Tarvis neuvoja uisteluveneen ostoon

Alueen säännöt
Tälle palstalle keskustelut jotka koskevat veneitä, niihin liittyviä varusteita ja kulkupelejä.
Kalamies.com foorumin yleissäännöt
Alipapa

Tarvis neuvoja uisteluveneen ostoon

Viesti Kirjoittaja Alipapa »

Moro,

Tarvis vähän neuvoja uisteluveneen ostoon.

+ Tilaa 2-3hlö
+ Henkilöautolla kuljetettava. Helppo laskee rantaa ja vetää pois. Helppo hoitaa.
+ Vakaa (Saimaa ja saaristo vesistöinä)
+ Ht 2hlö (vois hetken nukkua tai olla syksyllä tuulta/vettä suojassa)
+ En heittele, joten ei tarvi olla kauheasti tilaa. Olen 190cm pitkä kaveri eli ees olis kiva makaa suorana.
+ nelitahti pihi ;)

- Hintaa alle 10 000e. Oon katellu kaikki Busterit, Bellat, Scantic, Hurricanit etc. mut ei oo käytännön kokemusta
- Aikasemmin ollu soutuvene moottorilla
- Tietoa kalastamisesta on 30 vuoden ajalta, mutta ei veneistä. Nyt ostin mökin saimaalta niin pitäs päästä sinne kalaa ja asunto on Arabianrannassa niin olis kiva käydä saaristossa kalassa.

Kertokaa ihmeessä neuvoja ja kokemuksia, mikä olis hyvä vene 20 vuodeksi tai jonka hinta kestää aikaa. Kiitos.
OOh!No

Re: Tarvis neuvoja uisteluveneen ostoon

Viesti Kirjoittaja OOh!No »

Älä osta pientä venettä. Se ei kannata.
Osta iso vene, se kyllä kannattaa :mitaviddua:
Samtheman
Pippelsman

Viesti Kirjoittaja Samtheman »

Henkilöauto on? Ja määritä helppo lasku ja nosto? Vene, etenkin traileroitava sellainen, on aina jonkin suhteen kompromissi. Vetopaino, kortti, traikun kantavuus, kohteen rampin materiaali, auton vetokyky ja ennen kaikkea nostokyky, veneen halutut keliominaisuudet (saaristo on laaja käsite), kalastus kai vetäen? 20 vuodeksi ei välttämättä saa vielä hytillistä venettä kympillä...
ISO uisteluvene kaupan! Nettivene 735003

Tsekkaa mun blogi: https://www.facebook.com/ruodollarokotettu/?fref=ts
drwho

Viesti Kirjoittaja drwho »

Vene on kun auto, ei sitä oo järkee ostaa loppuiäks riesaks vaan niitä kannattaa vaihtaa ku ikä alkaa painaa ja siitä vielä saa jotain.

Sanoisin, että konetehoo pitää olla vähintään 50hp ja toi sais olla selkeesti 2000- luvun puolella tehty. Nettiveneestä osu silmään:

http://m.nettivene.com/moottorivene/fli ... vifNav=Y#1
weeman
Mulla on Kekkosen kalavaaka

Viesti Kirjoittaja weeman »

mieltäni jäi harmittamaan, että ostin innoissani ekan veneen mikä sattui lähelle. kun tarkemmin ajattelee olisi pitänyt ostaa alu vene jossa jo valmiiksi sadesuojaa. koneen koko alkaa ärsyttää koska kaikki muut menevät kovempaa. kannattaa laittaa plussat ja miinukset listalle ja säästää vielä että oikeanlainen sattuu tulemaan kohdille.
weeman

tossa oli jupezkun vene jota kuolasin, mutta kun ei pelimerkit riitä.
Alipapa

weeman kirjoitti:mieltäni jäi harmittamaan, että ostin innoissani ekan veneen mikä sattui lähelle. kun tarkemmin ajattelee olisi pitänyt ostaa alu vene jossa jo valmiiksi sadesuojaa. koneen koko alkaa ärsyttää koska kaikki muut menevät kovempaa. kannattaa laittaa plussat ja miinukset listalle ja säästää vielä että oikeanlainen sattuu tulemaan kohdille.
Eikö mulla olekkin tuossa + ja - esillä :)

Uisteluveneen ei tarvi maksaa 10 000e yli vaan ihan alumiinivene pitää hintansa pitkää esim. Buster. Miks haluisit nyt alumiiniveneen?
weeman

rantautuminen eri saariin. ainakin itestä tuntuu että kun kivet ja kallio hakkaa niin selkää karmii mitkä jäljet jää pohjaan.
Alipapa

Puhutko nyt alumiinista vai lasikuidusta?
Mikkeee

Viesti Kirjoittaja Mikkeee »

Lasikuidusta ?
tpl2

Viesti Kirjoittaja tpl2 »

Mulla 580 Big Game Yamarin enkä kyllä enää palaa avoveneeseen.130hv vie siirtymät maks 39 solmun nopeudella ja 8hv nelarilla hoituu uistelut.Kabiinissa ei tarvi palella sekä samalla voi kuunnella Katri Helenaa ja ottaa sen yhden lonkeron.
Herra 47

Viesti Kirjoittaja Herra 47 »

tpl2 kirjoitti:Mulla 580 Big Game Yamarin enkä kyllä enää palaa avoveneeseen.130hv vie siirtymät maks 39 solmun nopeudella ja 8hv nelarilla hoituu uistelut.Kabiinissa ei tarvi palella sekä samalla voi kuunnella Katri Helenaa ja ottaa sen yhden lonkeron.
Tuossa on kyllä tilaa oikein mukavasti ja kabiinissa on mukava olla säältä suojassa (ja musiikin voi onneksi itse valita :wink:), mutta taitaa olla aika raskas henkilöautolla vedettäväksi? Saati luiskalta nostettavaksi? Vaikka onhan henkilöautojakin moneen lähtöön.

Vetouistelu.comista muuten löytyy koosteita erilaisten vene+moottori+varusteet+traileri -yhdistelmien punnituituista painoista. Usein setillä on massaa oletettua enemmän. http://www.vetouistelu.com/bbs/keskuste ... 478&pts=12
Vihernieriä paras nieriä - Nokkalohi paras lohi - Jänkäkoera paras koera
tpl2

Viesti Kirjoittaja tpl2 »

Herra 47 kirjoitti:
tpl2 kirjoitti:Mulla 580 Big Game Yamarin enkä kyllä enää palaa avoveneeseen.130hv vie siirtymät maks 39 solmun nopeudella ja 8hv nelarilla hoituu uistelut.Kabiinissa ei tarvi palella sekä samalla voi kuunnella Katri Helenaa ja ottaa sen yhden lonkeron.
Tuossa on kyllä tilaa oikein mukavasti ja kabiinissa on mukava olla säältä suojassa (ja musiikin voi onneksi itse valita :wink:), mutta taitaa olla aika raskas henkilöautolla vedettäväksi? Saati luiskalta nostettavaksi? Vaikka onhan henkilöautojakin moneen lähtöön.

Vetouistelu.comista muuten löytyy koosteita erilaisten vene+moottori+varusteet+traileri -yhdistelmien punnituituista painoista. Usein setillä on massaa oletettua enemmän. http://www.vetouistelu.com/bbs/keskuste ... 478&pts=12
Painaahan toi kippo jotain,1200kg on aika lähellä totuutta.Siihen sitten trailerin paino päälle ja 1500kg on täynnä.Riippuu paljolti luiskasta miten tuon painonen nousee ja voihan auton ottaa aina koukusta irti ja laittaa liinan trailerin ja vetokoukun väliin...Mut kevyempää varmasti kivempi nostella.
Samtheman
Pippelsman

Viesti Kirjoittaja Samtheman »

Ton painosta pakettia vetelee esim. diesel-octavialla hyvin. Mulla saman painoinen, ja 1,6 tdi etuveto. Tietenkin ramppi pitää olla kova ja hiekaton.
ISO uisteluvene kaupan! Nettivene 735003

Tsekkaa mun blogi: https://www.facebook.com/ruodollarokotettu/?fref=ts
drwho

Viesti Kirjoittaja drwho »

Etuveto Passatilla (2.0 TDI) ei noussu kyllä 515 Fasteri vähänkään märältä ja jyrkemmältä slipiltä. Optimiolosuhteissa tollakin toki nosti isommankin vekottimen.
Vastaa Viestiin