Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
P.J.H kirjoitti:Kuhan painon voi karkeasti arvioida pituudesta, että 50 cm = 1kg ja 60 cm = 2kg. Ei useinkaan heitä monta sataa grammaa puoleen, eikä toiseen.
Joo ei ehkä vielä noihin painoihin asti, mutta kun mennään painossa muutamia kiloja ylöspäin niin eipä tuolla "kaavalla" tee enää yhtään mitään. Otetaan esimerkiksi kavereiden reilu kasin kuha, pituutta 92cm... Tuolla tavalla laskettuna viisi kiloinen olisi tuon pituinen.'
Minä käytänkin yli 60 senttiset puntarissa, niin ei tarvii arvailla. Sen verran harvoin niitä kuitenkin tulee, ettei vielä puntarin patterit kesässä kulu.
Miksi tehdä samanlainen vaappu, kun muilla? Semmoisenhan voi ostaa kaupasta!
Ihan pohjasta tulivat eiliset kalat, melkein meni niin, et ku toinen vapa raapas pohjaa niin toisessa nappas. Syvällä eivät toisin olleet, 2-3 metrissä. Penkoilla, paitti se yx kaisilikon valtias...
Kalastusta ilman sukkiksia jo vuosikymmenien ajan.
Eilen tuli vielä pieni kuha hauen uistelun tiimellyksessä. Itse en tänään jaksanut lähteny pyytöjä uittamaan kun kevyttä vatsatautia vähän vääntää, ihan kuin ei maanantainen työpäivä olisi jo tarpeeksi, mutta veli tuossa soitti pari tuntia sitten että 3.2kg göössi oli purrut painouistinta. Komee kala! Erikoinen alkusyksy kyllä ollut noiden kuhien osalta.
Jussijillä hienosti onnistunut kuva kuhasta, ja kyrmyniska97:lla hieno kuva kertakaikkiaan.
"Sentti nenässä, tuuma mulkussa ja jalka vavassa näkyy ja tuntuu".
Veikko Heiskasen lempilauseesta Arvi Mustosen vääntämä tunnuslause Neidenin siltamontulta.
kertokaa mulle mikä on hyvä kuha vaappu on varmaan selvitelty monesti mutta en oo löytäny ainiin melkein unohdin vaappua tarvisin kirkkaaseen veteen [/b]
ku ha kirjoitti:kertokaa mulle mikä on hyvä kuha vaappu on varmaan selvitelty monesti mutta en oo löytäny ainiin melkein unohdin vaappua tarvisin kirkkaaseen veteen [/b]
Ainakin 12cm. merimetsot toimii esimerkillisen hyvin noissa hommissa.