Kalamiehen juustot
Alueen säännöt
Kuinka tehdään maailman paras kalasoppa?.... Mitä tarvitaan savolaiseen kalakukkoon. Kaikki reseptit ja murkinavinkit...
Kalamies.com foorumin yleissäännöt
Kuinka tehdään maailman paras kalasoppa?.... Mitä tarvitaan savolaiseen kalakukkoon. Kaikki reseptit ja murkinavinkit...
Kalamies.com foorumin yleissäännöt
- Royal Trude
- Koko Kansan Tenaleidi
- Viesti:
Kalamiehen juustot
Tähän topikkiin juustovinkkejä (pl. sissijuustot)
Ostin kokeilumiälessä Viinitarhurin juustoa, á 26.90/kg, ja kokeilevalle juustokalamiähelle heti piäni varotus: älä kokeile tätä ihan ensimmäisenä.
Kyseessä on "yli 6 kuukautta kellarissa säilytetty kittijuusto, jota harjataan valmistuksen aikana punaviinillä ja yrteillä".
Eli siis selkeä punkkujuusto.
Valmistajana Juustoportti Food Oy.
Ostin kokeilumiälessä Viinitarhurin juustoa, á 26.90/kg, ja kokeilevalle juustokalamiähelle heti piäni varotus: älä kokeile tätä ihan ensimmäisenä.
Kyseessä on "yli 6 kuukautta kellarissa säilytetty kittijuusto, jota harjataan valmistuksen aikana punaviinillä ja yrteillä".
Eli siis selkeä punkkujuusto.
Valmistajana Juustoportti Food Oy.
Piiloteksti
Punaista pallojuustoa arkeen ja savukipparia juhlaan, niij ja koskenlaskijaa ruokiin. Ihminenhän voi mainiosti elää ilman juustoakin, kunhan sinappi vain ei pääse loppumaan.
Nuorten kalakerho etsii lahjoituksina käyttökelpoista tai korjauskelpoista kalastustavaraa. Yksäriä minulle, niin kerron lisää.
En ole itsekkään normi marketeissa törmännyt aikoihin noihin pakkauksiin, mutta Lidlissä ainakin myydään juuri tuollaisissa kolmio pakkauksissa, ja on mielestäni ihan syötävääkin. Lidlistä tulee ostettua myös salaattijuustoa. Tuon salaattijuuston kanssa on monesti vähän arpapeliä nimittäin joskus se saattaa olla erittäin hyvää ja pehmää, toisinaan taas sellaista kuivahtaneen oloista, ja mautonta. Hinnaltaan edullista.Holmes kirjoitti:Saako muuten enää mistään yksittäispakattuja (sellainen kolmio) sulatejuustoja? Säilyivät hyvin ja annos oli ruikkarille sopiva. En ole kaupassa nähnyt piitkään aikaan..
Anssin mainitsema Pikkusisko on kyllä mun ehdoton suosikki. Aina kun sitä tulee ostettua niin heti ensimmäisenä kun pääsee kotia sitä pitää sipaista reilusti ruisleivän päälle. Sillä hetkellä jää ostokset ja kaikki levälleen, ovetkin varmaan auki ja auto vielä käynnissä parkkipaikalla
- Fuso
- Neljänneks paras tietosuojavaltuutettu
Kalamiehen leivän päälle suosittelen Ikean myymää Isoisän Viinajuustoa.
Myös Aura sopii mainiosti eväsleipien väliin,mutta siinähän ei ole mitään uutta.
Myös Aura sopii mainiosti eväsleipien väliin,mutta siinähän ei ole mitään uutta.
"Sentti nenässä, tuuma mulkussa ja jalka vavassa näkyy ja tuntuu".
Veikko Heiskasen lempilauseesta Arvi Mustosen vääntämä tunnuslause Neidenin siltamontulta.
Veikko Heiskasen lempilauseesta Arvi Mustosen vääntämä tunnuslause Neidenin siltamontulta.
Tyrä kirjoitti:Punaista pallojuustoa arkeen ja savukipparia juhlaan, niij ja koskenlaskijaa ruokiin. Ihminenhän voi mainiosti elää ilman juustoakin, kunhan sinappi vain ei pääse loppumaan.
Jokainen itseään kunnioittava ruokaholisti savustaa itse omat juustonsa. Vaatii tosin kylmäsavu-kamat. Töissä sauhutellaan aina sellaset satakunta kiloa kerrallaan. Ihan perus-edamia. Ranteenpaksuisiksi kangiksi, ja sauhulle. Ganska bra.
Aion elää kunnes kuolen.
Aura Gold.
Auran kevytversio kannattaa kiertää hiukan kauempaa ellei satu pitämään silikonin mausta.
Auran kevytversio kannattaa kiertää hiukan kauempaa ellei satu pitämään silikonin mausta.
Zaphod: I can't do this without my third arm!
Suojele norppaa. Vältä verkkokalastusta. Osta katiska.
--== : Kalamittatarroja kaupan : ==--
Suojele norppaa. Vältä verkkokalastusta. Osta katiska.
--== : Kalamittatarroja kaupan : ==--
Aura, polar 5 %, kippari ja Musta pekka.
Noita tulee vedeltyä.
No joitain tuore juustoja myäs.
T: Sami
Noita tulee vedeltyä.
No joitain tuore juustoja myäs.
T: Sami
Devonit ja niihin liittyvä kirjallisuus kiinnostaa.
Tuolta löytyy tekeleitäni.
http://www.kalamies.com/foorumi/viewtop ... 17&t=53652
Tuolta löytyy tekeleitäni.
http://www.kalamies.com/foorumi/viewtop ... 17&t=53652
- Royal Trude
- Koko Kansan Tenaleidi
- Viesti:
Re: Kalamiehen juustot
Onko kukaan syönyt kevytjuustoa ja nauttinut siitä? Itse en ole tuohon kokemukseen törmännyt.
Nuorten kalakerho etsii lahjoituksina käyttökelpoista tai korjauskelpoista kalastustavaraa. Yksäriä minulle, niin kerron lisää.
Re: Kalamiehen juustot
Mää mää oon joskus pesto-cheddarii maistanu. En erityisemmin tykänny ku ei maistunu muulta ku pestolta.Royal Trude kirjoitti:Onk onk kalapojat syäny PESTO -juustoja?
Lasketaanko kevytjuustoksi sinileimainen emmental?Tyrä kirjoitti:Onko kukaan syönyt kevytjuustoa ja nauttinut siitä? Itse en ole tuohon kokemukseen törmännyt.
Kalastusta ilman sukkiksia jo vuosikymmenien ajan.