Liperin Kirkkolahti

Alueen säännöt
Kaikki onginnasta sekä talvi- ja kesäpilkinnästä.
Kalamies.com foorumin yleissäännöt - Pilkkivaatteet, pilkkikengät
lohipilkkija

Liperin Kirkkolahti

Viesti Kirjoittaja lohipilkkija »

Eli minkä hintasia ovat pilkkiluvat talvella tuohon kirjopaikkaan. Ja mistä lupia saa?
Lisäksi voi kertoa otti vieheitä ja paikkoja yms.
Ja minkälaiset istutukset tuonne on/saako sieltä kalaa
Ja joko on siellä kausi avattu?
MUTTA TUO LUPA JUTTU ON PÄÄASIALLISIN KYSYMYS...JOTEN SIIHEN KAIPAAN APUA KIITOS !!! :hattu: :hattu:
rambo3

Re: LIPERIN KIRKKOLAHTI!!!

Viesti Kirjoittaja rambo3 »

En ole lohipilkkijä enkä hinnoista tiedä kun tasan yhden kerran olen paikalla vuosia sitten käynyt kalastamassa mutta silloin lupia sai ST1 huoltoasemalta joka on siinä tien varressa kun ajellaan Joensuusta Liperiin päin.

Ottipaikoista sen verran että alue on hyvin matala, keskellä aluetta tuntui olevan yksi monttu joka oli suosittu paikka, toinen ottipaikka oli kai ihan siinä verkon vieressä jolla alue on aidattu muusta vesistöstä. Pilkeistä ei kummempaa tietoa, ootto-ongella taisivat silloin pyytää ainoat kalat, itse en saanut mitään.

Lohicupin kisoja tuolla järjestetään kai paljon ja silloin sinne istutetaan hyvin kalaa eli kisojen jälkeen olen kuullut olevan hyvät mahdollisuudet kalansaaliisiin. Muuten se ei kai ole minkään kovin kalaisan paikan maineessa.
lohipilkkija

Oletko käynyt tuolla kuinka monta vuotta sitten?
Ja miten paljon oli pilkkijöitä ja saivatko ne sillä ootto ongella miten paljon sitä kalaa?
Mynttinen
Georgen kaksoisveli

Viesti Kirjoittaja Mynttinen »

Käytiin pari vuotta sitten kerran ja toista kertaa en mene.

Ostin luvat ja pilkin siinä verkon vieressä joka on jään alle ujutettu.

Tuli porukka ja meni kalalle sille toiselle puolen missä ei ole istutettu ja sinne ei tietysti lupiakaan tarvitse.

He saivat 2kpl kirjoa kolmeen mieheen ja me kahdestaan ei nykyäkään.
Vuosivaappuja vielä muutama jäljellä http://www.tami-vaappu.com
rambo3

Viesti Kirjoittaja rambo3 »

lohipilkkija kirjoitti:Oletko käynyt tuolla kuinka monta vuotta sitten?
Ja miten paljon oli pilkkijöitä ja saivatko ne sillä ootto ongella miten paljon sitä kalaa?
Onhan tuosta aikaa varmasti puolenkymmentä vuotta. Silloin oli todella nihkeä syönti ja koko päivän aikana taisivat saada vain pari kalaa ootto-ongilla. Ja kun yksi sai heti aamusta kirjolohen soitti siitä ilmeisesti jollekin ja kohta oli jää mustanaan kyläläisiä kyttäämässä ja seuraavat pari tuntia tuntui siltä ettei sekaan mahdu. Eli paikalliset mielestäni onkii aika tehokkaasti kalat pois. Kyllähän tuotakin paikkaa varmaan kannattaa käydä kokeilemassa, eihän siinä menetä mitään (muuta kuin yhden päivän ja luvan hinnan)...kuten sanoin en itse ole lohipilkinnän mestari enkä tykkää kalastusmuodosta jossa odotetaan sitä yhtä kalaa koko päivä. Itse kävelen mielelläni pitkin järvenselkiä ja tarjoilen tasuria ahvenille.
lohipilkkija

Joko paikka on auki tälle talvelle?
JuP€

Viesti Kirjoittaja JuP€ »

Kaikille vaan tiedoksi, että LIperin lohiallas avataan kalastukselle 3.1 klo 9.00. Lupia saa ST -ykköseltä !
Vastaa Viestiin