Vahingoittunut alamittakuha
Alueen säännöt
Palsta heittokalastuksesta. Keskustelun aiheina heittokalastukseen soveltuvat kalapaikat, välineet, vieheet, kalastustavat jne.
Kalamies.com foorumin yleissäännöt
Palsta heittokalastuksesta. Keskustelun aiheina heittokalastukseen soveltuvat kalapaikat, välineet, vieheet, kalastustavat jne.
Kalamies.com foorumin yleissäännöt
Vahingoittunut alamittakuha
Miten tulee tällaisessa tilanteessa toimia jos alamittainen kuha jää kiinni koukkuun niin pahasti että se vahingoittuu? Jos otan kalan veneeseen mukaani niin tuskinpa sitä kukaan kalastuksenvalvoja uskoo selitystäni tapahtuneesta, jos taas tapan kalan ja nakkaan mäkeen niin ei sekään niin kovin hyvää vaikutusta tee... mikä neuvoksi? Luotanko siihen että K:nummen kalastuksenvalvoja uskoo selitykseni siitä että kala oli niin vahingoittunut ettei sitä voi päästää takaisin?
Jos tunnet itsesi minua fiksummaksi luettuasi tämän olet varmaankin oikeassa... sehän oli tarkoituskin!
-
Mikko_-Procyon-
- Ich Liebe HH
Järjen kanssa se kannattaisi syödä pois, mutta istari-tane -paikoissa ainakin kala pitää palauttaa aina takaisin, vaikka alamittainen olisi syöny suoleen asti, silmä irti, koira raatelisi, hiiret purisi, varis nokkisi, linja-auto ajaisi yli... Näin ovat viisaat miehet päättäneet.
Propilkki 2 - jo 10 vuotta virtuaalipilkintää. www.kalassa.net/propilkki2
Kommentti
Kuulopuheiden perusteella ko. alueen kalastuksenvalvojan kanssa kannattaa olla hyvin tarkkana valvonta-asioihin liittyen... ihan siksi tämä juttu vähän arveluttaakin.
Jos tunnet itsesi minua fiksummaksi luettuasi tämän olet varmaankin oikeassa... sehän oli tarkoituskin!
toi on kyllä ihan tosi et ne pitäis lain mukaan heittää vaikka olisi pää repeytynyt irti...mut ei oo kyllä mitään järkeä!Mikko_-Procyon- kirjoitti:Järjen kanssa se kannattaisi syödä pois, mutta istari-tane -paikoissa ainakin kala pitää palauttaa aina takaisin, vaikka alamittainen olisi syöny suoleen asti, silmä irti, koira raatelisi, hiiret purisi, varis nokkisi, linja-auto ajaisi yli... Näin ovat viisaat miehet päättäneet.
no itelle ei oo vielä sellasta käyny etteikö ainakin uimaan olisi lähtenyt!
Virallisestihan lienee sallittua ottaa vahingoittunut kala,
Kalastuslaki36 §
Kala tai rapu, joka sen rauhoitusaikana on saatu muun pyynnin yhteydessä, samoin kuin alamittainen kala tai rapu on, jollei se ole sanottavasti vahingoittunut, laskettava viipymättä takaisin veteen.
Kalastuslaki36 §
Kala tai rapu, joka sen rauhoitusaikana on saatu muun pyynnin yhteydessä, samoin kuin alamittainen kala tai rapu on, jollei se ole sanottavasti vahingoittunut, laskettava viipymättä takaisin veteen.
ISO uisteluvene kaupan! Nettivene 735003
Tsekkaa mun blogi: https://www.facebook.com/ruodollarokotettu/?fref=ts
Tsekkaa mun blogi: https://www.facebook.com/ruodollarokotettu/?fref=ts