt - Uittovideot
Kaikkea vaapunrakentelusta veneiden maalailuun.
Kalamies.com foorumin yleissäännöt - Uittovideot
Re: "Tee se itse" tasurit
Hianoja on. on on. Miten ne vielä jaksaa... 
piänempi piti tehdä
painoo hirmuset 8g

....
Viimeksi muokannut Mäkkäri, 10:59:48 19.08.2017. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
toi 18g on just hyvä merelle..
"Ainahan sitä nuorta saa,harvoin hyvää wanhaa"
Mandamuikkuja

PuMu

Saksat

Keltaoranssit

Sanokaas tasurimestarit voiko tota keltaoranssia sanoa Ambulanssiksi vai onko se vaan keltaoranssi
Kuvaa ottaessa piti laittaa käsi eteen varjostamaan kun aurinko vääristää niin paljon tuota f.oranssia.
Näkyy hyvin ero tossa, kun mandamuikku on kuvattu täydessä valossa ja keltaoranssi varjossa, vaikka kyseessä on sama väri.

PuMu

Saksat

Keltaoranssit

Sanokaas tasurimestarit voiko tota keltaoranssia sanoa Ambulanssiksi vai onko se vaan keltaoranssi
Kuvaa ottaessa piti laittaa käsi eteen varjostamaan kun aurinko vääristää niin paljon tuota f.oranssia.
Näkyy hyvin ero tossa, kun mandamuikku on kuvattu täydessä valossa ja keltaoranssi varjossa, vaikka kyseessä on sama väri.
Vänen Kaupustelunurkkaus mm. Lyijyä:
http://www.kalamies.com/kalastus-keskus ... ijya-70447
Ja Vänen tasurit löytyy myös kalamiehet myyvät osiosta.
http://www.kalamies.com/kalastus-keskus ... ijya-70447
Ja Vänen tasurit löytyy myös kalamiehet myyvät osiosta.
- Kaalihäkki
- Pelle Peloton
Perusosastoa... Kasi ja vähän pienempi.
- Liitteet
-
- kasijapikkunen.jpg (51.63 KiB) Katsottu 6542 kertaa
"Kohtuus kaikessa", sanoi hauenpoikanen kun sisareensa tukehtui.
Vänellä ja kaalihäkillä hienoja puntareita ja on se kelkkukin viritelly vielä uusia pyytöjä.
Tuosta ambulanssivärityksestä, niin ihan hyvin voi tuota sanoa ambulanssiksi ja tasurin kuin muidenkin uisteiden tekijöillä on taiteilijan vapaus sanoa vaikka mustaa väriä ambulanssiksi se on ammattioikeus...
muut sitten tyytykööt siihen.
Minulla on penskasta asti ollu ambulanssiväri se perinteinen puna valkonen, vaikka toiset pitävät sitä kultaoranssina, mutta nykyiset ambulanssit on kyllä enemmin neon keltaisia ja oransseja.
Tuosta ambulanssivärityksestä, niin ihan hyvin voi tuota sanoa ambulanssiksi ja tasurin kuin muidenkin uisteiden tekijöillä on taiteilijan vapaus sanoa vaikka mustaa väriä ambulanssiksi se on ammattioikeus...
Minulla on penskasta asti ollu ambulanssiväri se perinteinen puna valkonen, vaikka toiset pitävät sitä kultaoranssina, mutta nykyiset ambulanssit on kyllä enemmin neon keltaisia ja oransseja.
Niinno, ennen vanhaan nuo ambulanssit (siis ne autot!) tuppas olee punavalkosia. Nykyisin ne on enempi neonvärien sekamelskaa, neonkeltaista ja neonoranssia pääasiassa. Kai se on tuo ambulanssiväritys käsitteenä vieheissäkin muuttunut sitten sen takia. Itsellekin se punavalkoinen on aina ollut ambulanssi...
Sen olen itsekkin huomannut että toiset pitävät Puna/valkoista ambulanssina ja toiset sitten oranssi/kulta/valkoisena.
Omasta mielestä ambulanssi on Oranssi(fluori) selkä/kulta kylki/ valkoinen vatsa.
Omasta mielestä ambulanssi on Oranssi(fluori) selkä/kulta kylki/ valkoinen vatsa.
- Kaalihäkki
- Pelle Peloton
Rupeaako kevät olemaan jo niin pitkällä että alkaa tasuripajat hiljenemään...
Täältä ainakin pukkaa viimeseen asti kevennettyä pihalle, vielä kun oppisi kuvaamaan perskuta. 
- Liitteet
-
- turbo1.jpg (38.32 KiB) Katsottu 5998 kertaa
-
- ahvena.jpg (46.98 KiB) Katsottu 5998 kertaa
Kaalihäkillä messevä kaksikko. Omat "Nulikat" 42mm/75mm/15g, menee kans kesätauolle
- Liitteet
-
- IMG_1724.JPG (38.26 KiB) Katsottu 5959 kertaa
-
- IMG_1725.JPG (37.74 KiB) Katsottu 5959 kertaa
-
- IMG_1726.JPG (38.31 KiB) Katsottu 5959 kertaa
-
- IMG_1728.JPG (37.96 KiB) Katsottu 5959 kertaa
-
- IMG_1730.JPG (37.81 KiB) Katsottu 5959 kertaa
-
- IMG_1731.JPG (37.34 KiB) Katsottu 5959 kertaa
No ny on HIANOJA....Kaalihäkki kirjoitti:Rupeaako kevät olemaan jo niin pitkällä että alkaa tasuripajat hiljenemään...Täältä ainakin pukkaa viimeseen asti kevennettyä pihalle, vielä kun oppisi kuvaamaan perskuta.
Paja on semmosesssa harmoonisessa käymisvaiheessa, jos taas jotain uutta keksis...
- Kaalihäkki
- Pelle Peloton
Läpi vuoden puntaroiden mennään, kalalaji vaan vaihtuu. Jos sitä kesäksi saisi kuhakevennetyn pelikuntoon, lyijymalli jo on mutta pakko siitä on kepeä versio laittaa...päevää kirjoitti:...mutta onkihommat puntareilla jatkuu täällä ainakin läpi vuoden, ei ehkä ihan yhtä aktiivisesti kuin talvella.
- Kaalihäkki
- Pelle Peloton
Pistetääs tuosta vielä tommonen turkoosiin vivahtava keponen.
muoks. Lisätääs vielä kevennetty muikku
muoks. Lisätääs vielä kevennetty muikku
- Liitteet
-
- turkkoosi.jpg (43.18 KiB) Katsottu 5659 kertaa
-
- muikku.jpg (48.95 KiB) Katsottu 5641 kertaa
Ootko testannu virrassa kuhahommissa kevennettyä miten pelaa ?Kaalihäkki kirjoitti:Läpi vuoden puntaroiden mennään, kalalaji vaan vaihtuu. Jos sitä kesäksi saisi kuhakevennetyn pelikuntoon, lyijymalli jo on mutta pakko siitä on kepeä versio laittaa...päevää kirjoitti:...mutta onkihommat puntareilla jatkuu täällä ainakin läpi vuoden, ei ehkä ihan yhtä aktiivisesti kuin talvella.
- Kaalihäkki
- Pelle Peloton
Ei ole ollut kuhakoon kevennettyä mutta innolla odotellaan miten pelaa...päevää kirjoitti:Ootko testannu virrassa kuhahommissa kevennettyä miten pelaa ?Kaalihäkki kirjoitti:Läpi vuoden puntaroiden mennään, kalalaji vaan vaihtuu. Jos sitä kesäksi saisi kuhakevennetyn pelikuntoon, lyijymalli jo on mutta pakko siitä on kepeä versio laittaa...päevää kirjoitti:...mutta onkihommat puntareilla jatkuu täällä ainakin läpi vuoden, ei ehkä ihan yhtä aktiivisesti kuin talvella.
- Piatu
- Kevennetyn keksijä
- Viesti:
Pikaisen rapsakempaa kampetta eli pituuttahan tällä on ~150mm:

ja hilettä lätkitty runkoon

- Holkkipolvi
- On nähnyt Tuksun aromipesän
Viddu kyl se jamppa vaan jaksaa.Hyvännäköstä settiä taasen 
Janottaa nii että suu pölisöö...
Joo ettei vaan pääse aihe unohtumaan näin kesähelteilläkään... 
Ensi talvelle uusia koevaluja, 2 eri mallia. 12 grammanen ja 17 grammanen. Rungon muoto on osittain kopioita aikasemmista, mutta joitakin muutoksia tehty. Samoin koukut ja perälevyt on vaihtuneet. Ajatuksena edelleen peruspuntarit. Lakka oli vähän kohmeessa viime käytön jälkeen ni jäivät haaleiksi jostain syystä.
Pääsevät tälle kesää erittäin rajuun kuha testiin sekä myös loppukesän hulluille ahvenpäiville, niissä on yleensä eroteltu jyvät akanoista.
Niin ja edelleen pitää harjoitella noiden karvahanurien sitomista.

Ensi talvelle uusia koevaluja, 2 eri mallia. 12 grammanen ja 17 grammanen. Rungon muoto on osittain kopioita aikasemmista, mutta joitakin muutoksia tehty. Samoin koukut ja perälevyt on vaihtuneet. Ajatuksena edelleen peruspuntarit. Lakka oli vähän kohmeessa viime käytön jälkeen ni jäivät haaleiksi jostain syystä.
Pääsevät tälle kesää erittäin rajuun kuha testiin sekä myös loppukesän hulluille ahvenpäiville, niissä on yleensä eroteltu jyvät akanoista.
Niin ja edelleen pitää harjoitella noiden karvahanurien sitomista.

ja edelleen samaa vanhaa ropellusta

kutistettu jekku
mutkasta mutkaan 7cm ja painoo 10g

Kelkku se vaan ahertaa.
Hyvä että joku pitää tätä topiccia pystyssä.
Hienoja vermeitä on.
Hienoja vermeitä on.