"Tee se itse" tasurit
Alueen säännöt
Kaikkea vaapunrakentelusta veneiden maalailuun.
Kalamies.com foorumin yleissäännöt - Uittovideot
Kaikkea vaapunrakentelusta veneiden maalailuun.
Kalamies.com foorumin yleissäännöt - Uittovideot
-
vonKALETON
Re: "Tee se itse" tasurit
Kerros pikkis mulle, et kun viimeks koitin jotain karvapersettä korjailla, niin saan ne karvat aina ihan pakettiin ja ne pyörähtää semmoseks köntiks toisellepuolelle koukkua. Olikohan väärää karvaa vai sormet asennettu jo syntymässä väärinpäin.
Pitäis kohta taas pariin pistää uudet karvat. Anna jotai vihjeitä.
Joo kokemusta on noin parin karvan verran.
Pitäis kohta taas pariin pistää uudet karvat. Anna jotai vihjeitä.
Joo kokemusta on noin parin karvan verran.
Tuli tuota peuraa jo testattua, kun olikin yksi maalaamaton aihio valmiina. Jää hiton paksuksi tupoksi sidottaessa, ja "karkeuden" vuoksi oli vaikea saada sidottua tiukalle. Tuntuu että paksunee hirveästi juurta kohti tuo karva. Ainakaan ensimmäinen testi ei ollut vakuuttava, oli tosin ihka ensimmäinen kerta kun sidontaa kokeilinkaan. Kyllä joku sileämpi/pehmeämpi karva tarvitsisi olla. Tuo oli melkoista kaapelia paksuuteensa nähden. Jäi pikkurunkokin hieman pyllypystyyn, joskin karvan määrällähän tuotakin saisi säädeltyä. Ehkä vielä toinenkin testi, mutta taidan silti siirtyä siihen em. oravaan.
- Piatu
- Kevennetyn keksijä
- Viesti:
Oisko pohjasidonta unohtunut?
Mut parit färit viikonlopulta:

Mut parit färit viikonlopulta:

Viimeksi muokannut Piatu, 12:05:45 22.01.2014. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Peuran karvojen ominaisuudet ovat tulleet esille perhoja sitoessa.Pikkis kirjoitti:Huomaat lankaa kiristäessä miksi peuran karva ei siihen sovi.
-
Nocturnal Animal
Tosimiehet sitoo siitä muddler tekniikalla pyrstön ja muotoilee sen uittamaan tasuria 
Tuollaisia tuli tehtyjä pieninä välitöinä.
Nämä yksilöt lähtee Vakauteen harjoitelemaan uimista, jos vaikka jokunen aaponenkin hyväksyisi evääkseen. kuvia yritin räpsiä vähän joka kulmasta että idea tulisi mahdollisimman selväksi.

Mun rasat jäi jopparille.
Muutama kevennetty.
- Liitteet
-
- 1508580_10201244313536899_1599868223_n.jpg (35.53 KiB) Katsottu 5963 kertaa
-
- 1528588_10201244313816906_616938092_n.jpg (42.17 KiB) Katsottu 5963 kertaa
-
- 1546027_10201244313856907_223365892_n.jpg (46.68 KiB) Katsottu 5963 kertaa
-
- 1604597_10201244314096913_525562807_n.jpg (52.01 KiB) Katsottu 5963 kertaa
Uikaa pikku kalaseni (lainaus elokuvasta Caligula)
On nättiä, liian nättiä kaloille syötettäviksi.
Siis lepiksellakin, kelekulla, päiväällä, kaikilla.
Mutta silti pidättäydyn karvaperseissä
Vaikka onhan se posliinikin kiva...
On nättiä, liian nättiä kaloille syötettäviksi.
Siis lepiksellakin, kelekulla, päiväällä, kaikilla.
Mutta silti pidättäydyn karvaperseissä
Vaikka onhan se posliinikin kiva...
Vuorovetten Prinssi, parjattu rantarunkkari
- Kaimaani
- Viesti:
Sairaan hienoa jälkeä ukot duunaa. Ei voi kuin nostaa hattua. Tässä pari kuvaa omista tuotoksista tältä talvelta:
- Liitteet
-
- harmaan sävyjä....ja muutakin.jpg (59.76 KiB) Katsottu 5517 kertaa
-
- jotain värejä....jpg (48.13 KiB) Katsottu 5517 kertaa
Kaimaani-haukipilkit kaimaaniuistin ät gmail.com
Kalareissuja & koskenlaskua Kymijoella fishingcenter.fi
Kalastusoppaan ammattitutkinto https://www.ksao.fi/aikuisopisto/koulutus/?koulutus=44
- Varo halpoja kopioita -
Kalastusoppaan ammattitutkinto https://www.ksao.fi/aikuisopisto/koulutus/?koulutus=44
- Kaimaani
- Viesti:
...ja vielä viime keväältä kuva Jättiläisistä. Alla Originaali-malli mittakaavana:
- Liitteet
-
- parvi jättiläisiä, orkkis mittakaavana.jpg (53.64 KiB) Katsottu 5505 kertaa
Tyhjää saa pyytämättäkin, mutta kokemusta ei!
- Kaimaani
- Viesti:
Ei ole umpilyijyä haukimallit, vaan "kevennettyjä". Haukimallin paino jigin kera on n. 80g, jigi on 8- tuumainen. Pallasmallit taas on, siis umpilyijyä, sama konsepti mutta painavat 380g.
Jees, ihka ensimmäiset tasurini valmistui juuri maalausten osalta. Ovat vielä siistimättä, ja perälevyä vailla. Ne levytkin ovat mallia DIY. Oli myös ensimmäiset ruiskulla maalaukset. Kolmea erikokoista runkoa. Omaa silmää miellyttää eniten nuo ahven- ja kiiskivärit, täytyy niistäkin tehdä jokaista runkomallia.

....
Viimeksi muokannut Mäkkäri, 11:14:52 19.08.2017. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Jep, tuo on itseasiassa tarkoituskin tehdä. Pienimpiin runkoihin tuli karvaperse, ehkä pariin keskikokoiseenkin kokeiluksi karva.
-
kuhavellinkeittäjä
-
kuhavellinkeittäjä
Niin. millä peijoonilla saa noi kuvat foorumille isommaksi aijaalla??
imageshackia en saanu toimiin
imageshackia en saanu toimiin
Moro,
Kuinka paljon kemiallisesta metallista valmistettu muotti kestää lämpöä? Pari ekaa muottia oon saanut valmiiksi ja 150 c oon uskaltanut lämmittää uunis ennen valua.
Kuinka paljon kemiallisesta metallista valmistettu muotti kestää lämpöä? Pari ekaa muottia oon saanut valmiiksi ja 150 c oon uskaltanut lämmittää uunis ennen valua.
-
kuhavellinkeittäjä
Älä nyt sitä muottia uuniin lyö, ei plastic padding muotti muutenkaan ole ikuinen.
Miksi sitä muottia tarvitesee lämmittää?
Lisää kaasunpoisto aukkoja tai isonna täyttöaukkoa. Alumiini muotti on asia erikseen.
Miksi sitä muottia tarvitesee lämmittää?
Lisää kaasunpoisto aukkoja tai isonna täyttöaukkoa. Alumiini muotti on asia erikseen.
Oon saanut parempia valuja lämmittämällä muottia. Kun muotin lämpötila on lähempänä valun lämpötilaa lämpöshokki ei ole, niin suuri kuin kylmään muottiin, joka lienee suurin vaikuttaja muotin kulumiseen. Näin mä oon tämän miettinyt, mut ei tosiaan ole ennestään yhtään mitään kokemusta....
Kemiallisesta metallista tehty muotti kuluu eniten sen takia, että polyesterisideaine hajoaa kuumentuessaan. Muistaakseni se materiaali kestää pitkiä aikoja jotain hitusen yli sataa astetta. Itse en kyllä kuumentaisi niitä muotteja yli sataan asteeseen ellei valettava kappale ole aivan tähtitieteellisen hankala (ohuita osia jne mitä ei saa valettua kylmään muottiin).
Jos "kylmä" muotti ei meinaa täyttyä kunnolla, niin perinteinen konsti on lisätä pystysuoran valukanavan korkeutta, jolloin sulan metalllin tekemä paine painaa metallia muottiin. Mun muoteissa on aina ollut tuollainen noin sentin leveä ja muutaman sentin mittainen kanava ihan vain sitä varten, että se tekee tarpeeksi painetta. Alla esimerkkinä yksi morrimuotti.
Jos "kylmä" muotti ei meinaa täyttyä kunnolla, niin perinteinen konsti on lisätä pystysuoran valukanavan korkeutta, jolloin sulan metalllin tekemä paine painaa metallia muottiin. Mun muoteissa on aina ollut tuollainen noin sentin leveä ja muutaman sentin mittainen kanava ihan vain sitä varten, että se tekee tarpeeksi painetta. Alla esimerkkinä yksi morrimuotti.
No nyt alko homma pelittää, joten kiitoksia vinkeistä kuhavellinkeittäjä ja vetorauta 
Taas on pariviikkoo vietetty verstaalla ja tänään pääsi vähän kokeileenkin. päivän valjettua totesin että kala paikan ympäri oli vedetty 500m verkkoo. ei siis paljon kaloja ollut edes odotettavissa.
- Liitteet
-
- IMG_fireappi.jpg (92.34 KiB) Katsottu 3742 kertaa
-
- IMG_haavasärki.jpg (96.18 KiB) Katsottu 3742 kertaa
-
- IMG_hailuappi.jpg (95.82 KiB) Katsottu 3742 kertaa
-
- IMG_holoappi.jpg (94.01 KiB) Katsottu 3742 kertaa
-
- IMG_holokuorre.jpg (95.64 KiB) Katsottu 3742 kertaa
Juu, oli tänään ainoo kuva mihin tömähteli!