Yamaha 50 autolube 91 stefojen vaihtoa

Alueen säännöt
Tälle palstalle keskustelut jotka koskevat veneitä, niihin liittyviä varusteita ja kulkupelejä.
Kalamies.com foorumin yleissäännöt
tonza85

Yamaha 50 autolube 91 stefojen vaihtoa

Viesti Kirjoittaja tonza85 »

Elikkä kyseinen moottori sammuu tyhjäkäynnillä tussahtaen ja lähtee välillä todella huonosti käyntiin.
Luin että vika vois olla vuotavissa stefoissa joten aattelin et vaihdan ne,kertokaas onko miten vaikea/helppo homa?
Sen tiedän et vauhtipyörän ulosvetäjä pitää olla mut tarviko muita erikoistyökaluja?
Kaasarit meinasin samalla purkaa ja puhdistaa.
Löytyykö noita purkuohjeita mistään?
weeman
Mulla on Kekkosen kalavaaka

Re: Yamaha 50 autolube 91 stefojen vaihtoa

Viesti Kirjoittaja weeman »

luulen et selviät pelikillä kaasareiden putsauksilla. ja jos pitää aukasta pitää löytää se ulosvedin. mulla oli niin löysä että kahteen mieheen ku repäs irtos ilman ulosvedintä.
tonza85

weeman kirjoitti:luulen et selviät pelikillä kaasareiden putsauksilla. ja jos pitää aukasta pitää löytää se ulosvedin. mulla oli niin löysä että kahteen mieheen ku repäs irtos ilman ulosvedintä.
Okei pitääpä alottaa tolla putsaamisella sit ekaks.
Onko kaasarien seosruuvien vakio säätö 1 1/2 kierrosta auki?
Tossa ku on säätyvä cdi-boksi niin missä kohilla pitää sen viisarin olla tyhjäkäynillä?
tonza85

Kellään ei tietoa tost et onks noi seosruuvit vakiona ton 1 1/1 kierrost auki ja mis kohtaan alkp säätö tos säädettäväs cdi boksis on?
Vielä sellanen että joutuuko mitä tiivisteitä uusimaan kaasarin puhdistuksessa ja onko muka yhdessä kaasarissa bensapumpun kalvo sisällä??
tonza85

No niin nyt on kaasarit puhdistettu ja auttoi tohon sammumiseen,ainut millo vika vielä ilmenee on ku moottorin nostaa trimmillä matalan veden asentoon nii saattaa sammua tyhjäkäynillä..
Mistä voisi johtua pieni bensa läiskä vedessä ku kone sammuu tussahtaen?
weeman
Mulla on Kekkosen kalavaaka

Viesti Kirjoittaja weeman »

kohokammion neula vielä jumittaa jossain kaasarista. ihan vaan veikkaus. koita puhistaa paremmin ultrala tai vaiha uudet
tonza85

weeman kirjoitti:kohokammion neula vielä jumittaa jossain kaasarista. ihan vaan veikkaus. koita puhistaa paremmin ultrala tai vaiha uudet
Eli tuo siis syy siihen ku sammuu kone matalan veden asennossa?
tonza85

Dodii nyt alko taas sillontällöin yskimää tyhjäkäynillä ko e vaikka kaasarit putsattu,pitäisikö puhdistaa udelleen vai stefa(t) menny??
lore

Viesti Kirjoittaja lore »

Ei kai stefat voi noin uudessa koneessa rikki olla? jos kone olisi -60 tai -70 luvulta ja pitäisi outoa ääntä, niin sitten syynä voisi olla kampiakselin tiivisteet.
tonza85

lore kirjoitti:Ei kai stefat voi noin uudessa koneessa rikki olla? jos kone olisi -60 tai -70 luvulta ja pitäisi outoa ääntä, niin sitten syynä voisi olla kampiakselin tiivisteet.
Vittuilua vai :)
Joo ja sit sellanen et koneeseen on tehty reilu 5v sitten liikkeessä ja sillo vissiin laakeri ja stefat vaihdettu.
lore

Viesti Kirjoittaja lore »

^ Ei, mulla on itellä 40 hp -89 Yamaha käytössä. Kone oli vuosikausia käyttämättä ja sitten kun se otettiin taas käyttöön oli monenlaista onglmaa käynnin suhteen. Piti putsata kaasarit muutamaankin otteeseen. Sitten huomasin että polttoainetankissa täytyy olla vikaa kun korkin aukominen vaikutti käyntiääneen, ja korkkia piti raottaa ennen käynnistystä tai moottori ei ottanut kierroksia kiihdytyksissä. Tankin automaatti-ilmaus oli mennyt epäkuntoon. En tunne sen sielunelämää joten ostin uuden tankin ja letkun, sen jälkeen kone onkin pelannut moitteettomasti.
tonza85

Nostetaas topiccia ylös.
Moottri toimi suht ok kesän aikana kun putsarin kaasarin mutta nytten ku ilma ja vedet kylmeni nii alko pätkiminen ja sammuminen tyhjäkäynnillä...
Eli taasko paskaa kaasaris..?
Kuha-Eki

Viesti Kirjoittaja Kuha-Eki »

Mä taistelin vähän samanlaisten käyntihäiriöiden kans entisen 40 autoluben kans. Päädyttiin vaihtamaan cdi-boxi ja kas kone rupes pelittämään niin kuin pitääkin. Kuulemma se viisarisäätö siellä sisällä kuluu ja ilmeisesti sytytyksen ennakot ei säädy silloin oikein. On muutes vissiin kullasta valettu se cdi-laatikko, kun uus maksaa marmoritiskiltä tilattuna jotain +900 € :bigboss: Onneksi löytyi käytetty ja suht edullinen vastaava osa.

Irroita cdi:hin tuleva vipu ja kokeile säätää sitä viisaria koneen käydessä. Häviääkö käyntiongelmat tai muuttuvatko ne?
jurmomies

Viesti Kirjoittaja jurmomies »

koitahan käännellä seosruuveja vähän rikkaamalle, sammuu tussahdellen myöskin jos on liian
hoikalla tyhjäkäynti seokset, ja sekin että toimii huonommin kylmässä vedessä voisi viitata seoksen laihuuteen.
lordofgreed

Viesti Kirjoittaja lordofgreed »

motorka.org/doc/yam-remont-50-90.pdf
Vastaa Viestiin