En mä 6:tta vapaa nii karsasta muute, mut tuo suhde vesistön kokoon ja vapamäärään...
Ja helpommalla pääsee täkyjen virityksessä 6:lla
6 vavan kiintiöllä oon muualla vedelly ilomielin kun haravoitava alue on pienempi.
Ja kalassa on pysyny, paremmin kuin Päijänteellä
Ja kyllä tuo luvan hintakin on kova muutamasta luupäästä kesässä.
Taidan
ottaa nekin jatkossa ainoostaan kisoista..
Muutoinkin jiggailu, kisat, Norjan, Ruotsin, muiden järvien, ym.keikat rokottaa nii tehokkaasti tota vetoaikaa Päijänteellä kuin kupan runtelemaa kroppaakin, et en tiä enää ton vetoluvan kans mitä tekee
Minne ja miten muute luparahat karkaa
Ei kalastuskunnat ainakaa taida kovinkaan kummosesti kalaa Päijänteeseen istutella, muualle kuin uistelukieltoalueille ja pikku verkkolammilleen.
Ja niistäkin pilkkimiehen perkuleet onkii kaiken pois..
Ja tehtaat kun ei enää kuulema myrkytä, ei velvoiteistutuksiakaan enää tarvii

Perse eellä puuhun mennään näillä eväillä, ellei kalaa pumpata noiden rajoitusten lisäksi lutakkoon kunnolla kalastajien riemuksi.
Luonnonvarainen kutu kun on menny käytännössä kaikilta kaloilta
Siksipä, ruattin malliin.
6:lla tikulla vedän ilomielin jos jorpakossa kalaa piisaa.
Koko ajan kaikki "arvo, eli syötävät kalat" vähenee, paitsi hauki joka on taas notkahduksen jälkeen lisääntymään päin.
Tulevat vuodet tulevat olemaan ankeita kuhakantojen puolesta, sanon minä edellisvuoden kokoluokan perusteella.
Sitä sammaa kaikki...
Ja mistä lohikalaa enää rapakkoon tulee?
Ei ainakaan luonnon kudulta...
Ei motivoi lähtee Ristille 6:lla tikulla pyytämään tyhjää ku isommalla vapamäärälläkään ei saa, tai osaa
Näillä saaliilla ja tulevilla hinnoilla ei tuu oikee motivoimaan tuo kaivo.
Viime suvenakin tais käyntikerrat jäädä kokolailla yhen käen sormiin "kisareeneineen". Taimenta en käyny koittaa kertaakaan..
Nytkään ei oo ees vielä ostettuna mutta lupaa kuin kalastuksenhoitomaksu ja harkinnassa on ostanko ees Päijänteen lupaa näilläkään hinnoilla parin hassun käyntikerran takia
Tällasin miettein
t: täysin paskana oleva kalamies