Omavalmiste uistimet
Alueen säännöt
Kaikkea vaapunrakentelusta veneiden maalailuun.
Kalamies.com foorumin yleissäännöt - Uittovideot
Kaikkea vaapunrakentelusta veneiden maalailuun.
Kalamies.com foorumin yleissäännöt - Uittovideot
Re: Omavalmiste uistimet
Tuossa on bilteman teippiä. Pitää olla luonnollisesti oikeanmuotoinen vaappu ettei tule ryppyjä. Ei siis liikaa muotoja. Mitä tasaisempi pinta sitä parempi. Muuten toimii hyvin.
- Liitteet
-
- 10350539_10202975360611994_4302582145654766273_n.jpg (31.15 KiB) Katsottu 6933 kertaa
Ei pysty tuota uraa tekemään,sorvista tulee suorana ja itse sitten dremelillä vetäisen uran. Kiitokset vaan kehuista,mukava kuulla että miellyttää silmää! Jos kalatkin vielä mieltyvät niin mukavahan se olis...uinnin ainakin olen saanut noihin aika mukavaksi,liekö juuri tuosta urasta johtuvaa....
Tarkoitukseni ei ollut moittia sorvia tai sen käyttäjää!mossev12 kirjoitti:ite tein sorvin ja yrittäny muutella ja viimeistellä sitä mut kyl siinä aina joutuu käsin pikkasen hiomaankin. lovet kyl onnistuu mut loivana jos jyrkkäreunasen loven haluaa nii käsin viimeistellä pitää. ainoo moka mun sorvis et mahtuu vaa 16cm kertaa 3cm palikkakledju kirjoitti:Kyllähän calcutta mä sen ilmeen muistan.![]()
Kysymys JPK75: lle. Saako sun sorvari tehtyä ton otsaloven vai teetkö itse hiomalla? Mahtavan näköisiä sun vaaput.
Itsellä on pieni ongelma kun joudun hiomaan itse suoran kohdan jolloin jokainen on aina vähän erilainen ja kun muutenkin pitää välillä aika paljon viimeistellä hiomalla sorvattua aihiota.
Lähinnä ihmettelin onko tuollainen loven tekeminen mahdollista suoraan sorvilla vai pitääkö tehdä käsin hiomalla.
Sen tiedän/tiesin että aihio pitää hiomalla viimeistellä ja kyllähän niissä pitää oma kädenjälki vähän näkyä. Kaikinpuolin olen ollut tyytyväinen sorvausjälkeen mutta tuo suoran kohdan tekeminen on ollut kotikonstein hankala saada suoraan ja suurinpiirtein samanlaiseksi kaikkiin?
PS: sorvauksesta tietämätön.
Varmasti miellyttää kalalojakin..jpk75 kirjoitti:Ei pysty tuota uraa tekemään,sorvista tulee suorana ja itse sitten dremelillä vetäisen uran. Kiitokset vaan kehuista,mukava kuulla että miellyttää silmää! Jos kalatkin vielä mieltyvät niin mukavahan se olis...uinnin ainakin olen saanut noihin aika mukavaksi,liekö juuri tuosta urasta johtuvaa....
Itse olen miettinyt juuri tuon otsan merkitystä suhteessa vaapun uintiin. Oma havaintoni on ollut, että mitä leveämpi ja jyrkempi otsan suora kohta niin sen helpompi säädettävyys ja virran kesto kovallakin potkulla.
Hyvää Joulua Kaikille!
Vihdosta viimein sain nää ensimmäiset lipat valmiiksi.

Komeita onknuuz kirjoitti:Hyvää Joulua Kaikille!
Mistäs oot rungon tehny?
Hyvät Joulut sinnekin.
Kiitoksia! Runko noissa on polyuretaanimuovia.erkkari kirjoitti:Komeita onknuuz kirjoitti:
Vihdosta viimein sain nää ensimmäiset lipat valmiiksi.![]()
Mistäs oot rungon tehny?
Hyvät Joulut sinnekin.
Joulupukki toi fluori createxeja
Tais kyl olla muori mut kuiteski tieti mitkä värit toimii
Saatto ehkä olla sisäpiiritietoa ku oli maalattava setti valmiina

Tais kyl olla muori mut kuiteski tieti mitkä värit toimii
Saatto ehkä olla sisäpiiritietoa ku oli maalattava setti valmiina

Onkos toi jotaa mikä toimii ilman suurempia lämpöjä?knuuz kirjoitti:Kiitoksia! Runko noissa on polyuretaanimuovia.erkkari kirjoitti:Komeita onknuuz kirjoitti:
Vihdosta viimein sain nää ensimmäiset lipat valmiiksi.![]()
Mistäs oot rungon tehny?
Hyvät Joulut sinnekin.
Kerrostalos keittiös askartelen ni ei viittis nuotiota virittää
Oon ite noit vastaavia lippoja lyijylevyst liimaamalla tehny.
Toi kohta vaa mist toi lanka läpi tulee repeää suht helpost,ei tosin käytös vaikuta mitenkää mut peri-aatteest kyrsii
Miettin vaa et mitä käyttäis et sais kuitenki riittäväst painoa ja kestoa.
Tää meni vähä ohiPrinssi kirjoitti:Taidat tykätä pienestä![]()
Fetismiä![]()
Mut voit arvata minkä mittasia rimoja mul on ku yhest tulee 4 noita
Juu mut en mä oikeen isompia tarvikkaan ku jalommat kalat yleensä kohteena ja jos kuhaa kalastan ni niilleki noi kelpaa.
Täälpäin kuhat käytännös 1 kymmenestä mitallisia
Siis mereltä saadut.
Tosin siikakoskest tuli vahinko kuha 2.8kg putkiperhol
juu toimii ihan huoneenlämmös ja kovettuu noin 10minuutis. kannattaa käydä silcomin sivuilla, löytyy kaikkee kivaa!erkkari kirjoitti:Onkos toi jotaa mikä toimii ilman suurempia lämpöjä?knuuz kirjoitti: Kiitoksia! Runko noissa on polyuretaanimuovia.
Kerrostalos keittiös askartelen ni ei viittis nuotiota virittää![]()
Oon ite noit vastaavia lippoja lyijylevyst liimaamalla tehny.
Toi kohta vaa mist toi lanka läpi tulee repeää suht helpost,ei tosin käytös vaikuta mitenkää mut peri-aatteest kyrsii![]()
Miettin vaa et mitä käyttäis et sais kuitenki riittäväst painoa ja kestoa.
Taitaa olla väriltään valkoinen hartsi?
Kävin kattoos muttei ainakaa omaa silmää osun
Siis ainakaa mun pienen budjetin alle 20e touhuihi
Pätäkkä aina niin loppu et jos jotaa saa myytyä ni menee ruokaan ja muksuille
No uutta duunia metästän jos sit joskus sais askartelu rahat askarteluu käytettyy

Siis ainakaa mun pienen budjetin alle 20e touhuihi
Pätäkkä aina niin loppu et jos jotaa saa myytyä ni menee ruokaan ja muksuille
No uutta duunia metästän jos sit joskus sais askartelu rahat askarteluu käytettyy
Piti kokeilla tällasenki värkkäämistä. Pituutta aihiolla 14cm ilman pyrstöä ja painoa kertyi suurinpiirtein 55g.

Kieltämättä komea abborre.
Voi koht ton omien tekeleiden lähettämisen lopettaa,ettei liikaa hävetä
Voi koht ton omien tekeleiden lähettämisen lopettaa,ettei liikaa hävetä
Mahtavan komee appura!!!!!
Täytyy sanoa, että Solar on toiminut aikamoisena innoittajana tuon suhteen. Ainut vaan ettei sellaiseen työnjälkeen kyllä millään pysty.
Hyvä jos näyttää hyvältä.
Sitten vähän perinteisempää. Viitisentoista Rannaria tuli myös valmiiksi ensivuoden koitoksiin.

Sitten vähän perinteisempää. Viitisentoista Rannaria tuli myös valmiiksi ensivuoden koitoksiin.

Kivoja, mut ei mun vesille, ainakaa mun veneeseen.
Saatan olla idioottikin..
Saatan olla idioottikin..
Vuorovetten Prinssi, parjattu rantarunkkari
-
Team EPA Fishing
Prinssi, ei niitä veneeseen pidäkään ottaa, ne on rannikkovaappuja!

Keitto per heitto!
Nii niitä ei saa käyttää veneessä !
Juu! Ei missään nimessä veneeseen! Tällanen EU-säännös tuli voimaan muutama vuosi sitten ja ainakin tääläpäin pitävät ratsioita ettei kukaan käytä rannareita veneessä. 
-
Team EPA Fishing
Sai käyttää veneessä, tai ei niin komeita ne on joka tapauksessa!
Keitto per heitto!
Löytyykös mistään noiden rannareiden teko-ohjeita tai haluuko joku nakata yyveellä infoa?
Välil aina iskee himo jotaa uutta kokeilla ku ei täs tuu viäl muuta ku keposia vaappuja,mini-lusikoita,lippoja ja putkipervoja tehtyä
Tai muutenki jos jollaa jotaa spessua mielessä muttei ite tee vieheitä ni voisin joskus kokeilla mitä syntyis.
Nii ja tos viimiset sotkut
Harvinaisen paska asettelu ja kuva jopa multa

Välil aina iskee himo jotaa uutta kokeilla ku ei täs tuu viäl muuta ku keposia vaappuja,mini-lusikoita,lippoja ja putkipervoja tehtyä
Tai muutenki jos jollaa jotaa spessua mielessä muttei ite tee vieheitä ni voisin joskus kokeilla mitä syntyis.
Nii ja tos viimiset sotkut
Harvinaisen paska asettelu ja kuva jopa multa