koukut osio
Alueen säännöt
Kaikkea vaapunrakentelusta veneiden maalailuun.
Kalamies.com foorumin yleissäännöt - Uittovideot
Kaikkea vaapunrakentelusta veneiden maalailuun.
Kalamies.com foorumin yleissäännöt - Uittovideot
koukut osio
ehkä tähän osioon voisi kertoa koukuista hyvät ja huonot puolet.
kuten myös hinta/laatu
hankinta paikoista.
kysymykset koukuista myös tänne.
kuten myös hinta/laatu
hankinta paikoista.
kysymykset koukuista myös tänne.
heti aloitan itse kysymällä tekeekö mitään näillä.
SANXIN 3-haarakoukku
myyjä olisi vieressä joten postikuluissa säästäisi.
http://ekoinet.workspace5.smilehouse.co ... ce?theme=7
SANXIN 3-haarakoukku
- Thalme
- Autokoulun opettaja, Heinola
- Viesti:
Sanxin(peruskoukku)
+ Hinta
- Laatu
- ulkonäkö
Huom, omakohtainen kokemus.
Itse käytän pääasiassa VMC 9649, enkä vain hinnan takia.
+Hinta
+Ohut lanka, vaikka ei kemiallisesti teroitettu, läpäisykyky mielestäni erinomainen.
+Tasainen, hyvä laatu
- Menee suoraksi aika helposti pienemmissä 6,8->kokoluokassa.
+ Hinta
- Laatu
- ulkonäkö
Huom, omakohtainen kokemus.
Itse käytän pääasiassa VMC 9649, enkä vain hinnan takia.
+Hinta
+Ohut lanka, vaikka ei kemiallisesti teroitettu, läpäisykyky mielestäni erinomainen.
+Tasainen, hyvä laatu
- Menee suoraksi aika helposti pienemmissä 6,8->kokoluokassa.
--------------------------------------------------------
Menestykseen on kaksi sääntöä.
1) Älä koskaan paljasta kaikkia
Menestykseen on kaksi sääntöä.
1) Älä koskaan paljasta kaikkia
Riippuu mihinkä oot käyttämässä?niki kirjoitti:heti aloitan itse kysymällä tekeekö mitään näillä.
SANXIN 3-haarakoukku
Tilasin niitä joskus hauki uistimiin mutta en tilaa enään. Ainakin issokokoisina olivat aika tylsiä Koot joita tilasin 2\0,4\0,6\0 koukkuja eikä oikeen pystyny terottamaankaan kunnolla kun oli pyöreä toi kärki. Ruoste herkkiä.
Ei pysty suosittelemaan ainakaan jerkkeihin.
Ainut plussa niin on kyllä halpoja, ainakin jos kemiallisiin merikoukkuihin vertaa.
Mullakin oli paria kokoa noita sanxeja... Ruostuvat herkästi ja joku haara lähes poikkeuksetta eri muotoinen kun muut. Isommassa koossa muoto oli ok..rumia siis nuo muotopuolet!
Halpoja kylläkin 8,5 ekee maksoin sadasta koukusta, kyllä niistä joku oli ihan hyväkin.
Halpoja kylläkin 8,5 ekee maksoin sadasta koukusta, kyllä niistä joku oli ihan hyväkin.
Kaikenmaailman tyllejä - erilaisia folioita--> http://www.kalamies.com/foorumi/viewtop ... &start=450
-
kalamies92
- Lähtenyt lataamoon
Taas pitäs tilata koukkuja. Ja nyt Rialinnasta kun kaverikin tilaa samasta joten jätetään samfishingin VMC:t suosiolla rauhaan. Mutta asiaan; tekeekö tällä koukulla yhtään mitään? Hinta olisi kuitenkin suht edullinen
http://www.rialinna.fi/index.jsp?pid=77&productid=444
Eihän tuo nyt ilmeisestikään ole mikään Super-hyper-läpäisykykyinen ja terävä mutta peruskoukku riittäisi. Eikä tarvitse olla meriveden kestävä.
Mutta ei nyt kuiteskaan että eka tuubi vetäsee koukun läjään tai yhdessä yössä ruostuvat paskaksi.
Tarkotus on saada omalle 10cm vaapuille koukut joten koko 2 ? tai 2/0 vai mikä se on olisi kenties sopiva?
Ehdotuksia kiitos! Ja jos olet sitä mieltä että tuo on ihan kuraa niin mikä olisi täältä hyvä vaihtoehto. Ja ei nyt mielellään 80snt kappale hinnalla.
http://www.rialinna.fi/index.jsp?pid=255
Eli kysymys oli; onko tuo ehdottamani koukku välttävän hyvä, koko 2 10cm vaappuihin. Jos ei, mikä sitten?
ps. apuja mielellään nopeasti, tänään pitäs tilaus jo lähteä.
http://www.rialinna.fi/index.jsp?pid=77&productid=444
Eihän tuo nyt ilmeisestikään ole mikään Super-hyper-läpäisykykyinen ja terävä mutta peruskoukku riittäisi. Eikä tarvitse olla meriveden kestävä.
Mutta ei nyt kuiteskaan että eka tuubi vetäsee koukun läjään tai yhdessä yössä ruostuvat paskaksi.
Tarkotus on saada omalle 10cm vaapuille koukut joten koko 2 ? tai 2/0 vai mikä se on olisi kenties sopiva?
Ehdotuksia kiitos! Ja jos olet sitä mieltä että tuo on ihan kuraa niin mikä olisi täältä hyvä vaihtoehto. Ja ei nyt mielellään 80snt kappale hinnalla.
http://www.rialinna.fi/index.jsp?pid=255
Eli kysymys oli; onko tuo ehdottamani koukku välttävän hyvä, koko 2 10cm vaappuihin. Jos ei, mikä sitten?
ps. apuja mielellään nopeasti, tänään pitäs tilaus jo lähteä.
Kahta en vaihda...
sukkia ja alushousuja
sukkia ja alushousuja
Kalamies92:
Omissa, 9 ja 11 cm vaapuissa olen käyttänyt kokoa #6. Taimentikkuja siis.
Mitäs kalaa noilla ongit? Epäilen että koko #2 on liika iso kymmensenttiseen. Painon vuoksi häviää herkkyys uinnista. Itse olin näkevinäni tämän jo paksulankaisen (nk-62) ja ohutlankaisen (mikälie Lion) #6 koukkujen välillä.
Mitäs kalaa noilla ongit? Epäilen että koko #2 on liika iso kymmensenttiseen. Painon vuoksi häviää herkkyys uinnista. Itse olin näkevinäni tämän jo paksulankaisen (nk-62) ja ohutlankaisen (mikälie Lion) #6 koukkujen välillä.
Those of us who let go, will be swallowed. Left here to die.
-
kalamies92
- Lähtenyt lataamoon
Kuhaa (ja haukea) niillä uistelen. Tuolta rakentelupuolelta näkyy kuvia uistimista mihin tarkotus laittaa. Muistelisin vain että aikasemmin ois ollu just tätä kokoa 2 tai 2/0 (onko niillä eroa?) ja se olisi passeli. Varma en kuitenkaan oleSpilitus kirjoitti:Kalamies92:
Kahta en vaihda...
sukkia ja alushousuja
sukkia ja alushousuja
2/0 on jo aikamoinen ankkuri, eli #2 on pienempi.kalamies92 kirjoitti:Kuhaa (ja haukea) niillä uistelen. Tuolta rakentelupuolelta näkyy kuvia uistimista mihin tarkotus laittaa. Muistelisin vain että aikasemmin ois ollu just tätä kokoa 2 tai 2/0 (onko niillä eroa?) ja se olisi passeli. Varma en kuitenkaan oleSpilitus kirjoitti:Kalamies92:
http://www.kalamies.com/foorumi/viewtopic.php?t=3493
Tsiikaa tuo triidi.
Those of us who let go, will be swallowed. Left here to die.
Mystäs noita VMC:n koukkuja kannattaa hankkia??
Hakusessa koot 5/0 ja 3/0 ja tyyppi 8650PS....
Samfishing noita myy, mutta kustikset nousee postien myötä kohtuuttomaksi...
Hakusessa koot 5/0 ja 3/0 ja tyyppi 8650PS....
Samfishing noita myy, mutta kustikset nousee postien myötä kohtuuttomaksi...
Zaphod: I can't do this without my third arm!
Suojele norppaa. Vältä verkkokalastusta. Osta katiska.
--== : Kalamittatarroja kaupan : ==--
Jos et ole vielä löytänyt, niin mulla ainakin on ollut samantyyppisiä VMC:n koukkuja kuin nk-62 on. Muistaakseni malli oli 9649. Ei ollu kalliitaperza kirjoitti:Mikähän wmc malli osi lähimpänä nk62 koukkua?(koko 6)
Aattelin vaan kun jos löytyis wmc koukuista suunnilleen saman mallisia kuin nk-62 mutta vähän halvemmalla.
nk-62 on mun budjetille liian kallis koukku.
sanxinin koukkuja ollut käytössä, mutta ovat vähän mitä ovat, tosin hinta onkin sitten halpa.
-
kalamies92
- Lähtenyt lataamoon
kalamies92 kirjoitti:10cm vaappuun koko #2 oli passeli, joten 12cm vaappuun kokoa #1? Vai miten olis. Onko liian isoja jo?
Siis 10cm vaappuun 2 koko?
mulla on omassa 11cm mallissa 4 koon koukut ja tuossa 13cm tikussa 6 koko.
Mun mielestä nuo 1 ja 2 koko on jo aika isoja koukkuja.(riippuu tietysti koukku mallista/valmistajasta)
-
kalamies92
- Lähtenyt lataamoon
Kokoo kaks oon tilannu kyllä (ei 2/0), ja just on ollu passeli. Tikussa tietysti käy yleensä pienemmät paremmin, varsinkin jos on kolmekoukkunen kuten sulla, mutta että 4 koon siinä? Näyttävät isommiltaperza kirjoitti:kalamies92 kirjoitti:10cm vaappuun koko #2 oli passeli, joten 12cm vaappuun kokoa #1? Vai miten olis. Onko liian isoja jo?
Siis 10cm vaappuun 2 koko?![]()
mulla on omassa 11cm mallissa 4 koon koukut ja tuossa 13cm tikussa 6 koko.
Mun mielestä nuo 1 ja 2 koko on jo aika isoja koukkuja.(riippuu tietysti koukku mallista/valmistajasta)
Kahta en vaihda...
sukkia ja alushousuja
sukkia ja alushousuja
Mitäs ownerin koukkua käytetään jesse jerkissä?
Zaphod: I can't do this without my third arm!
-
kalamies92
- Lähtenyt lataamoon
Miulla on vmc:n kahta eri kemiallista käytössä. Mallit ei tule heti mieleen. Toinen on kutos koko, joka on sopiva taimentikkuihin ja lohivaappuihin.
Omassa kuhahauki mallissa on kakkos koon ankkurit ja vaapulla mittaa noin 11 cm. Viime reissulla muutama sintti ahven ja niillä tuo 2 koon koukku kokonaan suussa
Omassa kuhahauki mallissa on kakkos koon ankkurit ja vaapulla mittaa noin 11 cm. Viime reissulla muutama sintti ahven ja niillä tuo 2 koon koukku kokonaan suussa
Minkähän kokoista koukkua kannattaisi laittaa 14-16 senttisiin haukivaappuihin? Entäs pienempiin, 7-11 senttisiin esim. ahvenelle sekä kuhalle?
VMC:n koukkuihin luultavasti laitan rahani, kannattaako Barbarian koukkuihin sijoittaa hauen uistelussa? Noita perusmallin 9649-koukkuja ajattelin muuten tilata.
VMC:n koukkuihin luultavasti laitan rahani, kannattaako Barbarian koukkuihin sijoittaa hauen uistelussa? Noita perusmallin 9649-koukkuja ajattelin muuten tilata.
The handmade blade, the child's balloon
Eclipses both, the sun and moon
To understand, you know too soon
There is no sense in trying.
Eclipses both, the sun and moon
To understand, you know too soon
There is no sense in trying.