Kalan sairaudet, vammat ja kasvaimet
Alueen säännöt
Täällä keskustellaan kaikesta yleisestä kalastukseen liittyvästä.
Kalamies.com foorumin yleissäännöt - Kalastus-uutisia - Etusivu uusiks!
Täällä keskustellaan kaikesta yleisestä kalastukseen liittyvästä.
Kalamies.com foorumin yleissäännöt - Kalastus-uutisia - Etusivu uusiks!
Epäilen että tota Stickanin karppia vaivannut ongelma ei ole jatkunut kovin pitkään. Kalan evät näyttivät olevan likimain kunnossa, mitä ne eivät todellakaan olisi pitemmän ryömiskelyn jälkeen.
Jänniä kuvia porukoilla, mutta silti kehoittaisin ajattelemaan kahdesti ennenkuin lykkää nettiin kuvia kalastuksen yhteydessä vammautuneista kaloista.
Jänniä kuvia porukoilla, mutta silti kehoittaisin ajattelemaan kahdesti ennenkuin lykkää nettiin kuvia kalastuksen yhteydessä vammautuneista kaloista.
Make my day- Teemun päivä.
- Royal Trude
- Koko Kansan Tenaleidi
- Viesti:
tmu, asiaa puhut, tosin tarkennukseks vissiin pitää sanoa että tuo Stickanin saama karppi, molemmissa kuvissa siis sama kala, näyttäis olleen jo ennen koukutusta pers-selkärankavammainen. 
(Markiisin saama se taiski olla, mutta siitä viis tai kuus)
(Markiisin saama se taiski olla, mutta siitä viis tai kuus)
Viimeksi muokannut Royal Trude, 22:03:21 19.12.2006. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Piiloteksti
- Royal Trude
- Koko Kansan Tenaleidi
- Viesti:
- Royal Trude
- Koko Kansan Tenaleidi
- Viesti:
- Royal Trude
- Koko Kansan Tenaleidi
- Viesti:
-
Mikko_-Procyon-
- Ich Liebe HH
Haha.. Walto luovutti tasavaltamme presidentille sitten jouluhauen..
Propilkki 2 - jo 10 vuotta virtuaalipilkintää. www.kalassa.net/propilkki2
Täytyy rehellisesti myöntää etten raaskinut lopettaa tuota raukkaa!ArtoL kirjoitti:Vieläkö laskit takasin uimaan
Raukka yritti matalassa kirkaassa lahdessa(alle metri vettä) heinien alta muutaman kerran ennenkuin sai jerkin suuhunsa...nälkä? Vasta sitten huomasin tuon taudin... no se oli sen verran hyvävoimainen, että totesin venekaverille "mikä minä olen tuota lopettamaan!"
Tiedän tiedän..ois ehkä pitänyt!
Ilman lihaskramppeja en saisi yhtään liikuntaa!
-
Nilsuilija
- Royal Trude
- Koko Kansan Tenaleidi
- Viesti:
-
Mikey
- Herr Doktor
Ehkä nuo sarkomatoosikalat pitäis tappaa, ehkä ei... Itsekin ennen kannoin noita kompostiin, kun taas nykyään olen päästänyt takaisin uimaan.
Ymmärtääkseni (ei varmaa tietoa, mutta perustuu iktyonomien seurassa liikkuessa kuultuun juttuun) sarkomatoosin tarttuvuudesta, tai kalojen varmasta menehtymisestä sarkomatoosiin ei ole varmaa tietoa. Sarkomatoosia kun ei ole hirveästi tutkittu. Eli on mahdollista, että kalat paranevat jossain vaiheessa paisetaudista?
Oiskohan nuo kyhmyt hyviä friteerattuna? Some more deepfried piketumour, anyone?
Ymmärtääkseni (ei varmaa tietoa, mutta perustuu iktyonomien seurassa liikkuessa kuultuun juttuun) sarkomatoosin tarttuvuudesta, tai kalojen varmasta menehtymisestä sarkomatoosiin ei ole varmaa tietoa. Sarkomatoosia kun ei ole hirveästi tutkittu. Eli on mahdollista, että kalat paranevat jossain vaiheessa paisetaudista?
Oiskohan nuo kyhmyt hyviä friteerattuna? Some more deepfried piketumour, anyone?
Jag fiskar. Pappa betalar. Samma på finska.
En mä noita kieroja kaloja tarkoittanutkaan. Enemmänkin kunhan jeesustelin.
Noh, toivottavasti ei tarvii kuitenkaan em. kuvia täällä nähdä..
Toi sarkkis on aika mielenkiintoinen juttu, tai lähinnä kalan kohtalo ja taudin leviäminen. Ainakaan itse en ole tota isoilla kaloilla tavannut saati kuvia nähnyt, oma sarkkisenkka
lienee nelisen kiloa.
Eli ehkäpä ne kuolee siihen, ja tauti vaatii levitäkseen jonkin tarpeeksi korkean lämpötilan jossa isomukset ei enää viihdy?
Myös olen kuullut eräiden käyttävän näitä kaloja ravinnokseen. Paise kuulemma on kalan ihossa ja kalasta saa aivan puhtaat fileet. On kyllä jäänyt itseltä kokeilematta..
Toi sarkkis on aika mielenkiintoinen juttu, tai lähinnä kalan kohtalo ja taudin leviäminen. Ainakaan itse en ole tota isoilla kaloilla tavannut saati kuvia nähnyt, oma sarkkisenkka
Eli ehkäpä ne kuolee siihen, ja tauti vaatii levitäkseen jonkin tarpeeksi korkean lämpötilan jossa isomukset ei enää viihdy?
Myös olen kuullut eräiden käyttävän näitä kaloja ravinnokseen. Paise kuulemma on kalan ihossa ja kalasta saa aivan puhtaat fileet. On kyllä jäänyt itseltä kokeilematta..
Make my day- Teemun päivä.
- Huchotaimen
- ravunsyötti
- Mr. Kumihanska
Kalan sairaudet, vammat ja kasvaimet
Tuollainen haukikala sattui jerkkiin. Kaveri kyllä pääsi oitis takaisin veteen, vaikka jälkikäteen tuli mieleen josko olisi pitänyt ottaa pois.
Mieltä jäi vaivaamaan, notta mikähän kaislikko-ohjusta mahtoi vaivata?
Mieltä jäi vaivaamaan, notta mikähän kaislikko-ohjusta mahtoi vaivata?
- Liitteet
-
- sairas_kala.jpg (55.05 KiB) Katsottu 5534 kertaa
Zaphod: I can't do this without my third arm!
Suojele norppaa. Vältä verkkokalastusta. Osta katiska.
--== : Kalamittatarroja kaupan : ==--
Suojele norppaa. Vältä verkkokalastusta. Osta katiska.
--== : Kalamittatarroja kaupan : ==--
Sarkomatoosihan tuo on, ehdottomasti otettava kuiville ja monttuun ettei tartuta muitakin kaloja. Tuolta lisää http://web.abo.fi/instut/fisk/Fin/Ovrig ... sarcom.htm
Miksi arabeilla on kamelit ja suomalaisilla savolaiset?
- Arabit sai valita ensin.
- Arabit sai valita ensin.