"Tee se itse" tasurit
Alueen säännöt
Kaikkea vaapunrakentelusta veneiden maalailuun.
Kalamies.com foorumin yleissäännöt - Uittovideot
Kaikkea vaapunrakentelusta veneiden maalailuun.
Kalamies.com foorumin yleissäännöt - Uittovideot
-
kuhavellinkeittäjä
Re: "Tee se itse" tasurit
Komeita. Kiiski ja kuore pomminvarmoja ottikoneita.
Mc Mäkkärin puntarit hienoja, hyvä että sait uimaan. 
https://www.facebook.com/paaevafishing/
Sekä "onkimiehen elämää" blogi
Sekä "onkimiehen elämää" blogi
Mäkkärillä
Tuossa kepeitä hädässä tehtynä, oli kerittävä eiliselle pilkkireissulle, minkä takia kuvatkin on juuri mitä voi odottaa ennen kuutta aamulla kännykällä otettuna, koittakaa saada ideastani kiinni. Toinen esittää jotain punaeväistä muikkua ja toisessa yritin hieman imitoida sorvaa. Kalaakin antoivat
.

Tuossa kepeitä hädässä tehtynä, oli kerittävä eiliselle pilkkireissulle, minkä takia kuvatkin on juuri mitä voi odottaa ennen kuutta aamulla kännykällä otettuna, koittakaa saada ideastani kiinni. Toinen esittää jotain punaeväistä muikkua ja toisessa yritin hieman imitoida sorvaa. Kalaakin antoivat

Mun rasat jäi jopparille.
...
Viimeksi muokannut Mäkkäri, 11:56:12 19.08.2017. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ompas Komeeta tasuria valmistunut ketjuun.
Lebajoen mallissa kylkievät tuo hyvin ilmettä ja pinnat näyttää hienolta. Ihme jos ei kalat tykkää.
Mäkkärillä hieno kuore, varmasti toimii.
Kuinka syvistä vesistä pilkitte näillä malleilla?
Itsellä on seuraava projekti tehdä samaan runkoon toinen paino-osa, josta tulee painavampi.
Eli kevyttä matalaan ja syvempään painavampaa.
Oma malli painaa nyt vain 13g (kokopituus 90mm) ja tuntuma on hyvä n.6m asti (siimana mono 0,25).
Toinen runko tulee olemaan kokonaispainoltaan n.20g uudella paino-osalla.
Ensi viikolla pitäs saada valmiiksi, että pääsee vielä kokeilee ja säätää uintia näillä jäillä.
Lebajoen mallissa kylkievät tuo hyvin ilmettä ja pinnat näyttää hienolta. Ihme jos ei kalat tykkää.
Mäkkärillä hieno kuore, varmasti toimii.
Kuinka syvistä vesistä pilkitte näillä malleilla?
Itsellä on seuraava projekti tehdä samaan runkoon toinen paino-osa, josta tulee painavampi.
Eli kevyttä matalaan ja syvempään painavampaa.
Oma malli painaa nyt vain 13g (kokopituus 90mm) ja tuntuma on hyvä n.6m asti (siimana mono 0,25).
Toinen runko tulee olemaan kokonaispainoltaan n.20g uudella paino-osalla.
Ensi viikolla pitäs saada valmiiksi, että pääsee vielä kokeilee ja säätää uintia näillä jäillä.
Taas on järvenpohjassa, pinnalla ja verstaalla vietetty aikaa ja tulostakin alkaa tuleen. Ainakin ahti antoi tänään. Tän lähemmäx ei särjen väriä näillä eväillä ja välineillä pääse. Kuvaan sitä ei vaan saa niin välitettyä. Mutta nyt se näyttää pinnalla ja pinnan alla siltä kun sen kuuluu. ainakin näillä vesillä. Ja kun aikaahan tässä puntarin teosta jää niin hitosti ylimääräistä ni piti vielä alkaa yöllä kikkaileen ja tehdä hybridi eli toinen puoli särki ja toinen ahven. kalaakin se tänään antoi ihan mukavasti, liekö säälistä ottaneet moiseen hässäkkään.
- Liitteet
-
- IMG_särki.jpg (85.4 KiB) Katsottu 5246 kertaa
-
- IMG_hyappi.jpg (90.18 KiB) Katsottu 5246 kertaa
Lebajoen tasurit kyllä pirun nättejä, niinku myös muillakin.
Huh huh.
Huh huh.
- Holkkipolvi
- On nähnyt Tuksun aromipesän
Kaksi ekaa painavammalla "sisustuksella".
Paino 20g, runko 60mm ja kokonaispituus 90mm.
Viikonloppuna testaileen.
Paino 20g, runko 60mm ja kokonaispituus 90mm.
Viikonloppuna testaileen.
Kalarosvo on kyllä onnistunu saamaan nii hyväuintisen kevennetyn että oksat pois, ainakin meikäläiseltä löyty luotto heti ensi kosketuksella kun pääs testaamaan kun kaverin vavassa ollutta kalarosvoa kokeilin. Sillä tullan saamaan vielä kalaa se on varma. Isot peukut onnistuneelle kehitystyölle, hyvälle uinnille ja hienoille maalauksille! Hitain kevennetty mitä ite päässy koittaan.
Lebajoen värkit aikamoisia taideteoksia myös ei voi muuta sanoo : ) Kyllä on kevennettyjen tekijät kehittyny ja lisääntyny viime aikoina!! Jatkakaa samaan malliin : )
Lebajoen värkit aikamoisia taideteoksia myös ei voi muuta sanoo : ) Kyllä on kevennettyjen tekijät kehittyny ja lisääntyny viime aikoina!! Jatkakaa samaan malliin : )
-
Nocturnal Animal
Tekeehän täällä joku oikeita pilkkejäkin vielä
Oikeen laidan voisin ryöstää.
Oikeen laidan voisin ryöstää.
Vuorovetten Prinssi, parjattu rantarunkkari
-
Nocturnal Animal
Prinssillä erilainen maku kuin muilla. Vasen laita alkaa oleen ryöstetty
.
- Sostakovits da Silva
- Ilmo Tampio Lounasheimo
Itsekin kallistuisin oikeen reunan puolelle. Ylin näyttää perusmuikulta, jossa harmaan sävyä ja vanajan kuore eli sininenhän se siellä. Olisi varmaan esimerkiksi pomminvarmat valinnat siiman jatkeeksi Vanajaselkä-Hauhoselkä-Ilmoilaselkä akselille.
Wanderlei César Da Silva. Raha ei tee onnelliseksi, mutta se rauhoittaa hermoja.
-
Nocturnal Animal
Kuva valehtelee enemmän kuin tuhat sanaa
. Oikealla ylhäällä on kiiskiväri. Valo heijastuu lakasta niin että, kylki näyttää hopeammalta kuin onkaan. Todellisuudessa vain alaosastaan helmiäishopea muuten kuultoruskea mustilla roiskeilla. Maha hopeinen ja kurkunalus fuorioranssi.
- Sostakovits da Silva
- Ilmo Tampio Lounasheimo
Joo, kuva valehtelee.
Käyhän tuo kiiskivärikin, jos ahven sattuu olemaan pohjan tuntumassa paikoillaan, niin kyllä kiisken luulis kelpaavaan. Tällä kaudella 180 g ahvenella, oli kaksi kiiskee mahassa, sulamaton ja sulanut, pituutta niillä oli kumpaisellakin 75 mm.
Yhdellä noin 80 g ahvenella, oli noin 90 mm sulanut sulkava pyrstöstä päätellen, otti tasurin alakoukkuun. Kun se hypähti jäällä, niin pyrstö tuli suusta esille. Vedin sulaneen kalan sisuksista pois. Joten oli ollut nälkä.
Käyhän tuo kiiskivärikin, jos ahven sattuu olemaan pohjan tuntumassa paikoillaan, niin kyllä kiisken luulis kelpaavaan. Tällä kaudella 180 g ahvenella, oli kaksi kiiskee mahassa, sulamaton ja sulanut, pituutta niillä oli kumpaisellakin 75 mm.
Yhdellä noin 80 g ahvenella, oli noin 90 mm sulanut sulkava pyrstöstä päätellen, otti tasurin alakoukkuun. Kun se hypähti jäällä, niin pyrstö tuli suusta esille. Vedin sulaneen kalan sisuksista pois. Joten oli ollut nälkä.
Wanderlei César Da Silva. Raha ei tee onnelliseksi, mutta se rauhoittaa hermoja.
Tervehdys! Olisko antaa vinkkiä hyvästä (tukevammasta) koukusta, käytössä kamasanin B800 nro.4 mutta tahtoo etukoukkuna taipua kiviin/jäähän osuessaan ja lopulta katkeaa kun muutaman kerran oikoo. Elikkä vahvempilankasta nro.4 koukkua etsinnässä, ei tarvitse olla varreltaan niin pitkä kun tuo kamasan on, mutta terävyyttä saisi olla samoin. Upeita tasureita sivut täynnä, käsityön taidonnäytteitä, hienoa!
...
Viimeksi muokannut Mäkkäri, 11:57:06 19.08.2017. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
...
Viimeksi muokannut Mäkkäri, 11:57:27 19.08.2017. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
Täällä saa aina ihmetellä käden jälkeä, kuten myös tuolla muiden vieheiden valmistuksen puolellakin.