Sun Busteriin uus pata.
Alueen säännöt
Tälle palstalle keskustelut jotka koskevat veneitä, niihin liittyviä varusteita ja kulkupelejä.
Kalamies.com foorumin yleissäännöt
Tälle palstalle keskustelut jotka koskevat veneitä, niihin liittyviä varusteita ja kulkupelejä.
Kalamies.com foorumin yleissäännöt
Sun Busteriin uus pata.
Oon hankkimassa ko. veneeseen uutta nelaria. Vaihtoehtoina on 20 hv honda tai sit 20 hv yamaha. Jammus olis trimmi mahdollisuus mutta onko siitä mitään hyötyä ton kokosessa kiulussa? Hondassa on kyllä sähkökippi että sen saa ylös kun ajaa matalassa, mutta lämä pohjassa sitä ei voi käyttää. Ja kolmantena olisi sitten 30 hv honda, siihen sais trimmin mutta joutuis rekisteröimään. Ja se rajoittaisi tulevaisuudessa omien skidien käyttöä juoppokuskeina.
Comments pliis.
Comments pliis.
Ei riemulla rajaa kun Veradolla ajaa.
- ma^ko
- Überbesserwisser
- Viesti:
Uusi Honda 20 on kevyt ja ponneton. Pirkan 20hv on oikeasti 25+hv ja myydäänkin muualla kaksvitosena. Teippien lisäksi mitään todellista kuristusta koneessa ei ole. Honda on pienitilavuuksinen ja heikkovääntöinen, eli noista suosittaisin Pirkkaa ja kyllä trimmistä on varsinkin herkeesti laukkaavassa pyykkilaudassa hyötyä.
><(((((°> <°)))))>< Lähes kaiken mitä insinööri on ryssinyt, ihminen voi korjata. ><(((((°> <°)))))><
Kokemuksia
Mulla ei ole ehdottaa hyvää vaihtoehtoa, kokemuksia on kyllä kertoa. Ko veneeseen tasan 20hv on aivan liian pieni, korkeintaan yhden miehen kuormalla paketti kulkee joten kuten. Itsellä on piristetty honda bf20a ja sillä se kulkee (28hv) hyvin kun yksin liikun ja jotenkuten 2 hlön kuormalla, kolmella se ei kulje mihinkään. Koneen paino on kuitenkin jo tuossakin mallissa hieman liian suuri. En tiedä onko viime aikoina tullut uusia 30hv nelitahteja jotka olisivat kevyempiä kuin aikaisemmat mutta se alkaa olla jo liikaa jos kone painaa yli 80 kg tossa veneessä. Kolmekymppinen kakstahti on optimaalinen tuohon veneeseen. (Kevyt ja sopivan tehokas).
Jos tunnet itsesi minua fiksummaksi luettuasi tämän olet varmaankin oikeassa... sehän oli tarkoituskin!
Tästä tulee siis vaikea valinta. Mun käyttö on pelkästään kuhan hinausta ja muut käyttäjät tarvii sitä pari kertaa kesässä mennessää järven toiseen päähän terassille. Siirtymiä en oikeastaa aja ollenkaan. Taidan kallistua tällä hetkellä siihen yamahaan jos saan sopuhintaan. Tietääkö kukaan mistään hyvistä tarjouksista?
Vielä jotain
Voi se kakskymppinenkin riittää jos ei tarvitse ajella kuin kalapaikasta toiseen, ei mitään matka-ajoa (tosin siihen riittää uistelumoottorikin). Tiedän pari vuotta 20 hv mercuryllä ajeltuani että se ei tohon veneeseen oo sopiva ollenkaan, 30 hv deol jammu kulki tossa paatissa mainiosti, piristelty honda kuluttaa lähes 30-40% vähemmän löpöä, se on hyvä juttu jos sillä on merkitystä mitä veneellä suhailu maksaa. Olen lähes aina yksin liikkeellä joten toi honda toimii mun tarpeisiin. Silti painoa tossakin on vähän liikaa 67-70 kg. Jos yksin ajelee niin pitää seistä veneen keskellä että pääsee plaaniin kun kone painaa perää pohjaan.
Jos tunnet itsesi minua fiksummaksi luettuasi tämän olet varmaankin oikeassa... sehän oli tarkoituskin!
Vahvistaako joku että Sun Busterissa ei ole pulpettia vakiona? Mulla on Sun Buster ilman ärrää ja löytyy pulpetti. Saattaa olla kyllä edellisen omistajan lisäämä, kun se on ainakin tehnyt kaiteet+kokovaneri lattian siihen... Missäköhän hinnoissa n. 15v vanhat 30 heppaset 2-tahti koneet liikkuu?
Lisään kuvan jos löytyy sopiva..
Lisään kuvan jos löytyy sopiva..
"Älä milloinkaan unohda, että vain kuolleet kalat uivat myötävirtaan."
Ama-dööri.
Ama-dööri.
Joo, mulla on kans alumiinin värinen.Sup78 kirjoitti:Mulla on kanssa se pulpetti, kaverin Sun buster r:ssä on samanmoinen mut oranssin värinen. Oma siis alumiinin värinen.
Edit: On se tehtaalla asennetun näkönen, ei mikää amis tuning.
"Älä milloinkaan unohda, että vain kuolleet kalat uivat myötävirtaan."
Ama-dööri.
Ama-dööri.
- ma^ko
- Überbesserwisser
- Viesti:
- Siis yllättäen Busterilla on tarjolla lisävarusteena korotuspalaa, yllättäen siis venhon valmistaja saattaa auttaa.Sup78 kirjoitti:Kiitos tuosta. Täytyy siis askarella siihe sit se korokepala. Onko jollain siihen valmista ratkaisua?
><(((((°> <°)))))>< Lähes kaiken mitä insinööri on ryssinyt, ihminen voi korjata. ><(((((°> <°)))))><

Vanha perä

Vanhaa damagee

Piste korroosioo

Osien duunausta

Särmärillä kanttaukset

Mallausta

Osat vielä hitsaamatta

Hitsausta

On se tarpeeksi linjassa

Valmis uus äässi. Suunnitteluja ja totetustus Gwave, Hauhon Tekninen Johtaja. Lisää korkeutta tuli about 14 senttiä, röökii ja aikaa paloi mutta ompaha ite tuunattu!
Materiaalina 4 mm merialumiini. Sit siihen kohtaa mihin koneen ylemmät kiinnityspultit tuli tonne korotuksen sisälle 10 mm latasta tukirunko niin et se ei pääse litistymään kiristettäessä. Vielä jäi laittamasta ohjaussysteemit ja kaukohallinta härpäkkeet. Korotusesta johtunen täytyy ohjauskaapelin ulostulo siirtää ylemmäksi ja jos haluaa sen tilttitanko systeemin niin sit pidempi vaijeri kans.
komments
Asiallisen näköinen toteutus tosiaan! Itellä se uuempi ärrä ja siinä se 28hv kakskymppinen hondan nelari perässä. Satuin kreivin aikaan hommaamaan niin sain vielä sen vanhan mallin jossa pienellä modauksella sai noi lisähepat. Tyytyväinen oon ollu, lisäpainoa ei paljoa tullu ja tehojakin on melkeen riittävästi. Yksin ku ajelee niin riittää ihan mainiosti. Ku vaan niitit kestäis ni sillähän ajelis isältä pojalle
Toivossa on hyvä elää, ei ainakaan vielä vuoda!