Bassihyrrät

Alueen säännöt
Palsta heittokalastuksesta. Keskustelun aiheina heittokalastukseen soveltuvat kalapaikat, välineet, vieheet, kalastustavat jne.
Kalamies.com foorumin yleissäännöt
chiko

Viesti Kirjoittaja chiko »

mistähän moisen löytäisi?
en mielelläni jenkeistä/muualta tilaisi ..
mutta jos tuo on ainut vaihtoehto niin viitsiikö
joku laittaa vähän lisätietoja tuosta tilaamisesta
ja jonkun hyvän sivuston..
ma^ko
Überbesserwisser
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ma^ko »

Cruxis on ilmeisesti tulossa kyllä ihan Härmästä saataville, kohtuu piakkoinkin.
><(((((°> <°)))))>< Lähes kaiken mitä insinööri on ryssinyt, ihminen voi korjata. ><(((((°> <°)))))><
jrc

Viesti Kirjoittaja jrc »

Näyttäis olevan halpisversio Curadosta.Mulla on 300DVS Curadoja ja ainakin niissä on välitykset ihan kohdillaan 6,2:1
"Karppimafia"/Isä Carillo
www.karppimafia.fi
Samthefisherman

Viesti Kirjoittaja Samthefisherman »

"Näyttäis olevan halpisversio Curadosta.Mulla on 300DVS Curadoja ja ainakin niissä on välitykset ihan kohdillaan 6,2:1"

Niinpä, mutta kun pitäisi olla vasurikela. 201 Curado 7.0:1 on mulle vähän turhan nopea normikäyttöön ja 5.0:1 saattaa olla vähän hidas? Toi 6.2:1 voisi olla just passeli.
chiko

Viesti Kirjoittaja chiko »

Kiitokset tiedoista :)

Haluaisiko joku vielä suositella jotain daiwan kapistuksia, jotka
täyttäisivät toiveeni, olettaen että moisia on
jussit

Viesti Kirjoittaja jussit »

Ostin kesällä eräältä palstalaiselta Daiwa Saltist H.R.F "bassihyrrän".
Ei voi muuta kehua, herkkä kuin mikä ja tosi pehmeä äänetön kelaus.
Todella kevyt vain 245g ja kuitenkin tarpeeksi iso puola, 0,32/150m.
Kelan kampi on sentin pitempi kuin normikeloissa, siitä varmaan johtuu, että iso vaappu on todella kevyt kelata.(vertailukohteena SW-203, jossa sama välitys 6,3). Kyseistä mallia ei vissiin myyvä suomessa.
Supermario

Viesti Kirjoittaja Supermario »

Sain keväällä lahjaksi Pflueger Presidentin ja oon ollut erittäin tyytyväinen. Kela hyvä kädessä ja heittopituus hyvä. Siimana 0,36 Power Pro ja jerkkejä heittelen...
Mikey
Herr Doktor

Viesti Kirjoittaja Mikey »

Sen verran Curadosta ja Pressasta, kumpaakaan tai edes muutakaan sämpylää suosittelematta voin todeta, että sekä Curado ja Pflueger vaativat melko lailla huoltoa toimiakseen. Viime reissulla Curadon IAR leikkas kiinni, kyseessä oli jo ko. kelan toinen IAR:rrä vuoden sisään joka sanoi sopimuksen irti. Pfluegerin poskenlaakerit taas ovat ruosteessa jokaisen reissun jäljiltä ja niitä saa sitten huuhdella ja öljytä. Mutta molemmat kelat kelpaa kyllä mulle ihan hyvin ja toimivatkin, ne vaatii vain toimiakseen melko lailla huolenpitoa. Huoltamista vieroksuvalle en voi todellakaan kumpaakaan noista suositella. Ja pelkästään varauksella suosittelen noita muillekaan. 201B on jerkkaukseen mun mielestä todella paljon esmes Curadoa järkevämpi hankinta.
Jag fiskar. Pappa betalar. Samma på finska.
jrc

Viesti Kirjoittaja jrc »

Uudet lelut
Liitteet
117_1794 (Small).JPG
117_1794 (Small).JPG (48.96 KiB) Katsottu 4814 kertaa
"Karppimafia"/Isä Carillo
www.karppimafia.fi
Walto
X - filée

Viesti Kirjoittaja Walto »

Mikey kirjoitti:Sen verran Curadosta ja Pressasta, kumpaakaan tai edes muutakaan sämpylää suosittelematta voin todeta, että sekä Curado ja Pflueger vaativat melko lailla huoltoa toimiakseen. Viime reissulla Curadon IAR leikkas kiinni, kyseessä oli jo ko. kelan toinen IAR:rrä vuoden sisään joka sanoi sopimuksen irti. Pfluegerin poskenlaakerit taas ovat ruosteessa jokaisen reissun jäljiltä ja niitä saa sitten huuhdella ja öljytä. Mutta molemmat kelat kelpaa kyllä mulle ihan hyvin ja toimivatkin, ne vaatii vain toimiakseen melko lailla huolenpitoa. Huoltamista vieroksuvalle en voi todellakaan kumpaakaan noista suositella. Ja pelkästään varauksella suosittelen noita muillekaan. 201B on jerkkaukseen mun mielestä todella paljon esmes Curadoa järkevämpi hankinta.
Mielenkiintoista, oliko tuo toinen IARin hajoaminen kun huoltaessasi putosi lattialle atomeina?
Huuhteletko vatkaimet aina merikeikan jäljiltä kraanan alla ja puratko IAR-laakerin atomiks kun huollat?
Ilman lihaskramppeja en saisi yhtään liikuntaa!
Koivisto

Viesti Kirjoittaja Koivisto »

Mikey kirjoitti:Sen verran Curadosta ja Pressasta, kumpaakaan tai edes muutakaan sämpylää suosittelematta voin todeta, että sekä Curado ja Pflueger vaativat melko lailla huoltoa toimiakseen. Viime reissulla Curadon IAR leikkas kiinni, kyseessä oli jo ko. kelan toinen IAR:rrä vuoden sisään joka sanoi sopimuksen irti. Pfluegerin poskenlaakerit taas ovat ruosteessa jokaisen reissun jäljiltä ja niitä saa sitten huuhdella ja öljytä. Mutta molemmat kelat kelpaa kyllä mulle ihan hyvin ja toimivatkin, ne vaatii vain toimiakseen melko lailla huolenpitoa. Huoltamista vieroksuvalle en voi todellakaan kumpaakaan noista suositella. Ja pelkästään varauksella suosittelen noita muillekaan. 201B on jerkkaukseen mun mielestä todella paljon esmes Curadoa järkevämpi hankinta.
Jännä homma, mutta mulla ei ole Curadon kanssa ollu mitään ongelmia, jos pientä IAR:n lipsumista ei oteta mukaan lämpötilan lähennessä nollaa. Laakerit taisin rasvata kerran viime vuonna ja senkin homman ulkoistin kaverille. Huuhtelut on hoidettu jos on satanut. Eipä ole kyllä pahaa sanottavaa 200B kalkkunastakaan, mutta pidän Curadoa parempana.
koivistojanne.kuvat.fi
Mikey
Herr Doktor

Jees, pientä IAR:rrän lipsumista joutuu pitämään kelassa kuin kelassa ominaisuutena, ei vikana.

Walto: Huoltamisessa oon nykyään laiska, pari-kolme kertaa kaudessa avaan kaiken minkä pystyy avaamaan ja puhdistan/öljyän. Muuta en jaksa, en. Ja jeps, eka hajoaminen oli se, kun IAR räjähti sitä irrottaessa. Silloinhan se oli jumittunut kelan poskeen kiinni, mikä ei kyllä myöskään kuulu tapahtua. Tämä oli kuitenkinuusi laakeri, joten syy ei ole sama. Mutta kuten kirjoitin, kelpaa mulle, ei vain ole huoltovapaa. Silloin huolletaan viimeistään kun ei ilman toimi. Kuitenkin pidän yhä 201B:tä kestävämpänä joskin kylmempänä vaihtoehtona. Mutta tämä siis vain omien kokemusteni mukaan. Niin, nätimpihän B-sarja kylläkin on kuin muovihtava Curado, mutta se on sivuseikka joka ei kuulu varsinaisesti tänne...
Mikey
Herr Doktor

Avasin äsken Curadon. Kampi oli lukittunut nääs täysin kiinni, ja syykin selvisi kelan auettua: IAR oli kuivunut/ruostunut täysin jumiin. Sen sisäpuolelta kulkeva holkki oli jumittunut laakeriin kiinni, niin ruosteessa IAR oli. Nyt on kaverukset asetoonikylvyssä, jonka jälkeen pääsevät vuorostaan öljykylpyyn. Eiköhän tuokin kela jo viikonloppuna ole iskussa?
Rontti

Viesti Kirjoittaja Rontti »

http://www.motonet.fi/?id=23&Tuote=54-3905

Oliskohan noista Fladeneista eläjiksi,pari 5-7 vuotta vanhaa daiwan halppis-triforcea odottelis korvaajiaan :?

Kenelläkään ensikäden kokemusta noista,sisävesikäyttöön tulisivat joten korroosionkesto ei tarvitse olla kovin kaksinen
Mikey
Herr Doktor

Rontti kirjoitti:http://www.motonet.fi/?id=23&Tuote=54-3905

Oliskohan noista Fladeneista eläjiksi,pari 5-7 vuotta vanhaa daiwan halppis-triforcea odottelis korvaajiaan :?

Kenelläkään ensikäden kokemusta noista,sisävesikäyttöön tulisivat joten korroosionkesto ei tarvitse olla kovin kaksinen
Tuolla jotain: http://www.kalamies.com/foorumi/viewtopic.php?t=16715

Mun kokemus perustuu siis yhden kauden kevyehköön merikäyttöön. Ei todellakaan mikään täydellinen vempain, mm. huollettavuus täysin perseestä, mutta toisaalta mun ainoa sämpylä joka on tällä hetkellä täydessä iskussa. :?
kevytkalastaja

Viesti Kirjoittaja kevytkalastaja »

Kokemusta TD-Zillionista? Vähän siitä juttua löytyi, mutta lisää kaivataan..
Kuin kevyt kama tolla vielä lentää?
jtm

Viesti Kirjoittaja jtm »

Mukavan käytön alaraja kulkee tuolla 10-12g seutuvilla.
kevytkalastaja

Viesti Kirjoittaja kevytkalastaja »

Vois melkeinpä laittaa Zillionin haukkikelaksi, kun jenkeissähän noi on halpoja kuin mitkä.. Hieman painavammat jigitkin tolla pystyis viskomaan, joka on hyvä homma.

Miten pitkäheittoinen ko. kela on ja piisaako seiskavälitteisessä enää woimaa?
riihis
Kielimuuri - Hieliholmu

Viesti Kirjoittaja riihis »

Koskahan tua Shimano Cruxis 200 rantautuu suamenmaahan.....................Tai eres ruattihin :roll:
"Laiskuus on suuri lahja, kun sen osaa oikeen käyttää."
jukkar
Jolly Roger

Viesti Kirjoittaja jukkar »

jtm kirjoitti:Mukavan käytön alaraja kulkee tuolla 10-12g seutuvilla.
Mistä ootte zillionin hommannut jos on nettiostoksista kyse? team daivwa äksästä vai mikä se nyt oli pelkästään positiivisia tuntemuksia, vaikka tuli pahpinpideltyä kaikilla tavoin hinaamisesta lähtien

-jukka
"Tunnetko yltäkylläisyyttä vahvan aterian jälkeen?
Pimeneekö silmissäsi, kun nukut?
Silloin sinussa on hyvin vakava Heicunceicun-tauti."
- Hessu Hopo
jtm

Viesti Kirjoittaja jtm »

kevytkalastaja kirjoitti: Miten pitkäheittoinen ko. kela on ja piisaako seiskavälitteisessä enää woimaa?
Itsellä 6,3:1 välityksellä ja kelausvoima on riittänyt hyvin, käyttö on kylläkin täysin mertsaripuolella. Heittopituudet on täysin riittävät omaan käyttööni.

Omat ulkomaantilaukseni hoidan lähinnä ebayn kautta.
Dummy

Viesti Kirjoittaja Dummy »

Zillioniin vaihdoin abec5 keraamiset laakerit ja litkut laakeriöljyt.
Kelan herkkyys parani huomattavasti ja pystyy heittämään hyvin 4gr ylöspäin! 8)

Ja noilla painoillahan se on paljon vavasta kiinni että kuis keveät lentää!

Zillioniin abec5 laakereita löytyy multa vielä jos joku tarvii! :wink:
SHUT UP AND FISH...!!!
imot

Viesti Kirjoittaja imot »

Sonar II Jerkkaukseen?

Abolla taitaa jotain komusta olla?
Deep
kirjuri

Viesti Kirjoittaja Deep »

imot90 kirjoitti:Sonar II Jerkkaukseen?

Abolla taitaa jotain komusta olla?
häh.. etkö sä ostanut sen Cardiffin?
Andde
jenssin påmå
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Andde »

pressa kestää ihan vaikka jerkkauksenkin.

daiwan uutuus witch baarilla kiinnostaa ku ei nin kalliskaan :)
kilo on kova
Vastaa Viestiin