Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Yksi aihio odottelee kaapin päällä renkaita.
Olen yrittänyt etsiä netistä valmiita piirustuksia puuosille pyöritystelineeseen, mutta en ole löytänyt. Onko kellekkään kävelly semmosia vastaan?
Minkälaisia pyöritysmoottoreita ja vetoja teillä on noissa käytössä?
Valmet212 kirjoitti:Yksi aihio odottelee kaapin päällä renkaita.
Olen yrittänyt etsiä netistä valmiita piirustuksia puuosille pyöritystelineeseen, mutta en ole löytänyt. Onko kellekkään kävelly semmosia vastaan?
Minkälaisia pyöritysmoottoreita ja vetoja teillä on noissa käytössä?
Itsellä tämä harrastus on vasta alkuvaiheessa...
Piirustuksia ei ole tullut vastaan - luon ne itse tarvittaessa. Pyöritykseen on monenlaisia ja tasoisia ratkaisuja. Ehkä helpoin on grillivartaanpyöritin. Luotettavan saa K-raudasta, kun vielä muuttaa paristokäytön muuntajalla toimivaksi. Itselläni on tuollainen. Siitä sitten löytyy käytännössä kaikki tarvittavat ominaisuudet.
No jos ei kukaan tilaile mutakuopasta niin kysyttäköön onko kenelläkään kokemuksia MHX aihioista?
Saksanmaaltakin niitä tuntuisi saavan kohtuullisesti, muutamia 2-osaisiakin malleja.
Viime talvena tuli koottua elämän ensimmäinen vapa ja aihioksi valitsin MHX Mag Taper sarjan MB844-2 juuri kaksiosaisuuden takia. Komponentit tilasin Rodprolta Saksasta ja palvelu oli erinomaista. Vapa ollut käytössä yhden kauden ja kokemukset ovat positiiviset. Erittäin tunnokas ja pitkäheittoinen aihio 20-40 g vieheillä. Toimii mainiosti kevyemmässä hauenkalastuksessa.
Jeh kirjoitti:No jos ei kukaan tilaile mutakuopasta niin kysyttäköön onko kenelläkään kokemuksia MHX aihioista?
Saksanmaaltakin niitä tuntuisi saavan kohtuullisesti, muutamia 2-osaisiakin malleja.
Kokemuksia on useammista aihioista, ja eri kalastuslajeille. Hinta-laatu-suhteeltaan hyviä aihoita. Virppapuolen aihiot ovat olleet lähinnä yksiosaisia.
Eli ehkäpä uskaltaa lahjavavan tuollaisesta rakennella. Ja itelle jikikepakko pitää myös kasata. Onko mennyt normikäytössä aihioita katkipoikki?
RodProsta noita olen itsekin katsellut.
Jigiaihioita ei ole mennyt rajummassakaan menossa.
Tietenkin, aihion speksit kertoo (usein) sen, mitä se kestää. Myös väärin tehty rengastus pilaa, ja jopa hajottaa hyvänkin aihion. Ja joka aihion ja vavan saa rikki.
Jeh kirjoitti:No jos ei kukaan tilaile mutakuopasta niin kysyttäköön onko kenelläkään kokemuksia MHX aihioista?
JTM teki mulle SA1086F-MHX aihioon lohi/haukikepin. Aivan loistava aihio! Heittää helpostikin 25g lusikkaa tai 100+ gramman jerkkiä.
Onko hyviä vinkkejä decalin lakkaukseen. Ei millään tahdo saada tasaista jälkeä aikaiseksi. Lakan ohennus auttaa, mutta kuivuminen ja kestävyys kärsii.
Mistähän löytys vavansidontalankaa värissä "grizzle".
Ainakaan gudebrodilta tms. ei löyry. Siis sellainen, jossa valkoinen ja musta vuorottelee, noin 1cm välein?
Ei muuta kuin lisää paskaa housuun ja huumori yllä..