-jouni"
Automaatin puutteeseen kaatui mulla dieselin hommaus. On se vissiin kehitteillä koko ajan. Pieni valmistaja = hidasta kehitystä...ehkä?
Olen antanut ymmärtää että Suupparu, lanseeratessaan vihdoinkin dieselinsä markkinoille, koitti saada autolleen markkinarakoa minimoimalla hintaa jolloin tuollaiset "turhakkeet" kuten alennusloota oli varmaan nopeasti listalta pois rastittavien kohdalla.Jou40 kirjoitti:Minkähän ihmeen takia ei ole manua alennusvaihteella-jouni
Samaa kehitystä seurannut kauhullaOviin tuli karmit, alennuslaatikot katoaa... Kohta ei löydy Subarua muuta kuin logosta
Mä käytän mun MY10 Legacy STW2.0D:tä purjeveneen vetämiseen (hankin subarun tota varten siis) joka painaa trailerin kanssa täyteen lastattuna noin 1300kg. Oon parikertaa huitassu tolla yhdistelmällä pohjoissaksasta keski-Italiaan ja ollaan suhattu lyhyintä mahdollista reittiä jossa alppien ylitys alotetaan Kempten-Füssen-Mötz-Innsbruck (E532 & 179). Jos joku on joskus ajanu ton jollain prätkällä niin tietää millasesta serpentiinistä nousuineen puhutaan.Olen antanut ymmärtää että Suupparu, lanseeratessaan vihdoinkin dieselinsä markkinoille, koitti saada autolleen markkinarakoa minimoimalla hintaa jolloin tuollaiset "turhakkeet" kuten alennusloota oli varmaan nopeasti listalta pois rastittavien kohdalla.
Ei kai niitä voi tarvita jos ei niitä ole 8) Ei mutta, hyvä jos näin on.drwho kirjoitti:Pointtina kuitenkin, että kertaakaan eio tarvittu mitään alennusvaihteita.
Samaa noista taisin itsekin taannoin jostain testistä lueskella nyt kun paremmin muistelee. Pitää käydä koeajolla tässä kesän aikana tuolla uudemmalla forella sekä Outlanderilla. Veneen vetoa ei nyt niin paljoa tule, mutta ryömintänopeus tuolla huonokuntoisilla metsäpätkillä olisikin sitten tarpeellisempi ominaisuus.Jou40 kirjoitti:Niin no, en tiedä, ei tuota kokemusta kiisselisuparuista pahemmin ole, se vaan mitä on tuossa kuullut ja lueskellut kommentteja ja kokemuksia, niin ongelmana nimenomaan ois onneton alavääntö ja pitkä ykkönen...Veneiden nosto/laskupuuhissa eivät kauhiasti ole nuita hehkuttaneet...
En osaa sanoo muusta ku Legacy MY10 2.0D koneesta. Kone vääntää musta aika hyvin alhaalta asti (tosta löytää varmaan käyrät netistä ku jaksaa kaivella), mutta kyllä mun mielestä ykkönen on tosi lyhyt. jos joutuu suhaa stadissa pahassa ruuhassa jossa tulee palon lyhyitä matkoja ja joutuu pysähtyy ni toi jopa ärsyttää vähän, koska joutuu veivaa 1-2-3-1 ihan kokoajan.Niin no, en tiedä, ei tuota kokemusta kiisselisuparuista pahemmin ole, se vaan mitä on tuossa kuullut ja lueskellut kommentteja ja kokemuksia, niin ongelmana nimenomaan ois onneton alavääntö ja pitkä ykkönen...Veneiden nosto/laskupuuhissa eivät kauhiasti ole nuita hehkuttaneet...
On ehkä kuitenkin eri asia suhailla Tsadissa ruuhkassa, kuin ajella metsässä ryömintävauhtia tai nostaa venepakettia jyrkältä luiskalta, joissa tasan varmasti alennuslootasta/alaväännöstä/automaatista ois apua...tai mistäpä prkleestä mie sen tiedän, kun asun täällä provinssissa.drwho kirjoitti:En osaa sanoo muusta ku Legacy MY10 2.0D koneesta. Kone vääntää musta aika hyvin alhaalta asti (tosta löytää varmaan käyrät netistä ku jaksaa kaivella), mutta kyllä mun mielestä ykkönen on tosi lyhyt. jos joutuu suhaa stadissa pahassa ruuhassa jossa tulee palon lyhyitä matkoja ja joutuu pysähtyy ni toi jopa ärsyttää vähän, koska joutuu veivaa 1-2-3-1 ihan kokoajan.
Eiks tää nyt ratkee helpointen niin että käyt hakee tommosen testiin ja ryömit sillä metsässä? ;DOn ehkä kuitenkin eri asia suhailla Tsadissa ruuhkassa, kuin ajella metsässä ryömintävauhtia tai nostaa venepakettia jyrkältä luiskalta, joissa tasan varmasti alennuslootasta/alaväännöstä/automaatista ois apua...tai mistäpä prkleestä mie sen tiedän, kun asun täällä provinssissa.
En taida viittiä, mie ryömin nykyisellä Forella...drwho kirjoitti:Eiks tää nyt ratkee helpointen niin että käyt hakee tommosen testiin ja ryömit sillä metsässä? ;DOn ehkä kuitenkin eri asia suhailla Tsadissa ruuhkassa, kuin ajella metsässä ryömintävauhtia tai nostaa venepakettia jyrkältä luiskalta, joissa tasan varmasti alennuslootasta/alaväännöstä/automaatista ois apua...tai mistäpä prkleestä mie sen tiedän, kun asun täällä provinssissa.

Onhan se tuokin ihan hyvä vetoauto, yllättää monet tielläliikkujat ripeydellään.smakine kirjoitti:Käytiin tuossa uutta venettä hieman maistelemassa, toki keskeneräisestä ei kuvia pitäisi laittaa, mutta sopii hyvin tähän ketjuun. Tuolla autolla nyt ei vedetä kuin hätätapauksessa koskapa perheen pienempikin subaru hommaan riittää![]()
![]()
Mulla oli -00 Outback 2,5l manuaalina ja kyllähän sillä nousee aika pahastakin paikasta. Oma kun oli manuaali niin oli alennusvaihde, mutta uskoisin että automaatti on ehkä jopa vieläkin helpompi pahoissa paikoissa kun ei tartte kytkimen kanssa pelata. Hinasin sillä 1600kg telikärryllä ensi Covemar 600:sta ja myöhemmin samalla kärryllä 5,2m pitkää alupaattia, kummassakin oli Honda 90 perässä. Veneen kanssa kulutukset oli jotain 14-16l/100km. Ilman venettä en juuri mittaillut kulutuksia kun silloin muu ajo oli lyhyttä työmatkaa, mutta kaikki menee mitä laittaa, se on varma.. =)Jyffe kirjoitti:Ruvennut Subaru kummittelemaan väliin mielessä.
Mitä raati on mieltä vuosituhannen vaihteen 2,5-litraisesta vaparikoneisesta Outbackistä automaatilla? Nouseeko paatti luiskalta ja onko toivoakaan päästä alle kymmenellä litralla sataa kilometriä?
Mulla on nykyään veturina -99 vuoden karvalakki legacyfarkku 2.0 koneella, ja on kyllä hinta/laatu kohdallaan. Voimahan tuosta puuttuu ripeään liikkumiseen, mutta kyllä 1600kg ihan kivutta perässä kulkee. Paatti nousee alennusvaihteen avulla kivuttomasti huonommaltakin rannalta.Jyffe kirjoitti:Ruvennut Subaru kummittelemaan väliin mielessä.
Mitä raati on mieltä vuosituhannen vaihteen 2,5-litraisesta vaparikoneisesta Outbackistä automaatilla? Nouseeko paatti luiskalta ja onko toivoakaan päästä alle kymmenellä litralla sataa kilometriä?