silli kirjoitti:Ekat tasurit tälle talvelle. Tarvitsin pari kuvaa tuonne lampipilkille niin oli pakko nakertaa tuollaiset pari kalannahkaa. Eipä niistä oikein näköisiä tullut sitten kuitenkaan kun tuohon malliin vertaa.Tuli niillä kuitenkin kalojakin jo tänään.
Malli on kevennetyn aihiosta kevennetty (balsa keventeellä) ja lyhennetty versio, koukutus entiseen tapaan.
Muista en tiedä, mutta itse "raaputan" itse tekemällä työkalulla. On ainakin nopea ja jälki suht koht asiallinen.oykka kirjoitti:Mitenkäs työ tasureitten tekijät lakkaatte nämä? Käytättekö jotain teippiä tms koukkujen suojina vai raaputatteko sitkeästi sen lakan koukuista?
Koukkuihin ja lenkkeihin olen aina pistänyt "maitoliimaa" suojaksi ennnen mitään maalauksia tai lakkauksia. Se on nestemäistä luonnonkumia, joka jää pehmeäksi kumikerrokseksi ja on helppo irroittaa kun maalaukset ja lakkaukset ovat valmiina. Veitsellä vain pyöräyttää koukun tyvestä lakan poikki ja sitten kynnellä pyyhkäisee koukun puhtaaksi. Tuossa on sekin hyöty, että koukun ruosteensuojalakkaus ei kärsi.oykka kirjoitti:Mitenkäs työ tasureitten tekijät lakkaatte nämä? Käytättekö jotain teippiä tms koukkujen suojina vai raaputatteko sitkeästi sen lakan koukuista?

Ei tuossa ollut kuin nuo mitä laitoinkin tuohon viestiin, katotaan jos seuraavat ois parempia.marko_k kirjoitti:Ilmenikö päevää kevennetyssä sitten jotain ongelmia ? Näyttäähän tuo ainakin pirun hyvälle.