Mitä siimaa käytät?
Alueen säännöt
Palsta heittokalastuksesta. Keskustelun aiheina heittokalastukseen soveltuvat kalapaikat, välineet, vieheet, kalastustavat jne.
Kalamies.com foorumin yleissäännöt
Palsta heittokalastuksesta. Keskustelun aiheina heittokalastukseen soveltuvat kalapaikat, välineet, vieheet, kalastustavat jne.
Kalamies.com foorumin yleissäännöt
Mitä siimaa käytät?
Itse käytän DynePro Advantage 0.20/15.4kg kuitua 8)
-
Mikey
- Herr Doktor
Heleppo kyssäri:
PowerPro kaikkeen hyrräilyyn.
FireLine kaikkeen haspelihoumoiluun.
Homovhiili erittäin satunnaisesti käytössä jigailussa ja koskella, eli joskus aniharvoin käytän monoa sekä hyrrässä että haspelissa.
Hinausta en harrasta, mutta jos harrastaisin, niin monoilla varmaan mentäis kustannussyistä. Niin, pervoilussa monoperukkeet, tietty.
PowerPro kaikkeen hyrräilyyn.
FireLine kaikkeen haspelihoumoiluun.
Homovhiili erittäin satunnaisesti käytössä jigailussa ja koskella, eli joskus aniharvoin käytän monoa sekä hyrrässä että haspelissa.
Hinausta en harrasta, mutta jos harrastaisin, niin monoilla varmaan mentäis kustannussyistä. Niin, pervoilussa monoperukkeet, tietty.
Jag fiskar. Pappa betalar. Samma på finska.
soutukela: n. .19 fire xds, varapuolalla samanpaksuista pp:tä
heittokela: ks ylempi, sekä .25 tulilanka
jerkkaus: .35 powerpro
heittokela: ks ylempi, sekä .25 tulilanka
jerkkaus: .35 powerpro
Viimeksi muokannut taemen, 18:29:49 05.09.2006. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Niinkö?
-
Mikey
- Herr Doktor
Skeletor: 0.15 kuitu tahi punottu on kaukana ul-siimasta. Puolaa seuraavaks ul-settiin 0.10 kuitua niin saat sitä ul-tuntumaa, hyvässä ja pahassa. Nollakymppiin verrattuna nollaviistoista on lohisiimaa. 
En tarkoita etteikö 0.15 olisi hyvä siimanpaksuus, melko ok yleissiima itseasiassa, mutta ul-siimana sitä ei kannata pitää...
En tarkoita etteikö 0.15 olisi hyvä siimanpaksuus, melko ok yleissiima itseasiassa, mutta ul-siimana sitä ei kannata pitää...
Jag fiskar. Pappa betalar. Samma på finska.
PowerPro 0,19 ja 0,3x on kaikissa keloissa..
Zaphod: I can't do this without my third arm!
Suojele norppaa. Vältä verkkokalastusta. Osta katiska.
--== : Kalamittatarroja kaupan : ==--
Suojele norppaa. Vältä verkkokalastusta. Osta katiska.
--== : Kalamittatarroja kaupan : ==--
Normaalissa hauenkalastuksessa 0,36 PP
Hauki-ilottelussa 0,19 Spider (olen positiivisesti yllätynyt siimasta)
Kuhan jigauksessa 0,12 Fire tai 0,25 mono (unyl joku keltanen?). Mono on prioriteetti, mutta nyt kuitua, koska haluamaani monoa ei ole saatavilla.
Hauki-ilottelussa 0,19 Spider (olen positiivisesti yllätynyt siimasta)
Kuhan jigauksessa 0,12 Fire tai 0,25 mono (unyl joku keltanen?). Mono on prioriteetti, mutta nyt kuitua, koska haluamaani monoa ei ole saatavilla.
Tuuleta uutta enkkaasi vasta sitten, kun sinulla on lukemat tiedossa.
En UL-settiä käytä paljoakaan, joten tuolla ei ole suurta merkitystä. Enkä ole siimojenvaíhdon jälkeen edes heittänyt heittoakaan tuolla setilläMikey kirjoitti:Skeletor: 0.15 kuitu tahi punottu on kaukana ul-siimasta. Puolaa seuraavaks ul-settiin 0.10 kuitua niin saat sitä ul-tuntumaa, hyvässä ja pahassa. Nollakymppiin verrattuna nollaviistoista on lohisiimaa.
Edellinen siima oli .20 surkea mono.
"Ei helvetti! Kato, toi jätkä soutaa vastavirtaan!!!"
-n.12-v jätkä nähdessään mut kalassa-
-n.12-v jätkä nähdessään mut kalassa-
-
Wanha Jykä
- Royal Trude
- Koko Kansan Tenaleidi
- Viesti:
- Jarzi75
- Paikkakunta: Vaasa, tuo syvien ja kirkkaiden vesien valtakunta...
3600 PGS: 0,17 mm Fins PRT Braid yellow
5500 CS ProRocket (WS-puolalla): 0,22 yllämainittu
5600 Black Max: 0,30 yllämainittu
5600 WS: 0,35 yllämainittu
Ennen oli PP, mutta mun mielestä Finssi on parempaa.
Haspeleis, joita en ikinä käytä, on tulilankaa.
Niin ja pervovehkeis Stroft GTM, Berkley Sensation yms. perukesiimana.
5500 CS ProRocket (WS-puolalla): 0,22 yllämainittu
5600 Black Max: 0,30 yllämainittu
5600 WS: 0,35 yllämainittu
Ennen oli PP, mutta mun mielestä Finssi on parempaa.
Haspeleis, joita en ikinä käytä, on tulilankaa.
Niin ja pervovehkeis Stroft GTM, Berkley Sensation yms. perukesiimana.
Jarrut tappiin... Ja vielä napsu yli...
Jos tästä jotain positiivista hakee, niin ei tuu ihan heti mieleen...
Jos tästä jotain positiivista hakee, niin ei tuu ihan heti mieleen...
Tulilanka ja PP. Nyt calaisissa Spideri, mutta en tykkää kun katkeilee pohjatärppien irrotuksissa "mystisesti". Strenin kuitua kokeilin, mutta kun on miltei puolet paksumpaa jöötiä kuin rakkauksessa lukee ja lisäksi "tahnaa" irtoaa megalomaanisia määriä, niin hylkäsin kokonaan.
Nuorten kalakerho etsii lahjoituksina käyttökelpoista tai korjauskelpoista kalastustavaraa. Yksäriä minulle, niin kerron lisää.
Tyrä kirjoitti:Tulilanka ja PP. Nyt calaisissa Spideri, mutta en tykkää kun katkeilee pohjatärppien irrotuksissa "mystisesti". Strenin kuitua kokeilin, mutta kun on miltei puolet paksumpaa jöötiä kuin rakkauksessa lukee ja lisäksi "tahnaa" irtoaa megalomaanisia määriä, niin hylkäsin kokonaan.
Tuota Strenin kuitua tuli itsekkin testattua,nimellispaksuus oli 0.14mm mutta todellinen varmasti 0.30mm.
Siima kyllä tuntui kestävältä ja vetolujuuttakin löytyi riittävästi mutta kahdenpäivän käytöllä ei se tahmaaminen vielä loppunut,siima ei myöskään ollut erityisen pitkäheittoinen tai ei ainakaan käyttämilläni viehepainoilla.
Tuon kahdenpäivän kokeilun jälkeen otin siiman pois,purin kelan alkutekijöihinsä ja pesin sitä reilun tunnin ennenkuin oli kaikki töhnät pois.
Vavan korkki sai keltaisen värityksen ja sormet olivat muutaman päivän kuin Röllipeikolla.
Mielestäni tuollaisen siiman myynti pitäisi lailla kieltää.
Ei ikinä nii huanosti mene ettei jotenki menis.
Soitappa Wallu Suomen abulle, joka on tuon paskan maahantuoja. Minä soitin ja sain "hyvitykseksi" rullan Spideria, joka sentään on hiukan parempaa, joskaan ei hyvää siimaa. Valittaminen kannattaa mielestäni jo siksikin, että älyäisivät pistää moisen sonnan uudelleenkehitykseen ja lakkaisivat huijaamasta ihmisiä.
Nuorten kalakerho etsii lahjoituksina käyttökelpoista tai korjauskelpoista kalastustavaraa. Yksäriä minulle, niin kerron lisää.
- catch_a_fish
- Väärin kalastaja
Aika monipuolistahan tämä siimavalikoima tuntuu olevan. Minä kun luulin, että kaikki hyrräilijät vaan PowerPorottelee ja haspeloijat käyttää Tulikärpästä.
Mulla käyttökeloissa tällä hetkellä:
- TUF XP Yellow, noin 0.20mm
- Spiderwire Stealth, 0.25mm
- Spiderwire Stealh, 0.30mm
- PowerPro (yellow), 0,28mm
- Haspelissa, jota en ole kolmeen vuoteen käyttänyt on varmaan Trilenen XT.
Mulla käyttökeloissa tällä hetkellä:
- TUF XP Yellow, noin 0.20mm
- Spiderwire Stealth, 0.25mm
- Spiderwire Stealh, 0.30mm
- PowerPro (yellow), 0,28mm
- Haspelissa, jota en ole kolmeen vuoteen käyttänyt on varmaan Trilenen XT.
Hajaantukaa, täällä ei ole mitään nähtävää!