Yamaha 50hv käynnistysongelma?
Alueen säännöt
Tälle palstalle keskustelut jotka koskevat veneitä, niihin liittyviä varusteita ja kulkupelejä.
Kalamies.com foorumin yleissäännöt
Tälle palstalle keskustelut jotka koskevat veneitä, niihin liittyviä varusteita ja kulkupelejä.
Kalamies.com foorumin yleissäännöt
-
jupasierra
Yamaha 50hv käynnistysongelma?
-93 50hv Yamaha johon vaihdettu vanhemman mallin kaasuttimet ilman sitä automaattiryyppyä. Ryypyn läpät napsahtaa kiinni kun nostaa ryypyn katkaisijaa, mutta saa sahata kunnolla että käynnistyy ja kun lähtee pikkuhiljaa käyntiin niin saa antaa ryypyä kokoajan. Kaasuttimet on purettu ja pesty ultraäänipesurissa kaksi kertaa ja säädetty kohdalleen, kone käy tasaisesti ja toimii kaikilla kierroksilla ainoastaan kylmäkäynnistys takkuilee. Yamahan alkuperäinen tankki ja lutkutin, uusi bensapumppu ja tulpat, bensapinnat pitäisi olla oikein, ryypyn läpät menee kiinni kunnolla ei saa kuitenkaan bensaa kylmäkäynnistyksessä missähän vika? Olen purkanut ja pessyt useita Yamahan kaasuttimia, yhdessäkään ei ole ollut tällaista ominaisuutta...
-
jupasierra
Re: Yamaha 50hv käynnistysongelma?
Ei kellään samaa vikaa?
Edit. Ei tarvitse auttaa enää, moottori menee vaihdossa uudempaan.
Edit. Ei tarvitse auttaa enää, moottori menee vaihdossa uudempaan.
Mulla oli johnsonin 60hv koneessa tiivisteen palanen tukkinu toisen kaasarin yläpuolen tulon, en usko että pesurissa olis lähteny.. koittanu puhaltaa tyhjäkäynnin tulon?
-
jupasierra
Ei siinä koneen (mitä ei mulla enää ole) käynnissä mitään vikaa ollut kun sai vaan käyntiin, ja Yamahassa on kolme kaasutinta jokaiselle sylinterille omansa.osku85 kirjoitti:Mulla oli johnsonin 60hv koneessa tiivisteen palanen tukkinu toisen kaasarin yläpuolen tulon, en usko että pesurissa olis lähteny.. koittanu puhaltaa tyhjäkäynnin tulon?
Nyt on vm-2000 40hv Yamaha veneessä ja saa sahata käyntiin kylmänä, ilmeisesti se automaattiryyppy paska systeemi ei toimi. Sitten koneessa on sellainen terävä siksuttava ääni ylimmäisen sylinterin kohdalla, joka katoaa kun antaa vähän kaasua. Kun ajettiin pukilla konetta ei sitä kuulunut kun pakoputki pörisi. On tarkistettu että ennakko on oikea, joku ihme ääni siellä on epäilen itse männän tappia. Tämän kesän jälkeen vaihtuu merkki, Yamaha ei ole enää merten mersu !!
^ Terävä siksuttava ääni voi olla myös imuääni, vaikka ei uskoisi, kannattaa tarkastaa kaasuttimen ja ilmanputsarin välinen tiiviste.
Ja bensaksi vain ysikasia näihin.
Ja bensaksi vain ysikasia näihin.