Saa Hdi malliin pilkkianturin, mutta tuota DSI:tä sillä ei saa toimimaan, eikä siitä pilkkimisessä mitään hyötyä edes ole. Lowrance käyttää koodia PTI-WBL tuohon anturiin ja se käy tuohon 4X HDI luotaimeen. Katso sivu pari taaksepäin, laitoin sinne havaintokuvaa pilkkianturin ja tuon normaalianturin kokoeroista. Tuo pilkkianturi mahtuu loistavasti myös nelosen reiästä, mutta itsellä ei tulisi mieleenkään käyttää nelosen poraa luotaimen kanssa..tai edes ilman.Letukka kirjoitti:Tuli hommattua eliten 4x hdi, kuten varmasti monelta täällä löytyy. Pakettia aukoessa tuli pientä takapakkia. Anturi onkin melko mötkäle verrattuna garminin anturiin. Pääasiassa sintit on mahtuneet ylös nelituumasen reiästä, mukaanlukien muutama yli kiloinenkin. Ilman sen kummempia mittaamisia näytti pahasti siltä, ettei anturi vaakatasossa nelituumasen reiästä mahdu.
Onkos tuohon kukaan keksinyt konstia, millä anturi saadaan jääkannen alle pujoteltua oikeaan asentoon? Ensih
tään meinasin jo tilata pilkkianturin, mutta näyttipä tuo pahasti siltä ettei sitä hdi-malliin edes saa.
Kaikuluotain ja pilkintä
Alueen säännöt
Kaikki onginnasta sekä talvi- ja kesäpilkinnästä.
Kalamies.com foorumin yleissäännöt - Pilkkivaatteet, pilkkikengät
Kaikki onginnasta sekä talvi- ja kesäpilkinnästä.
Kalamies.com foorumin yleissäännöt - Pilkkivaatteet, pilkkikengät
Re: Kaikuluotain ja pilkintä
Onko isommat ahvenet yleensä kiinni pohjassa vai välivedessä kyttäilemässä, kun kaiulla katsoo ennen pilkin pudotusta? Kalan aktiivisuus tietenkin vaikuttaa, mutta noin keskivertona..
Onko kellään ollut vierekkäin jäällä Garmin echo 300 ja 500 sarjanen.
Tuumailen vaan onko tuosta isommasta näytöstä enenmän "apuja".
Tuumailen vaan onko tuosta isommasta näytöstä enenmän "apuja".
"Pohjakalahan" ahven on, ellei se ole syönnöksellä..
Ja luotaimeks riittää vempele, jolla kalat erottaa noin pääpiirteittäin ruudusta, eli onko / tuleeko reijän alle / pilkille mtn.
Kalan koon ja oikeestaan lajinkin oppii melki tuntemaan rimpulastakin..
Eikä sitä pilkkiä ees tarvii luotaimelta nähä ku tietää käsimetreillä suunnilleen missä mennään, eli alkeellisellakin pärjää ilman mtn "hifistelylaitteilla"
Tai näyttihän tuo mun mikä lie kiinan ihme aikoinaan pilkinkin aika hyvin, ennen kuin polkasin anturin päälle kävellessä.
Ny pilkki toisinaan vilahtaa näytöllä kuulutusvedoilla.
"Pikaliimaistutuksella" painamalla piuhaa takas anturiin, lisäämällä epoksia ja varmentamalla hökötys jeesusteipillä, on tuo ollu soiva peli vielä vuosia ku väliin piuhoja kääntelee ja anturia hetkuttaa
Ei pilkkimisestä kuten ustelustakaan tarvii välttämättä tehä omakotitalon hintasta lajia
Ja luotaimeks riittää vempele, jolla kalat erottaa noin pääpiirteittäin ruudusta, eli onko / tuleeko reijän alle / pilkille mtn.
Eikä sitä pilkkiä ees tarvii luotaimelta nähä ku tietää käsimetreillä suunnilleen missä mennään, eli alkeellisellakin pärjää ilman mtn "hifistelylaitteilla"
Tai näyttihän tuo mun mikä lie kiinan ihme aikoinaan pilkinkin aika hyvin, ennen kuin polkasin anturin päälle kävellessä.
"Pikaliimaistutuksella" painamalla piuhaa takas anturiin, lisäämällä epoksia ja varmentamalla hökötys jeesusteipillä, on tuo ollu soiva peli vielä vuosia ku väliin piuhoja kääntelee ja anturia hetkuttaa
Ei pilkkimisestä kuten ustelustakaan tarvii välttämättä tehä omakotitalon hintasta lajia
Vuorovetten Prinssi, parjattu rantarunkkari
Toisilla pitää olla "leluja" jos ei pienenä ole ollut ja toiset pärjää vähemälläPrinssi kirjoitti:"Pohjakalahan" ahven on, ellei se ole syönnöksellä..
Eikä sitä pilkkiä ees tarvii luotaimelta nähä ku tietää käsimetreillä suunnilleen missä mennään, eli alkeellisellakin pärjää ilman mtn "hifistelylaitteilla"![]()
Lelutkin, oikeestaan aseet tyyliin ilmakivääri, jalkajousi sun muut täyty kyllä tehä ite.
Niillä osu enemmän ihmisiin ku "varsinaisiin kohteisiin"
Eräs kaveri joka muuta väitti teini-iässä, sai turpaansa
Eli ankiaa on ollu
Niillä osu enemmän ihmisiin ku "varsinaisiin kohteisiin"
Eräs kaveri joka muuta väitti teini-iässä, sai turpaansa
Eli ankiaa on ollu
Vuorovetten Prinssi, parjattu rantarunkkari
Onneksi en tuntenut sua silloin. Olin nimittäin kloppina Damyl-miehiä.Prinssi kirjoitti: Abulon TOP 0,25mm, se ainoo ja oikee![]()
Eräs kaveri joka muuta väitti teini-iässä, sai turpaansa![]()
- silli
- Multimediatäkyonkija
- Viesti:
Hota, ottaisin ehkä sen 300 mallin jos se kuluttaisi vähemmän virtaa kuin tuo 500. Yksi 7Ah akku ei meinaa riittää koko päiväksi. Aina pitää varalla olla yksi ylimääräinen akku mukana. Vaihdoin Elite 4x:n tuohon 500 Garminiin että näyttö näkyisi gopro videoilla vähän paremmin, mutta ei tuolla näytön suurentamisella pilkkihommissa muuten mielestäni mitään lisähyötyä saavuta.
Ne on ilosia ne alle kiloset.
Onko kenelläkään tietoo miten kauan kestää Lowrancen x-4k paristot pakkaskelissä?
Jeps. No ahkiossa menis toinenkin akku mut tuumailaan vielä.silli kirjoitti:Hota, ottaisin ehkä sen 300 mallin jos se kuluttaisi vähemmän virtaa kuin tuo 500. Yksi 7Ah akku ei meinaa riittää koko päiväksi. Aina pitää varalla olla yksi ylimääräinen akku mukana. Vaihdoin Elite 4x:n tuohon 500 Garminiin että näyttö näkyisi gopro videoilla vähän paremmin, mutta ei tuolla näytön suurentamisella pilkkihommissa muuten mielestäni mitään lisähyötyä saavuta.
- jorkkiporkki
Tollasen lyijyhyytelöakun saa kyllä helposti pilattua väärällä käsittelyllä.
Pahimmat virheet ovat purkaminen liian tyhjäksi ja sitten vielä jättäminen tyhjänä seisomaan tai lataaminen liian suurella virralla. Akun voi saada kerrasta pilalle.
Tässä muutama nyrkkisääntö:
- akku on suunnilleen puolillaan kun napajännite on kuormittamatta 12,2V
- luotaimen päällä ollessa varmaan n. 12,1V (huoneenlämmössä)
- mitä tyhjemmäs akun purkaa, sitä lyhyemmäksi sen käyttöikä muodostuu, 50% on
kohtuullinen purkutaso
- lataa akku aina käytön jälkeen oikeanlaisella laturilla (ei liikaa virtaa, ei liikaa jännitettä)
- varastoi mielellään ylläpitolaturissa / ylläpitolataa n. kerran kuukaudessa
- kylmässä akun kapasiteetti laskee, -10 asteessa kapasiteetti on n. 80% 25-asteisesta
akusta
Akuissa on kyllä sitten vielä yksilöerojakin. Itelläni oli ensin Yuasa NP7-12 ja se menetti yllättäen kapasiteettinsa ehkä parinkymmenen käyttökerran jälkeen vaikka mielestäni käytinkin sitä asianmukaisesti. Tilalle hommasin sitten Leader CT7.2-12 akun ja se on pelannut jo pidempään moitteettomasti. Onneksi eivät ole kalliita, joten ei juurikaan harmita.
Jos reissu jää kesken akun takia harmittaa enemmän eli vara-akku vähintäänkin autossa mukana ei ole huono idea.
Pahimmat virheet ovat purkaminen liian tyhjäksi ja sitten vielä jättäminen tyhjänä seisomaan tai lataaminen liian suurella virralla. Akun voi saada kerrasta pilalle.
Tässä muutama nyrkkisääntö:
- akku on suunnilleen puolillaan kun napajännite on kuormittamatta 12,2V
- luotaimen päällä ollessa varmaan n. 12,1V (huoneenlämmössä)
- mitä tyhjemmäs akun purkaa, sitä lyhyemmäksi sen käyttöikä muodostuu, 50% on
kohtuullinen purkutaso
- lataa akku aina käytön jälkeen oikeanlaisella laturilla (ei liikaa virtaa, ei liikaa jännitettä)
- varastoi mielellään ylläpitolaturissa / ylläpitolataa n. kerran kuukaudessa
- kylmässä akun kapasiteetti laskee, -10 asteessa kapasiteetti on n. 80% 25-asteisesta
akusta
Akuissa on kyllä sitten vielä yksilöerojakin. Itelläni oli ensin Yuasa NP7-12 ja se menetti yllättäen kapasiteettinsa ehkä parinkymmenen käyttökerran jälkeen vaikka mielestäni käytinkin sitä asianmukaisesti. Tilalle hommasin sitten Leader CT7.2-12 akun ja se on pelannut jo pidempään moitteettomasti. Onneksi eivät ole kalliita, joten ei juurikaan harmita.
Jos reissu jää kesken akun takia harmittaa enemmän eli vara-akku vähintäänkin autossa mukana ei ole huono idea.
Nykyiset kajakit: RTM Abaco 4.2 Hi Luxe, RTM Disco+
Mulla tosiaan tuon 500 eskon kanssa on 12ah akku. Vilkaisin huvikseen mitä kaiku näyttää jännitteeksi kun sunnuntaina kaiku oli 6h putkeen päällä maksimi kirkkaudella. Kaiku ilmoitti jännitteeksi vielä 13.1V eli tuolla akulla pärjää kyllä pidemmänkin päivän. Itse vedän tavaroita ahkiossa niin tuo lisäpaino ei sinällään aiheuta päänvaivaa.
-
Satunnaiskalastaja
Kertokaapa, kaikuluotainpilkkijät, mitä hyötyä ja ongelmaa tuosta kaiusta on. Olen ymmärtävinäni, että kaiun kanssa se jännitys tulee siitä, kun näkee kalan lähestyvän pilkkiä. Toisaalta silloin on pilkittävä riittävästi pohjan yläpuolelta. Itse olen saanut parhaat saaliit pohjan tuntumasta, jolloin kaiusta ei ole iloa. Kuvittelisin, että jos haen esim. muikkuparvia ja niiden alla saalistavaa petokalaa syvemmiltä vesiltä, niin kaiku olisi ehkä paikallaan. Mutta jätetäänpä omat luuloni, ja kertokaapa kokemuksia.
Kaiun kanssa saa varmuuden onko reiällä kalaa vai ei. Ennen kaikua huomasin ajattelevani, että jos ei kukaan töki pyyntöä, ei reiällä ole kalaa. Kaiku on osoittanut, että monta kertaa kalaa kyllä on, mutta se ei syystä tai toisesta käy pilkkiin. Tieto kalojen läsnäolosta antaa kuitenkin motivaation vaihdella tasureiden kokoa ja väriä, ehkä jopa sytykkeen kokeilla morria 
Toisaalta tuossa on myös se ikävä puoli, että usein huomaa istuneensa pitkään saman "viivan" ääressä. Joskus on todella turhauttavaa seurata kalojen nousu pilkille -joutuen toteamaan että viivat painuvat jälleen pohjaan naureskellen rumille tasureille.
Lisäksi tuohan tuo kaiku lisää säätöä. Tämä voi tietysti olla myös positiivinen juttu. Mutta viimeksi akun loputtua kesken oli kieltämättä ihan kiva pyöriä ainoastaan vavan ja kairan kanssa.
Toisaalta tuossa on myös se ikävä puoli, että usein huomaa istuneensa pitkään saman "viivan" ääressä. Joskus on todella turhauttavaa seurata kalojen nousu pilkille -joutuen toteamaan että viivat painuvat jälleen pohjaan naureskellen rumille tasureille.
Lisäksi tuohan tuo kaiku lisää säätöä. Tämä voi tietysti olla myös positiivinen juttu. Mutta viimeksi akun loputtua kesken oli kieltämättä ihan kiva pyöriä ainoastaan vavan ja kairan kanssa.
Satunnaiskalastaja kirjoitti:Kertokaapa, kaikuluotainpilkkijät, mitä hyötyä ja ongelmaa tuosta kaiusta on. Olen ymmärtävinäni, että kaiun kanssa se jännitys tulee siitä, kun näkee kalan lähestyvän pilkkiä. Toisaalta silloin on pilkittävä riittävästi pohjan yläpuolelta. Itse olen saanut parhaat saaliit pohjan tuntumasta, jolloin kaiusta ei ole iloa. Kuvittelisin, että jos haen esim. muikkuparvia ja niiden alla saalistavaa petokalaa syvemmiltä vesiltä, niin kaiku olisi ehkä paikallaan. Mutta jätetäänpä omat luuloni, ja kertokaapa kokemuksia.
- silli
- Multimediatäkyonkija
- Viesti:
Isoja ykköskaloja ongittaessa luotain on mielestäni ehdottoman hyvä laite kun pystyy ajoittamaan tasurin liikkeen kalan noustessa tasurin tuntumaan. Väärin ajoitetulla tasurin repäisyllä saa tehokkaasti karkoitettua kalan. Hyvin toiminut tapa on hiljentää heiluttelua ja vaihtaa värisevään nostoon jos hyvä kala näyttäisi pilkkiä lähestyvän.
Sunnuntaina 1. kertaa pilkillä kaikuluotaimen kanssa. Ei mennyt ihan putkeen. Anturin olin virittänyt teleskooppiseen makkaratikkuun ja ajatuksena oli, että makkaratikku "lukitaan" styroksin palalla jään päälle erilliseen avantoon. Styroksin pala jäi kotiin, joten anturi ja makkararikku olivat varmasti jään alla
.
Osaako kukaan sanoa missä vika tai mihin suuntaan anturia pitäisi kääntää, että pilkin saisi näkymään Elite 4:llä?
Vettä oli alla n. 10 metriä, joista ensimmäiset 3 metriä tasuri piirtyi ohuena viivana oikealle ja sen jälkeen pieninä pilkkuina metrin matkalta, kunnes n. 4 metrin syvyydessä katosi näytöltä kokonaan.
Minulla oli jää/pilkkiasetus, herkkyys n. 80 % ja pilkkinä 10 cm kevennetty tasuri. Yritin anturia pyöritellä ja käännellä, mutta ei silti näkynyt. Itse asiassa ensimmäisen avannon jälkeen näkyi ainoastaan pystysuora keltainen viiva kun tasuri oli metrin jään alapuolella. Kokeilin samasta ja eri avannosta tasurin kanssa.
Kesällä kaiku on pelannut ok ja 1. avannolla näytti kalan tapaisenkin vielä (viiva ilmestyi ruudulle)
Tästä on hyvä jatkaa harjoituksia. Arvostaisin muitakin kuin "osta pilkkianturi" kommentteja.
Mitä tulee tuohon kaikuluotamen kanssa kalastamiseen, niin onhan se houkuttavaa. Muiden jo mainittujen lisäksi lisäisin, että sillä Näkee lähes heti onko alla kaloja (jos kaiku pelaa
). Ja onhan se vähän niin kuin videopeliä pelaisi, kun näkee näytöllä pilkin/jigin ja kalan, ja niitä kaaria/viivoja koittaa "yhdistää"
Niin minä ainakin olen vertikaalijigausta selittänyt kotona ja samalla tavalla yritän kaikuluotain pilkintääkin perustella. 
Osaako kukaan sanoa missä vika tai mihin suuntaan anturia pitäisi kääntää, että pilkin saisi näkymään Elite 4:llä?
Vettä oli alla n. 10 metriä, joista ensimmäiset 3 metriä tasuri piirtyi ohuena viivana oikealle ja sen jälkeen pieninä pilkkuina metrin matkalta, kunnes n. 4 metrin syvyydessä katosi näytöltä kokonaan.
Minulla oli jää/pilkkiasetus, herkkyys n. 80 % ja pilkkinä 10 cm kevennetty tasuri. Yritin anturia pyöritellä ja käännellä, mutta ei silti näkynyt. Itse asiassa ensimmäisen avannon jälkeen näkyi ainoastaan pystysuora keltainen viiva kun tasuri oli metrin jään alapuolella. Kokeilin samasta ja eri avannosta tasurin kanssa.
Kesällä kaiku on pelannut ok ja 1. avannolla näytti kalan tapaisenkin vielä (viiva ilmestyi ruudulle)
Tästä on hyvä jatkaa harjoituksia. Arvostaisin muitakin kuin "osta pilkkianturi" kommentteja.
Mitä tulee tuohon kaikuluotamen kanssa kalastamiseen, niin onhan se houkuttavaa. Muiden jo mainittujen lisäksi lisäisin, että sillä Näkee lähes heti onko alla kaloja (jos kaiku pelaa
Lakolle: Ekanatuli mieleen anturin kulma?
Tosin omat kokemukset ovat tasan 1 reissun mittaiset toistaiseksi tuolla Elite 4:llä. Minulla oli ihan perus anturi minkä laitoin vain kepin nokkaan. Keppi jaksaa just ja just kelluttaa anturia. Pysyy reiässä ilman että tarvii lukita kummemmin.(tähän vielä tulee parempi vaihtoehto).Niin säädöt itellä oli ihan normaalit tai no samat kun viimeisellä uistelureissulla. Herkkyyttä laitoin vähän lisää ollen 75%. Pilkin päivän matalassa, alle 5m vettä. Hyvin näytti kyllä pienen morrinkin ja kirjo-ongella kun olin niin näyttip se tahnaongesta pienen tahna pallonkin. Muutaman kalan, ahven ja kirjolohi näkyi ruudulla paksuna viivana. Välivedessä pari kertaa kirjolohi tai joku muu kala ui ohi.
Ahven hommaan en ole vielä ottanut mukaan, mutta kyllä sen joillekkin reissuille mukaan otan, kunhan tulee syvemmille vesille lähdettyä.
Kuvassa oleva viiva pohjantuntumassa on pieni morri.
Tosin omat kokemukset ovat tasan 1 reissun mittaiset toistaiseksi tuolla Elite 4:llä. Minulla oli ihan perus anturi minkä laitoin vain kepin nokkaan. Keppi jaksaa just ja just kelluttaa anturia. Pysyy reiässä ilman että tarvii lukita kummemmin.(tähän vielä tulee parempi vaihtoehto).Niin säädöt itellä oli ihan normaalit tai no samat kun viimeisellä uistelureissulla. Herkkyyttä laitoin vähän lisää ollen 75%. Pilkin päivän matalassa, alle 5m vettä. Hyvin näytti kyllä pienen morrinkin ja kirjo-ongella kun olin niin näyttip se tahnaongesta pienen tahna pallonkin. Muutaman kalan, ahven ja kirjolohi näkyi ruudulla paksuna viivana. Välivedessä pari kertaa kirjolohi tai joku muu kala ui ohi.
Ahven hommaan en ole vielä ottanut mukaan, mutta kyllä sen joillekkin reissuille mukaan otan, kunhan tulee syvemmille vesille lähdettyä.
Kuvassa oleva viiva pohjantuntumassa on pieni morri.
- Liitteet
-
- morri.jpg (85.78 KiB) Katsottu 7884 kertaa
Alla minun kohtuullisen toimivaksi osoittautunut anturiratkaiksuni. Anturi killuu johdon varassa rst-tangon pätkän painottamana. Anturin kulmaa saa säädettyä alakiinnityspisteestä tarvittaessa, jos esim johdon jäätyminen alkaa kinnata anturia väärään kulmaan. Vedonpoiston toteutin nippusiteillä. Aiemmin minulla on ollut anturille monenmoista keppiviritystä, mutta kyllä tämä nykyinen setup vaan toimii paremmin.
Asetuksista: muuten tehdasasetukset, matalaan herkkyyttä reilusti pois (40-50 %-tasolle) ja kympin vesissä saa pienellä vieheellä herkkyyden laittaakin jo 80-90 %-tasolle.
Toisessa kuvassa palstan innoittamat kauden satsaukset ja viritykset: Honkkarin pilkkipulkka (+kuminauhaviritykset ja kiinnityspisteet) ja retki jakkarareppu. Reppuun hankin repun alkuperäisvarustukseen kuuluvan lituskan astian (keskitaskussa) lisäksi 10l kantikkaan roskiksen pääosastoon järjestystä luomaan ja toisen lituskan roskiksen kaiun näytön, johdotuksien sekä akun säilyttämistä varten (alimassa taskussa). Pilkin tuosta pulkan päältä, pysyy reppu hyvin puhtaana ja pystyssä. Myös siirtymiset taittuvat vaivatta, kun ei tarvitse kuin nostaa anturi ja napata kaira ja pulkannaru kouraan..
Kuljetusmoodissa kaiku antureineen taittuu tuon roskiksen sisään ja tasku mahtuu vaivatta kiinni. Pidemillä siirtymillä pulkka sit sopiikin mukavasti poikittain farkku-avensiksen takaloosteriin joten pakkaus lähtiessä ja purku palatessa on kätevää suorittaa kotipihassa.
Mistä muuten tuo aiemmassa viestissä mainittu pilkkiasetus löytyy ja mitä se tekee?
Asetuksista: muuten tehdasasetukset, matalaan herkkyyttä reilusti pois (40-50 %-tasolle) ja kympin vesissä saa pienellä vieheellä herkkyyden laittaakin jo 80-90 %-tasolle.
Toisessa kuvassa palstan innoittamat kauden satsaukset ja viritykset: Honkkarin pilkkipulkka (+kuminauhaviritykset ja kiinnityspisteet) ja retki jakkarareppu. Reppuun hankin repun alkuperäisvarustukseen kuuluvan lituskan astian (keskitaskussa) lisäksi 10l kantikkaan roskiksen pääosastoon järjestystä luomaan ja toisen lituskan roskiksen kaiun näytön, johdotuksien sekä akun säilyttämistä varten (alimassa taskussa). Pilkin tuosta pulkan päältä, pysyy reppu hyvin puhtaana ja pystyssä. Myös siirtymiset taittuvat vaivatta, kun ei tarvitse kuin nostaa anturi ja napata kaira ja pulkannaru kouraan..
Kuljetusmoodissa kaiku antureineen taittuu tuon roskiksen sisään ja tasku mahtuu vaivatta kiinni. Pidemillä siirtymillä pulkka sit sopiikin mukavasti poikittain farkku-avensiksen takaloosteriin joten pakkaus lähtiessä ja purku palatessa on kätevää suorittaa kotipihassa.
Mistä muuten tuo aiemmassa viestissä mainittu pilkkiasetus löytyy ja mitä se tekee?
Veneanturi on herkkä suunnan ja kulman suhteen. Kokeilemalla haettava optimi ja jotenkin pyrittävä lukitsemaan sitten. Samat konstit käyttöön kuin kesällä esim. vertikaalihommissa ja pitäisi toimia hienosti.
Päivää ei voi vaihtaa. Tasuria voi.
Näemmä joutuu ns. pilkkireissun päällä ostamaan tuon Lowracen Elite 4x HDI:n. Mitä kannattaisi olla, että paketista saa rakennettua yhden illan aikana edes suunnilleen toimivan paketin pilkkitouhuun.
Jonkinlaisen tikun/ristin saanen paikan päällä puusta kyhätyksi perusantruria varten. Akuksi tulee 7,2 Ah:n 12V. Laturi löytyy.
Onko aparaatissa millaiset piuhat valmiina akkuun liittämistä varten? Tarvitaanko esim. erikseen sulakkeita väliin ja jos tarvii, niin millaisia. Löytyisikö esim. Biltemasta tarvittavat?
Mitäs muuta kannattaisi haalita tällaisen hätäratkaisun varalle: nippusiteitä, teippiä (ehkä vulkanisoituvaa?).
Jonkinlaisen tikun/ristin saanen paikan päällä puusta kyhätyksi perusantruria varten. Akuksi tulee 7,2 Ah:n 12V. Laturi löytyy.
Onko aparaatissa millaiset piuhat valmiina akkuun liittämistä varten? Tarvitaanko esim. erikseen sulakkeita väliin ja jos tarvii, niin millaisia. Löytyisikö esim. Biltemasta tarvittavat?
Mitäs muuta kannattaisi haalita tällaisen hätäratkaisun varalle: nippusiteitä, teippiä (ehkä vulkanisoituvaa?).
Onko garmin echo-luotaimen käyttäjät talvipäiville pärjänneet ns. Mukana tulleella originaali peräpeilianturilla vai onko hankittu Suomessa saatavilla olevista antureista joku muu?
Itsellä edessä 551dv-malliin toisen anturin hankinta, koska originaali peräpeilianturi on vaakasuunnassa n. 15 cm leveä, eli mahtuneeko hädin tuskin 6" tuuman avantoonkaan.
Pitäiskö olla 77/200, 50/200 vai riittäisikö pelkkä 200 Khz versio?
Tieto ois hyväksi, koska pelkkä anturi voi maksaa yli 150 euroa ja toimivan Garminin 300-500 sarjan uuden luotaimen antureineen saa alle 300 euron.
Antureiden tuotetiedoissa ei esim netissä ole kerrottu niiden mittatietoja, jotta tajuaa niiden sopivuuden suhteessa pilkkiavannon kokoon.
Jos olette pärjänneet orinaaliluotainpaketeilla antureineen, kiinnostaa tietää tarkat luotaimen mallinimet, koska moni lähivuosina myynnissä ollut ei ole enää tuotannossa/ saatavilla.
Tietoa Toimivista Garmineista talvipilkintään antureineen olisi hyötyä hankintaa suunnitteleville. Tietoa ei ole vielä häävisti tarjolla edes maahantuojalta. Jos itsellä on edessä pilkkiluotaimen hankinta, panin korvan taakse Sillin vinkin 300-sarjan mallista (ei dv, jos anturi tosi iso).
Itsellä edessä 551dv-malliin toisen anturin hankinta, koska originaali peräpeilianturi on vaakasuunnassa n. 15 cm leveä, eli mahtuneeko hädin tuskin 6" tuuman avantoonkaan.
Pitäiskö olla 77/200, 50/200 vai riittäisikö pelkkä 200 Khz versio?
Tieto ois hyväksi, koska pelkkä anturi voi maksaa yli 150 euroa ja toimivan Garminin 300-500 sarjan uuden luotaimen antureineen saa alle 300 euron.
Antureiden tuotetiedoissa ei esim netissä ole kerrottu niiden mittatietoja, jotta tajuaa niiden sopivuuden suhteessa pilkkiavannon kokoon.
Jos olette pärjänneet orinaaliluotainpaketeilla antureineen, kiinnostaa tietää tarkat luotaimen mallinimet, koska moni lähivuosina myynnissä ollut ei ole enää tuotannossa/ saatavilla.
Tietoa Toimivista Garmineista talvipilkintään antureineen olisi hyötyä hankintaa suunnitteleville. Tietoa ei ole vielä häävisti tarjolla edes maahantuojalta. Jos itsellä on edessä pilkkiluotaimen hankinta, panin korvan taakse Sillin vinkin 300-sarjan mallista (ei dv, jos anturi tosi iso).
ihan on orkkis anturi käytössä. 500 eskossa. eikä ole myöskään kallis tuo anturi.
http://kalastus.hongkong.fi/fi/veneily/ ... p/1077142/
http://kalastus.hongkong.fi/fi/veneily/ ... p/1077142/
Itsellä 77/200 anturi ja Echo 200 pilkkikäytössä.
77/200 peräpeilianturi mahtuu mukavasti 6" avantoon niin että voi vielä pilkkiäkin samasta.
77 kHz:lla saat leveämmän keilan -> hyötyä matalassa vedessä.
Sopiiko nuo "perusanturit" DV-malleihin.. sitä en tiedä. Joku paremmin tietävä voi kertoa.
Peliliikkeenä teet niin että ostat esim. Garmin Echo 151 reilulla satasella ja saat 77/200 anturin + pikkukaiun rymykäyttöön.
77/200 peräpeilianturi mahtuu mukavasti 6" avantoon niin että voi vielä pilkkiäkin samasta.
77 kHz:lla saat leveämmän keilan -> hyötyä matalassa vedessä.
Sopiiko nuo "perusanturit" DV-malleihin.. sitä en tiedä. Joku paremmin tietävä voi kertoa.
Peliliikkeenä teet niin että ostat esim. Garmin Echo 151 reilulla satasella ja saat 77/200 anturin + pikkukaiun rymykäyttöön.
- silli
- Multimediatäkyonkija
- Viesti:
Tuossa on mun nyt vuoden palvellut viritys. Styroksiboksi on kuidutettu ja pinnoitettu topcoatilla. Kansi tuettu finnfoam levyillä jotka liimattu kannen alle sikaliimalla. Anturi on tuettu oikeaan asentoon kemiallisella muovilla ja katkenneesta uisteluvavasta hyödynnetystä pätkästä. Jätin tällä kertaa kiinnitysreiät anturin jalassa vapaaksi ja sen voi siten kiinnittää esim. kesäkäyttöön tarkoitettuihin anturin pikakiinnitysvarsiin.

Viimeksi muokannut silli, 20:18:15 20.01.2015. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kiitos vinkeistä! Täytyypä käännellä tuota anturia vielä.
Näppärän näköinen tuo mvirkkun kokonaisuus
Enpä tiedä tekeekö se muuta kuin vaihtaa värimaailman hyökkäävän keltaiseksi ja näytölle tulee pariston kuva, josta näkee paljonko akussa on virtaa.
Oletin, että siinä olisi häirinpoisto, vierintänopeus yms. säädöt valmiiksi hyvät pilkkimistä varten. Taidan minäkin vaihtaa "tavallisen" näköiseksi, ja laittaa nuo vinkatut säädöt, kun niillä se ainakin toimii. 
Näppärän näköinen tuo mvirkkun kokonaisuus
Tuolla pilkkiasetuksella tarkoitin tuota tila-> jää.mvirkkun kirjoitti:
Enpä tiedä tekeekö se muuta kuin vaihtaa värimaailman hyökkäävän keltaiseksi ja näytölle tulee pariston kuva, josta näkee paljonko akussa on virtaa.