Mitä shimanon kelaa suosittelette?
Alueen säännöt
Palsta heittokalastuksesta. Keskustelun aiheina heittokalastukseen soveltuvat kalapaikat, välineet, vieheet, kalastustavat jne.
Kalamies.com foorumin yleissäännöt
Palsta heittokalastuksesta. Keskustelun aiheina heittokalastukseen soveltuvat kalapaikat, välineet, vieheet, kalastustavat jne.
Kalamies.com foorumin yleissäännöt
-
karalahti#10
Mitä shimanon kelaa suosittelette?
Joo eli olen aikonut hankkia uuden shimanon kelan (ja myöskin jonkun vavan) .. kertokaapas mikä minun kannattaisi hankkia kun tykkään kevyestä kelasta ja kalastelen aika kapeassa joessa. Joessa pääasiassa ahvenia ja haukia (ahvenet melkein kaikki alle 500g ja hauet kaikki lähes aina alle 3kg:n) . .... ja sitten vielä sellainen pikku juttu että rahaa käytettävissä kelaan max. 100e
MYöskin vavan pituus mietityttää.. sanokaapa joku minulle minkä pituinen vapa olisi hyvä kevyehköön kalastukseen.. ja kun en sitten myöskään tiedä että onko vavoilla kauheita eroja esim. jäykkyydeltään? ja mikä olisi hyvä jäykkyys..?
Kiitti jo etukäteen vinkeistä..
MYöskin vavan pituus mietityttää.. sanokaapa joku minulle minkä pituinen vapa olisi hyvä kevyehköön kalastukseen.. ja kun en sitten myöskään tiedä että onko vavoilla kauheita eroja esim. jäykkyydeltään? ja mikä olisi hyvä jäykkyys..?
Kiitti jo etukäteen vinkeistä..
Tuossa mielestäni ihan ok kela...
Ja siitä koko 2500fa tai maun mukaan vaikka 4000fa.
Pitäisi alle satasen pärjätä.
http://www.normark.fi/index.php?page=12&cid=299&pid=416
Mutta uskoisin tuon 2500fa riitävän.
Ja vapaa kannattaa käydä ihan itse koittamassa liikkeessä,
se on meinaan ihan maku kysymys,siis millaisesta kepistä pitää.
Ja siitä koko 2500fa tai maun mukaan vaikka 4000fa.
Pitäisi alle satasen pärjätä.
http://www.normark.fi/index.php?page=12&cid=299&pid=416
Mutta uskoisin tuon 2500fa riitävän.
Ja vapaa kannattaa käydä ihan itse koittamassa liikkeessä,
se on meinaan ihan maku kysymys,siis millaisesta kepistä pitää.
-Jos ois mitä jois pois,ni jois pois,ettei ois mitä jois pois-
- PöhkÖ
- Petting- Esileikki ammattilainen
Vavaksi shakespearen Ambidex Titaium 7 jalkaa (210cm) viehepaino 5-20g. Siinä paras järkevän hintainen vapa mitä on vastaan tullut. Toinen vapa jo menossa ja kolmaskin tulee olemaan tuo sama. On mulla shimanon nexave ja hyperloop, mutta eipä niillä käyttöä juurikaan ole. Ambidex pesee ne mennen tullen.
-Lahtinen Suomesta, syö nautaa ja harrastaa pettingiä-
- Sostakovits da Silva
- Ilmo Tampio Lounasheimo
Mul o seiskapualsatanen symetre, ollu pari vuatta ja ollu tosi tyytyväinen.
Siimaa mahtuu enemmän ku noihin ihan pienimpiin UL-kelohin ja silti o pieni kela. Vapana toiminu 1.65m nexave-ax. Setti toiminu ainaski ku oon tual lapis kalastellu. En osaa kyl sanoa miten toimii ektoplasman kanssa...
Oon tykänny setistä.
Siimaa mahtuu enemmän ku noihin ihan pienimpiin UL-kelohin ja silti o pieni kela. Vapana toiminu 1.65m nexave-ax. Setti toiminu ainaski ku oon tual lapis kalastellu. En osaa kyl sanoa miten toimii ektoplasman kanssa...
Oon tykänny setistä.
Etiopiassa kaikki muu on paskaa paitsi kusi...
-
karalahti#10