Satunnaisille pilkinvalajille vinkki, että valumetallia ovat nyt kaupat puolillaan. Uudenvuoden tinoista (tina-lyijy-antimoni-tiesmikä seos) saa ihan kelvollista valumetallia pilkkeihin, eikä hintakaan ole yleensä kovin kallis.
"Tee se itse" tasurit
Alueen säännöt
Kaikkea vaapunrakentelusta veneiden maalailuun.
Kalamies.com foorumin yleissäännöt - Uittovideot
Kaikkea vaapunrakentelusta veneiden maalailuun.
Kalamies.com foorumin yleissäännöt - Uittovideot
Re: "Tee se itse" tasurit
Komeita tasureita taas porukka vääntänyt! 
Satunnaisille pilkinvalajille vinkki, että valumetallia ovat nyt kaupat puolillaan. Uudenvuoden tinoista (tina-lyijy-antimoni-tiesmikä seos) saa ihan kelvollista valumetallia pilkkeihin, eikä hintakaan ole yleensä kovin kallis.
Päeväälle kiitoksia vaan kehuista.
Sen verran testannu, et melkone jarru toi selkäevä on. Ja puoltaakin vähän oikeelle, kun se evä veti itensä lakkauksessa mutkalle.
Sen verran testannu, et melkone jarru toi selkäevä on. Ja puoltaakin vähän oikeelle, kun se evä veti itensä lakkauksessa mutkalle.
Komeita tasureita pukkaa kaikilta pihalle. Innostuin myös ennen joulua näpräämään muutaman kymmenen tasurin satsin ja laitoin nyt tännekin joitain kuvia. Muutama proto ja muutama vanhempi malli.
Protomallien painot aika kovia, eka proto painaa 40g ja pituutta rungolla 76mm
Proto2 taas on 20g ja pituutta rungolla 49mm.
Kattotaan nyt kuinka noihin kala käy kiinni, että kannattaako alkaa silikonimuottia väsäämään. Sais ne jäätkin pian tulla
Protomallien painot aika kovia, eka proto painaa 40g ja pituutta rungolla 76mm
Kattotaan nyt kuinka noihin kala käy kiinni, että kannattaako alkaa silikonimuottia väsäämään. Sais ne jäätkin pian tulla
-
vonKALETON
Toi Tetzon ylin mahtaa olla nimeltään Toby 
Hei,
Mikäs niksi olisi siihen piisamin tuulikarvan irrottamiseen nahasta nätisti ja sitomiseen "Ässän" perskoukkuun?
Mikäs niksi olisi siihen piisamin tuulikarvan irrottamiseen nahasta nätisti ja sitomiseen "Ässän" perskoukkuun?
Repäisemällä tuppo tahi kaks, sitten saksilla pahimmat roikaleet pois ja ehkä vähän pohjavilloja pois, tyveen vähän kontaktiliimaa ja sitten koukulle. Ei varpilla irtoa sitomisen jälkeen. Jos nahan pitää jäädä nätiksi niin saksilla parturoiden sitten.DC kirjoitti:Hei,
- Piatu
- Kevennetyn keksijä
- Viesti:
Muutamia färejä tohon 55 millin tikkuun:

Piatu kirjoitti:Muutamia färejä tohon 55 millin tikkuun:
Kävin tänään kaupoilla ihailemassa siun tuotoksia.. On se vaan aika lumoavan näköstä kun livenä näkee! Henk.koht.mielipide että kuvissa ei pääse niin hyvin oikeuksiinsa kun myyntitaulussa!
Tänään tuli käytyä kelkun pajalla opettamassa sille vähän uusia tuotantotekniikoita...
Tälläsiä sieltä valmistu ja tekemisessä ei oo käytetty pisaraakaan maalia vaan värit on tehty pelkästään eri värisillä hileillä:

(paitsi tämän perälevy on maalilla väritetty...

Kuvat on kyllä taas ihan hanurista kun on iipponella näpsästy mutta kaippa tosta taas vähän jotain näkee...
Tälläsiä sieltä valmistu ja tekemisessä ei oo käytetty pisaraakaan maalia vaan värit on tehty pelkästään eri värisillä hileillä:

(paitsi tämän perälevy on maalilla väritetty...

Kuvat on kyllä taas ihan hanurista kun on iipponella näpsästy mutta kaippa tosta taas vähän jotain näkee...
Viimeksi muokannut jagge86, 17:07:16 31.12.2013. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Tosissaan muttei totisesti.
Paljonkos tuon pienemmän strategiset mitat ovat?jagge86 kirjoitti:![]()
Tapiolan Takamailla.com
Ulkoilmaelämän Tunnelmapaloja
Ulkoilmaelämän Tunnelmapaloja
Painoa 10 grammaa.
Rungon pituus 48mm ja koukun mutkasta mutkaan 70mm.
Rungon pituus 48mm ja koukun mutkasta mutkaan 70mm.
Tosissaan muttei totisesti.
Veistellään, kun ei pilkillekään pääse.
Uudenvuoden kunniaksi pari (samaa vanhaa).
Uudenvuoden kunniaksi pari (samaa vanhaa).
- Liitteet
-
- 5.jpg (47.34 KiB) Katsottu 4928 kertaa
-
- 1.jpg (48.67 KiB) Katsottu 4928 kertaa
-
- 3.jpg (47.75 KiB) Katsottu 4928 kertaa
Tetztolla, piatulla, jagella ja juzzilla hienoa kampetta.
Tuo Piatun versio on erittäin mielenkiintoinen.
Tuo Piatun versio on erittäin mielenkiintoinen.
- Piatu
- Kevennetyn keksijä
- Viesti:
Mulle uus malli, mutta muuten vanaha kun sain yhden jutun kautta aika tunnettuja muotteja kasan.
Yritän nyt pikkaisen niitä virkistellä uuteen nousuun ja tottakai mun oman tyylin mukaan , ettei mitään epäselvyyksiä tekijästä tulisi
Yritän nyt pikkaisen niitä virkistellä uuteen nousuun ja tottakai mun oman tyylin mukaan , ettei mitään epäselvyyksiä tekijästä tulisi
Mistä koukut tasureihin?
Perhokoukkuja taitavat käyttää lähes kaikki. Esim. Kamasanin valikoimasta B175, B800, B820, B830 ja B840 ovat hyviä, ihan riippuen siitä, kuinka pitkää vartta tarvii. Niitä kestää hieman taivuttaa varresta, jos ei muuten mahdu muottiin.salminen kirjoitti:Mistä koukut tasureihin?
Mistpool on hyvä ostopaikka: https://mistpool.com/index.php?cPath=29_55
Ainakin minun paikallisesta Koskimiehestä ja eräliikkeistä löytyy noita kamasanin koukkuja, ei tarvi tilailla. Jopa kutakuinkin tuohon samaan hintaan kuin yllä.
Vieläkun vähän reenaa niin sit on hyväpäevää kirjoitti:Uuden vuoden kunniaksi vähän lisä harjoituksia. Pääsis vaan uittelemaan jo. Pimeetä oli ulkona ottaa valokuvia.
[quote="jagge86"]Tänään tuli käytyä kelkun pajalla opettamassa sille vähän uusia tuotantotekniikoita...
opettamassa.... just päätin että saat ite laitella noi salakat toho nysään runkoon
opettamassa.... just päätin että saat ite laitella noi salakat toho nysään runkoon
Viimeksi muokannut J.Rysä, 12:35:14 03.01.2014. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Hyvännäköistä settiä ukoilta pukkaa. J.Rysän viimeiset varsinkin 
Rysällä tehdas näköjään täydellä teholla. Hienoja värejä.