Käytiin etsimässä tyttöystävän pikkuveljelle virvelipakettia ja tässä vähän tapauksia:
Liikkeiden nimet on tarkoituksella jätetty mainitsematta, jotkut ehkä kuitenkin liikkeet tunnistavat
Tapaus 1: Kalastusväline-erikoisliike Vantaalla:
Paikalla oli sijainen joka ei tiennyt mistään mitään, ei edes löytänyt keloja hyllystä eikä tiennyt että heillä erästäkin merkkiä on jonka jouduin itse opastamaan. Laski hinnat ja hinnat olivat täysin pyöristyttäviä, ilman yhtään alennusta. Jokaisessa kelassa oli kuulemma ikiruuvi ja ristiinpuolaus ;D Mumisi myös mielenkiintoisesti jotain aivan käsittämätöntä välillä.
Ohitimme tämän.
Tapaus 2: KAlastusväline-erikoisliike Järvenpäässä:
Oli valmis myymään mitä vaan, kunhan jotain sai myytyä. Asiakkaan toivomuksia ei juurikaan kuunneltu vaan esim. haukikäyttöön koitettiin myydä Abun 6500 -settiä. Myyjä myöskin aavistuksen verran tyly ja pienoinen halveksunta havaittavissa asiakasta kohtaan.
Ohitimme tämänkin.
Tapaus 3: Vantaan Tikkurilan Hong Kong -tavaratalo.
Löysimme pienen etsimisen jälkeen nuorehkon ja todella avuliaan myyjän, jolla tuntui olevan vielä asiantuntemusta 100x enemmän kun edellisten liikkeiden myyjällä. Suositteli erilaisia keloja mm. Lagunaa ja Shimanon Super GT FA:aa, mainitsi että itse ottaisi Shimanon koska puolaus ei ole LAgunassa niin hyvä, vaikka muuten hyvä kela onkin. Kuitenkin keskustelu harhautui hyrräkeloihin ja tyttöystävän pikkuvelikin näistä sitten kiinnostui. Lopulta suositteli kohtuuhintaluokassa Cardiffia (vasenkätistä ei kauheen montaa mallia ollut ja osan hyrristä hintaluokat vähän kohosivat) ja vavaksi Daiwan Vulcan-X 8", siimaksi ehdotti vielä Power Prota. Varsin laadukas ja tasapainoinen setti siis, mutta EI TÄSSÄ VIELÄ KAIKKI:
Kaverilla oli kiire koska työaika oli loppunut jo aikoja sitten koska meidän harkintamme vähän kesti (pahoitteluni) ja tyttöystäväkin taisi ovella jo odotella, siltikin jamppa SÄÄTI hyrrän niin että se on mahdollisimman helppo aloittelijalle heittää, eli lisäsi jarrupaloja kelaan ja selitti juurta jaksaen kelan säädöt tyttiksen pikkuveljelle.
Myyjä ymmärsi loistavasti juuri meidän tarpeemme ja pohti näitä. Eikä tyytynyt myymään vaan sitä "yleinen testivoittaja" -linjaa.
Tämmöistä palvelua en ole vielä _YHDESSÄKÄÄN_ muussa kalastusliikkeessä saannut ja olimme todellakin erittäin tyytyväisiä. Olen yleisesti ottaen pyrkinyt tukemaan erikoisliikkeitä, mutta jos niiden tietotaito/palvelu on tätä tasoa niin mä siirryn kokonaan Honkkarin asiakkaaksi.
Kirjoittelin tän tännekin: http://www.heittokalastus.info/forum/in ... 448.0.html mutta jäi niin hyvä fiilis että pakko laittaa muuallekin