Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Walto kirjoitti:Ai nii...sit tuli mieleen! Miks jenkki ei ollut ekana kuussa...
Ryssä oli sitä fiksumpi!
Ekana???
Ma luulen ettei naa oo koskaan kayny edes lahella kuuta, laskeutuminen oli filmattu joko Nevadan autio maassa tai jossain muualla missa on hienot maisemat.
Tällainen on vielä käytössä. Uttern 5602ex. Tällä hetkellä myynnissä. Toisena veneenä on "ikiprojekti" terhi 520ht. Jos sais sen kuntoon, vois keskittyä vetohommiin pitkästä aikaa.
Kaima kirjoitti:Niin sullahan kävi "vähän" heikosti veneen kanssa.Eipä kai tuo "vaimo" pienestä käytöstä mihinkään kulu
Niin, siis mä tarkoitin sitä vaimoa joka asuu mun kanssa saman katon alla.
Venhon kanssahan ei ole enään ongelmia, nyt se rakennetaan entistä paremmaksi ja toimivammaksi, jotta sen kanssa voisi viettää mahdollisimman paljon laatuaikaa.
Kaima kirjoitti:Niin sullahan kävi "vähän" heikosti veneen kanssa.Eipä kai tuo "vaimo" pienestä käytöstä mihinkään kulu
Niin, siis mä tarkoitin sitä vaimoa joka asuu mun kanssa saman katon alla.
Venhon kanssahan ei ole enään ongelmia, nyt se rakennetaan entistä paremmaksi ja toimivammaksi, jotta sen kanssa voisi viettää mahdollisimman paljon laatuaikaa.
Toivotaan ettei emäntäs lueskele näitä sivuja.Ei muuten mutta vertaaminen soutuveneeseen...
Soudarilla on menty onnellisesti jo vuosikaudet. Sillä pärjää jopa kohtuu myrskyssäkin ihan hyvin. Airojen ohella vauhtia antamassa on ajoittain ollut 2 heppanen sukisuki ja toisinaan myös sähkömoottorilla on menty kun on pienemmillä vesillä kalastuksenvalvontaiskuja pidetty. Ohkasesta mäntyvanerista tehty, painaa n. 60kg tyhjänä. Kanneltu on kahteenmieheen parhaimmillaan muutamia satoja metrejäkin.
Ja rojektia on koitettu tehdä hiljalleen samaa tahtia talven edetessä. Kolme lautaa vielä puolelleen ja sitten ympäri ja kaarittamaan.
Lopulliset mitat on arvioitu olevan 460x165. Ens kesäksi jos saisi valmiiksi. 20hp yammu pääsee tuota tuuppaamaan.
Pitäis vielä keksiä loppuratkaisu penkkien ja pulpetin suhteen. Luultavasti istumapaikat vain keulaan ja pulpetin taa melko keskelle. Perään vaan säilytystilaa vähän, ei kiinteää penkkiä että jää vähän tilaa heittokalastaa ja mahdollisesti teluta kahteen mieheen uistellessa tilanteen vaatiessa.
Viime aikoina on ruennut himottamaan tuollainen menopeli, kuin veekoolla on. Kun olisi vain rahaa millä hankkisi. Kyllä löytyisi käyttöä Lampia ja lahdukoita täälläkin riittäisi, missä ei ole venettä (eikä saa), ja missä olisi todella mielenkiintoista käydä.
Kun synnyit, itkit ja muut ympärilläsi hymyilivät.
Elä elämäsi niin, että kun kuolet hymyilet ja muut ympärilläsi itkevät.
Tässäpä minun paattini. Ostin viime keväänä samantien, kun sen ensimmäistä kertaa näin. Aikomukseni ei ollut mitään ostaa, kun on pieniä lapsia perheessä ja aikaa ei tahdo kalastukseenkaan saati veneen raappimiseen löytyä.Eikä se kalastukseen ole kovin tarkoituksenmukainen. Mutta silti
Liitteet
Bernards.jpg (56.34 KiB) Katsottu 7175 kertaa
Vedessä.jpg (49.07 KiB) Katsottu 7164 kertaa
Olen havainnut, että 100 euron sijoituksella välineisiin kalansaalis paranee ainakin 5%.
Tuolla benulla ajellessa ei ainakaan bensan hinta kirvele. Tuolla kun ajelee sellasella käynnillä että oudompi luulisi koneen jo sammuvan niin ehtoon kuhanvedossa ei teekupillista enempää polttonestettä mene. Itse käyttelen aika ajoin samanmallista, tosin ulkopuolelta kuidutettua, jo 30-luvulla rakennettua puukiulua. Se on sellaista menoa että ehtii katsella maisemiakin. Ja onhan se kiva kiulu silloinkin jos tykkää joskus kalastaa liinoilla, tuo kun ei massansa ansiosta regaa pienillä tuulilla oikein minnekään.