Veneeni
Alueen säännöt
Tälle palstalle keskustelut jotka koskevat veneitä, niihin liittyviä varusteita ja kulkupelejä.
Kalamies.com foorumin yleissäännöt
Tälle palstalle keskustelut jotka koskevat veneitä, niihin liittyviä varusteita ja kulkupelejä.
Kalamies.com foorumin yleissäännöt
Tässäpä nämä vehkeet nyt sitten on, toisella mennään kauemmas ja toisella lähemmäs... Selkeä puute on ainakin toistaiseksi tuon hydrauliohjauksen puute Hondasta, ja tuo Puusteri on sen verta ikäsää mallia, että pohjan muoto ei oo keulaukoille kovin mieluisa 
- Liitteet
-
- Vähemmän kopukka.JPG (50.02 KiB) Katsottu 6442 kertaa
-
- Kopukka.JPG (43.34 KiB) Katsottu 6441 kertaa
Miksi arabeilla on kamelit ja suomalaisilla savolaiset?
- Arabit sai valita ensin.
- Arabit sai valita ensin.
Hieno R(u)ynkky-Busteri!
Mutta miks sulla on noin vähän voimaa takalaudassa, mä oon ajellu nelikymppisellä jo vuosia! Ja nyt vaihtuu Suiza 50:n Murineriin.
- Liitteet
-
- Rynkkybusteri
- buster2b.jpg (43.56 KiB) Katsottu 6286 kertaa
Viimeksi muokannut laardi, 19:45:45 23.04.2007. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
*Ahvenen on turha pyristellä kun puolet on hauven persiissä.
Re: Hieno R(u)ynkky-Busteri!
On muuten iha riittävästi tehoa meikäläiselle, en tarvii yhtää enempää. Jos tartten pikaveneen ostan sellaisen erikseen, tämä on KALAVENE.laardi kirjoitti:Mutta miks sulla on noin vähän voimaa takalaudassa, mä oon ajellu nelikymppisellä jo vuosia! Ja nyt vaihtuu Suiza 50:n Murineriin.
Hyviä puolia:
-kevyempi hinailla perässä
-ei tartte olla kaikenaikaa tankkaamas
-ei tartte rekisteröidä
-saa helposti modattua 25heppaseks
jumalaut! mä oon ajanu tääl 20 vuotta, eikä täs oo ennen ollu kivee!
- ma^ko
- Überbesserwisser
- Viesti:
Re: Hieno R(u)ynkky-Busteri!
Oikee ti, kyllä sä sen hajalle viel saat. 60hv Juuhanssonii äRrä-puusterin rakenteet kestää noin about kaks kelikeikkaa... ja kelis on kiva rämpii takarakenteitaan revenneellä uppoamist yrittäväl puusteril maihin, uskotko? Mä en ainakaan kauhiast tykänny...laardi kirjoitti:Mutta miks sulla on noin vähän voimaa takalaudassa, mä oon ajellu nelikymppisellä jo vuosia! Ja nyt vaihtuu Suiza 50:n Murineriin.
><(((((°> <°)))))>< Lähes kaiken mitä insinööri on ryssinyt, ihminen voi korjata. ><(((((°> <°)))))><
Juupa jaapa
Tarkoitus ei olekaan millään muotoa upottaa vanhaa ratsuani. Perälauta jo kertaalleen hitsattu ja nyt ajattelin tuon "uuden" koneen myötä laittaa siihen kahdet tukistaagit moottorin korvakkeista peräpenkkiin läpipulteilla, ei varmasti nitku perälauta irti. Katselin Abo muuten kuvistasi Mercun kiinnitystä, olet sitten nostanut konetta reilusti ylös, ilmeisesti lyhytrikiselle tarkoitettu perälauta sullakin tuossa Utternissa? Meinasin ensin korottaa perälautaa Busterissakin, mutta totesin, ettei siitä hyvä tule , ainakaan millään korotuspalikoilla, joten tyydyn niihin staageihin, ainakin on oman mielenterveyden kannalta hyvä tukea ylös ripustettua konetta. Innostuin, kun näin kuvasi koneen kiinnityksestä, että voihan sen tosiaan jättää ilmaan.
Lisää kuvia
Tuli tuosta upottamisesta mieleeni. kiinnittäkää veneenne hyvin, mutta älkää liian hyvin, kuten minä tuossa oheisessa kuvassa menin tekemään. Illalla oli vesi laskenut 75cm matalapaineen myötä ja aamulla se oli noussut metrin, ja taka-ankkuri piti liian hyvin ja veti veneen perän alas. Aallokko ja tuuli teki sitten tehtävänsä, kuten kuvasta näkyy.

lopputulos tuossa oli sitten se, että kun vesi nousi tuossa näkyvän kiven puolivälissä erottuvaan "mutkaan" asti, vene oli n. 0,5m pinnan alla!

lopputulos tuossa oli sitten se, että kun vesi nousi tuossa näkyvän kiven puolivälissä erottuvaan "mutkaan" asti, vene oli n. 0,5m pinnan alla!
Perälautaa
Jaa, no se sitten näyttää vaan siltä, kun on niin ylös nostettu. Mun mielestä mulla on puusterissa lyhytrikisen peräpeili, edellinen Suiza oli pitkärikinen, mutta siinä oli sellaset sormiruuvit vielä, mutta nyt tulevassa Murinerissa ei enää sormiruuveja ole ja se noin silmämääräisten mittausten mukaan nousee hieman ylemmäs, kuin Suiza, tosin Suiza saattoi ollakin hiukan liian alas asennettu, ainakin sen kavitointilevyn mukaan. (Oli hiukan, n. 1 cm alle kölilinjan) Nyt ajattelin murinerin nostaa kölilinjan tasalle, sen kavitointilevyn, meinaan.Ei taida Abon Saukossa kuitenkaan olla lyhyt rikisen perälautaa (tuskin edes valmistetaan moista)
Tuossahan tuo kuvakin on:
- Liitteet
-
- Ent. Suzuki
- pict0021a.jpg (39.57 KiB) Katsottu 6085 kertaa
Viimeksi muokannut laardi, 06:31:34 11.05.2007. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
- ma^ko
- Überbesserwisser
- Viesti:
Re: Perälautaa
Saukossa sietäis nostaa vieläkin enemmän, mut ei jaksa ruveta rakentaan, eli olkoon noin. Ja vene on pitkälle koneelle. Jos sul on lyhytrikisen perälauta vakiokorkuisena, et saa siihen kyllä suoraan kiinni pitkää konetta mitenkään järkevästi, pituusero kun on kuitenkin 5" eli ~12½cm. Ja keskimäärin konetta saisi nostaa ylös laudasta nimellispituudeltaan oikeanakin.laardi kirjoitti: Jaa, no se sitten näyttää vaan siltä, kun on niin ylös nostettu. Mun mielestä mulla on puusterissa lyhytrikisen peräpeili, edellinen Suiza oli pitkärikinen, mutta siinä oli sellaset sormiruuvit vielä, mutta nyt tulevassa Murinerissa ei enää sormiruuveja ole ja se noin silmämääräisten mittausten mukaan nousee hieman ylemmäs, kuin Suiza, tosin Suiza saattoi ollakin hiukan liian alas asennettu, ainakin sen kavitointilevyn mukaan. (Oli hiukan, n. 1 cm alle kölilinjan) Nyt ajattelin murinerin nostaa kölilinjan tasalle, sen kavitointilevyn, meinaan.
Tuossahan tuo kuvakin on:
><(((((°> <°)))))>< Lähes kaiken mitä insinööri on ryssinyt, ihminen voi korjata. ><(((((°> <°)))))><
- Aavikkosammakko
- PaMu "the Hand" Henry
Eli kun nyt vihdoin sain veneen hommattua, niin tuollaisen sitten hätäpäissään hommasin. Eli Buster L ja Yamaha F50 -persveivari. Trailerina on hirviömäinen omavalmiste, jota joutunee hieman tuunaamaan talven pimeinä iltoina.
Huomatkaa suorastaan erogeeninen lihasvoimalla toimiva tuulilasinpyyhkijä!
Kakkosveneenä toimii luotettava soutuvenho, jota käytetään kevyehköön siianuisteluun pikkujärvellä, jahka joskus tulisi vain lähdettyä.
Eteenpäin vievänä voimana tuossa on yleensä Sheikinpierun sähkövispilä, jonka kyydissä tyynenä kesäiltana mieli lepää.
Huomatkaa suorastaan erogeeninen lihasvoimalla toimiva tuulilasinpyyhkijä!
Kakkosveneenä toimii luotettava soutuvenho, jota käytetään kevyehköön siianuisteluun pikkujärvellä, jahka joskus tulisi vain lähdettyä.
Viimeksi muokannut Mokia, 13:25:47 26.05.2007. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Kaikki jotka kalastavat meritaimenta, syyllistyvät laillistettuun uhanalaisen lajin sukupuuton edistämiseen!
- pallonaama
- Viesti:
- Aavikkosammakko
- PaMu "the Hand" Henry
Re: ..
Tässä kuvatusta Terhistä
Moottoria en lähde kaivamaan kuvan takia. Suzuki 3,5hp se on. Peräpenkkikään ei oo paikallaan.
Moottoria en lähde kaivamaan kuvan takia. Suzuki 3,5hp se on. Peräpenkkikään ei oo paikallaan.
- Liitteet
-
- terhi.jpg (24.93 KiB) Katsottu 5346 kertaa
-
- terhi2.jpg (27.15 KiB) Katsottu 5335 kertaa
Viimeksi muokannut Aavikkosammakko, 00:07:54 20.05.2007. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
- Fuso
- Neljänneks paras tietosuojavaltuutettu
Tässä Vator 15 R,joka on toiminut "kalastusaluksenani" syksystä 2001.
Kalastus on ollut pääasiassa heittokalastusta,mutta jonkunverran myös kuhanuistelua ja venepilkintää.
Kalastus on ollut pääasiassa heittokalastusta,mutta jonkunverran myös kuhanuistelua ja venepilkintää.
- Liitteet
-
- Vator 8.jpg (58.47 KiB) Katsottu 5317 kertaa
-
- Vator 4.jpg (59.73 KiB) Katsottu 5317 kertaa
-
- Vator 1.jpg (57.73 KiB) Katsottu 5318 kertaa
"Sentti nenässä, tuuma mulkussa ja jalka vavassa näkyy ja tuntuu".
Veikko Heiskasen lempilauseesta Arvi Mustosen vääntämä tunnuslause Neidenin siltamontulta.
Veikko Heiskasen lempilauseesta Arvi Mustosen vääntämä tunnuslause Neidenin siltamontulta.