Daiwa heartland jerkkivapa

Alueen säännöt
Palsta heittokalastuksesta. Keskustelun aiheina heittokalastukseen soveltuvat kalapaikat, välineet, vieheet, kalastustavat jne.
Kalamies.com foorumin yleissäännöt
jussit

Daiwa heartland jerkkivapa

Viesti Kirjoittaja jussit »

Onko kenelläkään käytännön kokemusta kyseisestä vavasta eli mikä on käytännössä sopiva viehepaino , aihiossa luki up to 150g, mutta ei vaikuttanut hypisteltynä niin kangelta.
Jarzi75
Paikkakunta: Vaasa, tuo syvien ja kirkkaiden vesien valtakunta...

Viesti Kirjoittaja Jarzi75 »

Mua kans kiinnostais noi Heartland-kepakot. Niitä ei vissiin oo kauheesti myyty, kun kukaan ei oo kehunu, eikä haukkunu moisia?

Tänään hypistelin up to 120g versiota. Tuo 2-osaisuus ja 6' pituus ovat suurimmat syyt kiinnostukseen. Onko kellään kokemusta, miten painosuositus on kohdillaan, eli miten tuo toimii esim. Mantan ja ison Phantomin kans? Hypistelyssä vaikutti ihan kelvolliselta tikulta.
Jarrut tappiin... Ja vielä napsu yli...

Jos tästä jotain positiivista hakee, niin ei tuu ihan heti mieleen...
Hannesk
Kala-Hanski

Viesti Kirjoittaja Hannesk »

Mulla on ollu up to 150g syksystä lähtien käytössä. Vapa on pirun kevyt ja jäntevä. Kalojen kanssa huomattavasti kivempi kuin esim BFT Stiff.
Busteria ja Pigiä on hieno heittää ko. vavalla! Yläraja tulee vastaan siinä vähän ennen sataa grammaa.

Kelakiinnike lonksuu jokaisessa Hartlandissä, mutta se on pikkujuttu korjata..
Vapa vaikuttaa myöskin melko kestävältä - liitos ja kärkirengas ei ole pilipalikamaa..
Ainut miinus saattaa tulla juurikin vavan keveydestä (jos tykkää tiputella vapaa esim Pigien kanssa) ja pitkästä takakahvasta. Tosin mua ei takakahvan pituus ole haitannut lainkaan..
Tuuleta uutta enkkaasi vasta sitten, kun sinulla on lukemat tiedossa.
Suomu

Viesti Kirjoittaja Suomu »

Itsellä kyseisestä vavasta toi 120g versio ja silläki heittää vielä 100g helposti. 130g kohalla saa saaaaaaaaaaattaaaaaaaaaaa.....!
Uskoisin et tol järeemmäl heittäs kuitenki enemmän ku sata helposti!
En lyö kuitenkaan viimestä kivestäni pantiksi!
Nyt on Kii!!!
anapee
Håkan eller Mats

Viesti Kirjoittaja anapee »

Mullakin on tuo sydänmaa ollut käytössä vajaa vajaa 1,5vuotta eikä ole pahaa sanaa sanottavana. Herkkä, kevyt, kestävä ja hinta-laatu-suhteeltaan erinomainen ostos. Miinuksena vain tuo kelan kiinnitys, joka on väljä ainakin abulle. Itellä ollut käytössä 5500 pro rocketin kanssa ja tuntuu, että kela väsyy vieheen painoon ennen vapaa. Tosin käytössä ollut pääasiassa alle 100g vieheitä.
Kalaa tulee kalastamalla
Kallel
Mr. Takakenopönö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kallel »

Jees, täälläkin yksi Heartland käytössä ja suosikkivapa melkeinpä tällä hetkellä. Kalastusmukavuus on huippuluokkaa ja väsytyskin on hyvää tasoa. Sama pikkumoite täällä, kelan kiinnitys. Tuplakääreestä revitty paperituppo tällä hetkellä kelan alla niin toimii :)

Suosittelen.
Kalastakaa!
Haukikoira
Lohikissa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Haukikoira »

Kahdella mentiin koko viime kausi, eikä voi moittia. Tosin enhän tiedä paremmastakaan, kun riittävä on minulle riittävä. Hinta/Laatu ainakin kohdallaan, varsinkin kun on kaksiosainen ja todella hyvän mittainen takakahva, korkkinen sellainen.
Samtheman
Pippelsman

Viesti Kirjoittaja Samtheman »

Kahden edellisen suosituksesta ostin kans tuollaisen, ja on hyvä tseba. Niin hyvä, etten tuon käyttöönoton jälkeen ole miettinyt koko asiaa. On siis kädenjatke...
ISO uisteluvene kaupan! Nettivene 735003

Tsekkaa mun blogi: https://www.facebook.com/ruodollarokotettu/?fref=ts
Jarzi75

Kumpaa versiota te ootte käyttäny?

Samtheman
Pippelsman

Up to 120g

Veijari

Viesti Kirjoittaja Veijari »

Mulla on myös ollut käytössä sekä 150g että 120g. Maahantuojan mukaan ne ovat täsmälleen samoja vapoja??? Kuulemma sattunut joku moka. Olen ollut tyytyväinen molempiin, mutta 150g katkesi heitossa liittymäkohdasta. Sain uuden Fishers.fi:n kautta paluupostissa, eikä tarvinnut edes lähettää katkennutta tilalle. Ihan hyvä keppi, jolla heittää yli ja alle 100g jerkkejä helposti.
J.C

Viesti Kirjoittaja J.C »

Mikähän on heartlandin hintahaitari kaupoissa...?
Samtheman
Pippelsman

Taisin maksaa omastani 50€, lienee aika normihinta tuolle?

Eetupa
Norman Bates

Viesti Kirjoittaja Eetupa »

Mulla kans kaks HL käytössä eikä voi liiemmin moittia. Suositushinta vavalle muistaakseni viimekaudella oli karvan alta huntin.

Oikeen kiva keppi Busien kokoisille jerkeille.
kopeli

Viesti Kirjoittaja kopeli »

Jarzi75 kirjoitti:Mua kans kiinnostais noi Heartland-kepakot. Niitä ei vissiin oo kauheesti myyty, kun kukaan ei oo kehunu, eikä haukkunu moisia?

Tänään hypistelin up to 120g versiota. Tuo 2-osaisuus ja 6' pituus ovat suurimmat syyt kiinnostukseen. Onko kellään kokemusta, miten painosuositus on kohdillaan, eli miten tuo toimii esim. Mantan ja ison Phantomin kans? Hypistelyssä vaikutti ihan kelvolliselta tikulta.
Kävikkö kurressa kattomassa tuota vapaa? Oon kanssa kattellu tollasta kaksi osasta vapaa.
Kaikkea uutta pitää aina kokeilla ja tuolta löytyy kokeitavaa.
http://www.kalamies.com/foorumi/viewtop ... 5&p=696231
Palutetta otetaan vastaan Vaapuista ja tasapainoista mitä täällä on tullu kaupiteltua.
Eetupa
Norman Bates

Nyt tuli himo hommata 6' isoveli, elikä 8' Heartland. Mitään järkiperäistä syytä sille varmaan ei ole, kun pitkä vapa ei juurikaan käytössä nykyisin kulu ja toisekseen mun 8' & 9' vulcanit ajanevat varmaan saman asian. On vaan melko tujakan tuntuinen. Tosin mun makuun ylipitkä takakahva tos hieman häiritsi. Jotain uutta kun pitäis taas vaan päästä hankkimaan. Onkos foorumilaisilla ollut tuota kasia käytössä?
JaRu
Joka alan wannabe-besserwisser

Viesti Kirjoittaja JaRu »

Nimim. tmu oli tuollainen ainakin jossain vaiheessa käytössä. Sitten tuli Gloomis...
Varaani

Viesti Kirjoittaja Varaani »

Juu, minulla on.
Takakahva on aika pitkä, meinaan lyhentää sitä.
Hiukan löysempi kärki kuin mitä monessa muussa luokan vavassa. Daiwamaisen paksu on myös takakahva. Voikamas kuin mikä, 100g ei tunnu vavassa missään, Suspit paiskoo iloisesti. Vapa ei ole kanki, mikä on plussaa, eli taipuu.
I am the lizard king, I can do anything!
Eetupa
Norman Bates

Joo, just se tossa mua viehätti, että hetkutellessa tunsi, kuinka voimakas vapa on, olematta kuitenkaa älytön kanki.
Tuota koeheittämättä, luulen että se on voimakkaampi vapa, kuin esim. Signa Pike, joka on mun mielestä vähän turhan kova ja kankimainen.
Täytynee hommata, jospa sitä innostuisi taas pidempää vapaa käyttämään.
Jarzi75

kopeli kirjoitti:Kävikkö kurressa kattomassa tuota vapaa? Oon kanssa kattellu tollasta kaksi osasta vapaa.
Kurressa mä sitä viime vuonna hiplasin, mutta sillon jäi vielä kauppaan (kun ei aivan hinta-ajatus kohdannu). Tänä vuonna en oo siellä nähny noita. Tosin en oo pariin viikkoon käyny, niin en tiedä tän päivän tilannetta.

Nyt on kyllä hiukan ruvennu kiinnostamaan myös tuo uus Jerkmatekin... :roll:

kopeli

Viesti Kirjoittaja kopeli »

Joo pitäis kanssa käydä kurresta kattomassa olisko ne jo saanu lisää keppejä sinne.
Kaikkea uutta pitää aina kokeilla ja tuolta löytyy kokeitavaa.
http://www.kalamies.com/foorumi/viewtop ... 5&p=696231
Palutetta otetaan vastaan Vaapuista ja tasapainoista mitä täällä on tullu kaupiteltua.
Vastaa Viestiin