Aloittelijan perhokamat...

Alueen säännöt
Täältä löydät kaiken perhokalastukseen ja perhonsidontaan liittyvän pulinan...
Kalamies.com foorumin yleissäännöt
jaska74

Viesti Kirjoittaja jaska74 »

ostin motonetistä fladen setin noin 40€.
http://www.nailorsfishing.co.uk/Rod-and ... t/1091.htm

kellään kokemuksia tästä setistä että mikä siinä on huonoin lenkki? ainakin elämäni ensimmäiset heitot sujuivat ihan kivasti luokka on 6-7.
ajattelin että paraneekohan heitto paljon ostamalla "kunnon" setin pariin sataan vai riittäsikös pelkkä siiman vaihto tuohon
Progamer
Himopelaaja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Progamer »

Ei oo tuosta kokemusta, mutta ite omistan Loop Adventure 2 #5-6 ja sitten kokeilin kaverin lidlin perhosettiä. Saa silläkin perhon lentämään, mutta huomattavasti vaikeammalta tuntui. Ainahan se siiman vaihto luultavasti auttaa, mutta sanon suoraan että heitä tuolla Fladenilla niin kauan kuin jaksat ja ostat sitten kalliimmat välineet.
J.a.M
Viesti:

Viesti Kirjoittaja J.a.M »

nuorten leirillä tässä taannoin 12v tyttö heitti setin puhki viikonloppuleirillä ... tytölle annettiin paremmat vermeet pituus ja tarkkuus kasvo potenssissa 2 verrattuna halppis settiin ... eli eipä ollu siitäkään sijoituksesta pitkäaikaista huvia.
Paino on voimaa ja Ylipaino on Ylivoimaa
iletus

Viesti Kirjoittaja iletus »

Progamer kirjoitti:Ei oo tuosta kokemusta, mutta ite omistan Loop Adventure 2 #5-6 ja sitten kokeilin kaverin lidlin perhosettiä. Saa silläkin perhon lentämään, mutta huomattavasti vaikeammalta tuntui. Ainahan se siiman vaihto luultavasti auttaa, mutta sanon suoraan että heitä tuolla Fladenilla niin kauan kuin jaksat ja ostat sitten kalliimmat välineet.
onks hyvä toi loopin adventture setti ku oon vähä katellu sitä :?:
jaska74

Progamer kirjoitti: heitä tuolla Fladenilla niin kauan kuin jaksat ja ostat sitten kalliimmat välineet.
tätä mäkin vähän ajattelin....

kaveri haki just perhokulmasta 400€ setin ja täytyy koittaa joku ilta onko siinä oikeasti mitään eroa :D
Progamer
Himopelaaja
Viesti:

iletus kirjoitti:
Progamer kirjoitti:Ei oo tuosta kokemusta, mutta ite omistan Loop Adventure 2 #5-6 ja sitten kokeilin kaverin lidlin perhosettiä. Saa silläkin perhon lentämään, mutta huomattavasti vaikeammalta tuntui. Ainahan se siiman vaihto luultavasti auttaa, mutta sanon suoraan että heitä tuolla Fladenilla niin kauan kuin jaksat ja ostat sitten kalliimmat välineet.
onks hyvä toi loopin adventture setti ku oon vähä katellu sitä :?:
Ite oon ollu tyytyväinen, tosin ne ovat mun ekat perhokamat.
sheena
Mestariduppaaja

Viesti Kirjoittaja sheena »

Kysäsempäs nyt tämmöstä!
Tekeekö noilla vavoilla mitään, onko ko. vavoista minkalaisia kokemuksia ?Tulisi olemaan mun toinen perhovapa, kun entinen vapa on liian löysä... meinaa heitossa loppua potku kokonaan.

http://www.rialinna.fi/index.jsp?pid=77&productid=2338
http://www.rialinna.fi/index.jsp?pid=77&productid=2320
http://www.samfishing.fi/ostoskori/index.html

Kiitos jo etukäteen!

:)
Ihminen tottuu kaikkeen, helvettiinkin...
lapsi96

oisko aloitelijalle mittää perho settii

Viesti Kirjoittaja lapsi96 »

sano kaa mulle mikä ois hyvä perho setti joku laadukas ja hyvä ku lidlis en ainakaa osta ku itel ei oo tietoo :oops:
Mikey
Herr Doktor

Re: oisko aloitelijalle mittää perho settii

Viesti Kirjoittaja Mikey »

lapsi96 kirjoitti:sano kaa mulle mikä ois hyvä perho setti joku laadukas ja hyvä ku lidlis en ainakaa osta ku itel ei oo tietoo :oops:
Yhdistin aiheet, ettei tuu ihan tolkuttoman paljon aiheita samaan teemaan liittyen. Kahlaa tämä aihe läpi, etköhän jonkin verran viisastu jo siitä?
Jag fiskar. Pappa betalar. Samma på finska.
Progamer
Himopelaaja
Viesti:

Laitetaas vaikka tänne nyt eli uus (käytetty) perhovapa olis hakusessa tuon Adventuren tilalle. Luokka tulee varmaankin olemaan #6 niin saa järvelläkin heitettyä. Mitenkäs tämmönen vapa Orvis Drident TLS #6 ? Minkä hintanen on ollut uutena ja mitä kannattaa käytettynä maksaa? Millanen toiminnaltaan yms.
spiido

Viesti Kirjoittaja spiido »

Täten totean, että osin tämän keskustelun ansiosta/ syystä olen tuotattanut itselleni psyykkisen lobotomian ja kykenen ajattelemaan ainoastaa perhokalastusta. Normaali heittokalastus on pervoiluun verrattuna kuin pelaisi shakkia kahdella nappulalla.

Cheers ainakin Puroilijalle ja Mikeylle.
Mikey
Herr Doktor

Viesti Kirjoittaja Mikey »

spiido kirjoitti:Täten totean, että osin tämän keskustelun ansiosta/ syystä olen tuotattanut itselleni psyykkisen lobotomian ja kykenen ajattelemaan ainoastaa perhokalastusta. Normaali heittokalastus on pervoiluun verrattuna kuin pelaisi shakkia kahdella nappulalla.

Kippis ittellesi vain. Aina kiva saada lisää putkiaivoja maailmaan. Minkälaiseen/minkälaisiin setteihin päädyit?
Jag fiskar. Pappa betalar. Samma på finska.
Progamer
Himopelaaja
Viesti:

spiido kirjoitti:Täten totean, että osin tämän keskustelun ansiosta/ syystä olen tuotattanut itselleni psyykkisen lobotomian ja kykenen ajattelemaan ainoastaa perhokalastusta. Normaali heittokalastus on pervoiluun verrattuna kuin pelaisi shakkia kahdella nappulalla.

Kuulostaa niin pirun tutulta...
Lohi_Ari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Lohi_Ari »

Kalakaverin (ei perhostele, kateellinen?) vertaa perhokalastusta itsensä hiplaamiseen valmiin naisen vieressä!
Green Highlander.

><(((((°> "My wife told me that if I go fishing again she'll leave me.
God, I'm going to miss her!" <°)))))><
spiido

Mikey kirjoitti:Minkälaiseen/minkälaisiin setteihin päädyit?
Visionin #5 settiin normia paremmalla siimalla. Ei ollut lopulta valinnanvaraa. Jäi yksi päivä aikaa ostaa kamat ennen lomareissua. Siima ja kela oikein jees, mutta vapa vähän niin ja näin. Talven aikana olis ajatus upgreidata vapapuolta. Ja vaikka alkuun olisi käteen tullut ns. hyvä vapa niin tuskin olisin osannut sitä alussa arvostaa. Nyt on ehkä himpun verran käsitystä mitä kepukalta kaipaa.
Lohi_Ari kirjoitti:Kalakaverin (ei perhostele, kateellinen?) vertaa perhokalastusta itsensä hiplaamiseen valmiin naisen vieressä!
Mikä sen mukavampaa kuin valmiin kiusaaminen. Pitää osata nauttia itse prosessista, eikä pelkästä lopputuloksesta.
jaska74

jaska74 kirjoitti:ajattelin että paraneekohan heitto paljon ostamalla "kunnon" setin pariin sataan vai riittäsikös pelkkä siiman vaihto tuohon
vastaan itse itselleni, ja muille kiinostuneille.

ei vaikuta pelkkä siiman vaihto kovinkaan paljoa, mutta jonkin verran kuitenkin
spiido

mitäs luulette saisko tuosta visionin attackista luokkaa viisi paremman striimerikäyttöön kuutosen siimalla? jotenkin veikkailen ettei vavassa ole puhtia, mutta onko joku kokeillut?
Progamer
Himopelaaja
Viesti:

Kyllä mä sanosin että sillä vielä kutosen siima lentää. Ite ainakin yliluokitan molemmissa vavoissani. Parempi kalastaa lyhyemmillä siimoilla, eli streameri kalastuksessa parempi, mut pitkät heitot ei sitten luonnistu niin hyvin, toisaalta jotkut vavat vaativat yliluokitetun siiman, jotta vapa lataantuisi. Eli hommaa vaan kutosen siima siihen vitosen keppiin.
Vastaa Viestiin